Toyota RAV4 Forums banner

2008 RAV4 V6 AWD... Net VVT-I geratel ontwikkeld... Opties?

15K views 13 replies 8 participants last post by  Nuthinbutapeanut  
#1 ·
Hé jongens, ik zag een andere thread hierover, maar er was al ongeveer 7 maanden niet op gereageerd, dus ik dacht dat ik er maar een nieuwe moest starten, aangezien de posters in de andere thread dit forum niet meer lijken te bezoeken.

Ik heb ongeveer 10 maanden geleden een '08 Rav4 V6 AWD gekocht met iets meer dan 87.000 km op de teller. Geweldige onderhoudsgegevens met Toyota. De auto heeft nu 97.000 km op de teller en ik heb er geen problemen mee gehad, behalve na een vrij koude winter dit jaar (we zagen vaak -20 graden) hier in Nebraska, heb ik gemerkt dat de VVT-I "Death Rattle" plotseling is begonnen. Vooral bij "semi-koude" starts. Vandaag was het bijvoorbeeld ~75 graden, ik reed ongeveer 20 mijl met de auto, parkeerde hem ongeveer 4 uur en toen ik hem weer startte, was het geratel erg merkbaar. Ik heb de aanbevolen 5W30 synthetische olie zelf ververst sinds ik het voertuig heb gekocht.

Ik denk dat mijn vraag is of iemand bij een vrij bekend probleem met deze motoren geluk heeft gehad om Toyota zover te krijgen dat ze een deel van de kosten van de reparatie voor hun rekening nemen, zo ver buiten de garantie? Het lijkt me gewoon een vrij veelvoorkomend probleem met deze motoren dat er geen terugroepactie of iets dergelijks is geweest. (Misschien is er een servicebericht waar ik niet van op de hoogte ben?) Voor zover ik weet, is dit een vrij kostbare reparatie (3-4.000 $).

Ik ben van plan om de komende weken een afspraak te maken met een lokale dealer... Is er specifieke informatie die iemand van jullie nuttig heeft gevonden bij het bezoeken van de dealers met dit specifieke probleem? Het is waarschijnlijk gewoon mijn pech dat de eerste belangrijke auto die ik ooit heb gekocht, zo snel zulke problemen zal hebben, maar verdomme, ik kan het niet helpen dat ik me hier een beetje bedrogen voel. Ik dacht dat als er een autofabrikant is die ik kan vertrouwen dat hij betrouwbaar is, het Toyota wel zal zijn. Ik heb in het verleden veel oudere modellen gehad en ze waren geweldig. Echt balen dat ik me hier zorgen over moet maken zonder hem zelfs maar een jaar te hebben gehad. Hoe dan ook, alle adviezen zouden enorm worden gewaardeerd. Jullie hebben hier een geweldige kleine community, zo te zien.

#2 ·
Hé jongens, ik zag een andere thread hierover, maar er was al ongeveer 7 maanden niet meer op gereageerd, dus ik dacht dat ik er maar een nieuwe moest beginnen, aangezien de posters in de andere thread dit forum niet meer lijken te bezoeken.
Hebben jullie de posters die dit hebben meegemaakt een PM gestuurd? Het is een zeldzame aandoening, dus de meesten van ons hebben hier geen ervaring mee.

#3 ·
Heb je de posters die dit hebben meegemaakt een PM gestuurd?

Het is een zeldzame aandoening, dus de meesten van ons hebben hier geen ervaring mee.
Is het echt zo zeldzaam? Ik zie er overal berichten over, waaronder twee afzonderlijke berichten op dit forum met meerdere posters... Ik wil niet ruzie maken, maar dat verbaast me gewoon. Misschien is het niet zo wijdverspreid in de RAV4's als in sommige andere modellen?

