Toyota RAV4 Forums banner
1 - 7 of 7 Posts

Big Al

· Registered
5 Posts
Discussion starter · #1 · (Edited)
Vergeef me de lange, gedetailleerde titel, zodat op een dag (als zoekmachines deze pagina goed indexeren) iemand met hetzelfde probleem als ik deze thread kan vinden.

Ik ben net overgestapt van mijn 2010 RAV4 naar een 2013. Er is veel om leuk te vinden, maar veel om niet leuk te vinden, waar ik snel op in zal gaan als er geen antwoorden verschijnen (iemand een onleesbaar NAV-scherm?). Hoe dan ook, ik heb één probleem dat niet kon wachten tot een discussie op gang kwam, dus ik begin het zelf:

Hier in Brooklyn hebben we kentekenplaten aan de voorkant nodig. De proefgaten op de bumper staan 10" (ongeveer 25 cm) uit elkaar, terwijl de gaten voor de kentekenplaat ongeveer 7" (ongeveer 18 cm) uit elkaar staan, dus daar hoort natuurlijk een beugel. Ik heb een proefgat uitgegraven met een brillenschroevendraaier om te zien hoe diep het plastic gaat en of de bumper zelf de beugel kan vasthouden. Lijkt niet dik genoeg te zijn. Er zit absorberend schuim achter, ik weet dat ze soms DAARACHTER iets plaatsen zodat een schroef kan pakken, zodat je hem stevig kunt vastschroeven.

ANYWAY....nu ik heb uitgelegd waarom ik denk dat een kentekenplaatbeugel niet zal vasthouden, moet ik er toch een zien te krijgen. Ik kan hem nergens online vinden als een 2013 RAV4 OEM-onderdeel. Ik weet zeker dat een OEM-onderdeel voor een andere auto of zelfs een beugel van een derde partij zal werken, maar ik wil er zeker van zijn voordat ik het probeer.

Iemand ideeën?
Ik heb een werkende kentekenplaatbeugel aan de voorkant nodig - houder - montage GARANTIE OM TE WERKEN OP EEN 2013 RAV4, zodat ik mijn kentekenplaat kan aansluiten en geen boetes krijg.

Oh, voor het geval je je afvraagt waarom ik geen beugel bij de levering heb gekregen (ik zou het me afvragen), ik ben naar PA gereden om de auto te halen en daar hebben ze blijkbaar geen kentekenplaten aan de voorkant nodig, dus de dealers krijgen geen beugels.

Alvast bedankt mensen...

UPDATE... Laat maar (maar ik laat de post hier staan voor het geval dat). Ik belde een servicemedewerker die vroeger voor me werkte en nu bij Toyota werkt (ik run een Hyundai-winkel) en hij informeerde me dat het slechts een halve beugel is (alleen boven). Het is geen volledige maat die op de bumper is gevormd. Hij vertelde me dat elke halve beugel volstaat, dus ik vond er een van een Sonata, plakte hem erop en BAZINGA! perfecte pasvorm. Dus ik denk dat het antwoord voor toekomstige generaties die dit lezen is: maak je geen zorgen over de "pasvorm" van de beugel. Kijk of je online een OEM Toyota "halve beugel" kunt vinden (heeft alleen twee gaten van 10" aan de bovenkant om in de bumper te schroeven met twee sleuven van 7" voor de kentekenschroeven om in te bevestigen).

Als u de 2013 RAV nieuw hebt gekocht, zou ik de PA-dealer vragen om de beugel voor u te halen, ofwel kosteloos ofwel tegen hun kosten, en deze naar u te laten sturen. Ze zouden hem moeten kunnen bestellen, hoewel het even kan duren voordat hij aankomt.

In Michigan is geen voorplaat vereist. Maar ik ontdekte dat er toch een voorplaatbevestiging in mijn 2013 zat. Hij bevond zich in het opbergvak naast het reservewiel aan de linkerkant. Je moet de reservewielafdekking omhoog trekken om erbij te kunnen. De tas bevatte ook twee schroeven om de houder aan de voorkant van de auto te bevestigen.

Hier zijn de instructies voor de pre-delivery inspectie voor het monteren van de nummerplaathouder.
Image

Attachments

Mijn Rav uit 2013 kwam van buiten de staat met een kentekenplaathouder voor, maar hier in Az hoeven we alleen de achterplaten te gebruiken... dus ik denk dat ik er een extra heb als iemand hem wil... neem contact met me op!

1 - 7 of 7 Posts