Hoe dan ook, bedankt voor de post. Ik denk dat het met alle views die ik heb gekregen en geen reacties misschien minder vaak voorkomt op deze voertuigen dan ik eerder dacht. Misschien moet ik contact opnemen met andere forums over dit probleem. Ik zal echter kijken of ik een aantal van de vorige posters kan laten reageren. In de tussentijd, als iemand anders hier toevallig ervaring mee heeft, vermeld het dan, ongeacht de uitkomst. Bedankt!

#4 ·
Ik ga de olie wisselen... voorheen gebruikte ik M1 Synthetic... Ik ga Vavoline Maxlife Blend proberen en kijken of deze net zo erg lekt tijdens het zitten. Ik wilde vandaag de olie wisselen, maar het ging van 75 graden en prachtig gisteren naar 32 graden en onweer tot sneeuw vandaag. Ik hou van Nebraska.

#6 ·
2GR-FE opstartgeluid experiment - Toyota Nation Forum: Toyota Auto- en Vrachtwagenforums

Raar geluid na het opstarten - Toyota Nation Forum: Toyota Auto- en Vrachtwagenforums

http://www.rav4world.com/forums/99-...3-mechanical/71563-trying-diagnose-starting-issue-grinding-crunching-sound.html

Er zijn nog veel, veel meer bronnen, maar ik ga naar mijn werk en dit zijn de bronnen waar ik de afgelopen dagen de meeste informatie over heb gevonden. De laatste link is een video (een van de vele) die ik heb gevonden van V6 Ravs van deze generatie die het geluid maken... Ik heb ook veel video's en opmerkingen gevonden over andere modellen van Toyota's die vergelijkbare geluiden maken bij het opstarten en die ook in verband worden gebracht met de VVT-I-assemblage. Nogmaals, ik denk dat het misschien minder vaak voorkomt op de Rav4's, maar blijkbaar nog steeds een veelvoorkomend probleem met motoren die rond 2006-2009 zijn gemaakt? Ik zie veel servicebulletins, maar als er ooit een specifiek voor dit probleem is uitgegeven, verschijnt het niet voor mijn voertuig op de website van Toyota...

#10 ·
Als dit een korte periode van lawaai is en verdwijnt zonder MIL, zou het onschadelijk moeten zijn, maar VVT moet uiteindelijk worden vervangen. Zie dit (andere motor, hetzelfde VVT-principe):

#11 ·
Had dit tot een recente service. Olie vervangen door volledig synthetisch en opgewaardeerd naar 10w en heb het sindsdien niet meer gehad. Misschien een beetje dik voor de Amerikaanse winters - onze laagste temperatuur hier in het midden van de winter is ongeveer 5 graden Celsius.

Monteur zei dat we een paar weken moeten wachten voordat we de overwinning kunnen claimen - ik zal je op de hoogte houden.

Hij vermeldde dat als het weer begint, we een olieadditief zullen proberen om de vastzittende nokkenastandwielvergrendelingspen te proberen schoon te maken.

#12 ·
Ik wist nooit dat het geratel iets te maken had met het VVT-I-mechanisme totdat ik deze draad en het forum van ToyotaNation tegenkwam.

#13 ·
FWIW - Ik dacht dat ik een update zou plaatsen. Het is ongeveer 5 weken geleden dat ik de service heb gehad en de olie heb vervangen door 10w-30 volledig synthetisch. Disclaimer: Ik weet niet zeker wat er voorheen in de auto is gebruikt (heb hem pas 4 maanden). Ik weet wel dat hij bij de laatste service is onderhouden door de lokale monteur van de vorige eigenaar, dus niet bij een Toyota-dealer.

Vorige oliegeratel:
Trad waarschijnlijk op bij een op de drie koude starts. Duurde ongeveer 2 seconden. Zeer hoorbaar.

Huidige oliegeratel:
Is waarschijnlijk slechts maximaal twee keer voorgekomen, duurde elk ongeveer 0,5 seconden. Nauwelijks hoorbaar. Had de auto tot afgelopen weekend 5 dagen niet bestuurd - deed het nog steeds niet.