Toyota RAV4 Forums banner

2020 Rav4 Hybrid Limited Afstandsstart

33K views 33 replies 17 participants last post by  mike.toolman  
#1 · (Edited)
Dus ik heb net de hybride limited gekregen, volledig uitgerust met het tech-pakket en alles. Mijn dealer vertelde me dat ik geen afstandsbediening op mijn sleutel heb en vroeg of ik de module wil laten installeren en instellen voor 400. Ik dacht dat een volledig uitgeruste hybride met het technologiepakket al afstandsbediening zou hebben, maar hij zei van niet, het zit alleen op het benzinemodel. Kan iemand deze verwarring bij mij ophelderen? Ik zou het hatelijk vinden om 400 dollar te betalen om erachter te komen dat ik de functie al die tijd al had en dat deze via de software kan worden ingeschakeld. Hij zei dat hij de afstandsbediening op de sleutel had geprobeerd, maar dat het niet werkte.

#3 ·
NEE NEE NEE... ik heb ook de beperkte Hybrid.
Het is een app voor Android/iPhone.
Je krijgt 6 maanden GRATIS, daarna $8,00 per maand of $80 per jaar...

Maar als je dicht bij de auto bent, start je sleutelhanger de auto, zelfs na de proefperiode van 6 maanden...

Het is SLUITEN, wacht 1 seconde, SLUITEN, wacht 1 seconde, houd dan SLUITEN 3 seconden vast

auto start

#5 ·
NEE NEE NEE...
Ik heb ook de Limited Hybrid.
Het is een app voor Android/iPhone.
Je krijgt 6 maanden GRATIS, daarna $8,00 per maand of $80 per jaar...

Maar als je dicht bij de auto bent, start je sleutelhanger de auto, zelfs na de proefperiode van 6 maanden...

Het is VERGRENDELEN, 1 seconde wachten, VERGRENDELEN, 1 seconde wachten, dan VERGRENDELEN ingedrukt houden gedurende 3 seconden

De auto start
Heel erg bedankt! Het lijkt erop dat de verkoper hier geen idee van heeft. Je hebt me zojuist 400 dollar bespaard!

#4 ·

#9 ·
Bedankt voor alle hulp. Na mijn aandringen dat hij het voor mij dubbel zou controleren, aangezien ik niet dubbel wilde betalen voor iets dat ik al had, bevestigde hij dat jullie gelijk hebben. Blijkbaar wist niemand bij de dealer het. Ik voel me rot voor al diegenen die misschien zijn gefactureerd zonder dat ze het wisten. Dit forum is het beste. Bedankt allemaal en fijne feestdagen!

#21 ·
De reden is uiteraard de veiligheid van het voertuig... niet onnozel. Ja, het is een beetje onhandig, maar beter dan te zien hoe je auto door iemand wordt weggereden.

#22 ·
Uiteraard is de reden de veiligheid van het voertuig... niet onzinnig. Ja, het is een beetje onhandig, maar beter dan te zien hoe je auto door iemand wordt weggereden.
Ja, het is onzinnig. Ze zouden het kunnen doen zoals Honda.
Gebruik de afstandsbediening. Wanneer je dan in het voertuig stapt, gaan de deuren open als je de sleutelhanger bij je hebt. Als je de sleutelhanger niet bij je hebt, gaat de deur niet open.
Je drukt dan op de startknop en je kunt wegrijden, de auto gaat nooit uit.
Ik was stomverbaasd toen ik erachter kwam hoe Toyota werkt. Het is 2020, er zijn betere manieren om het te doen.

#24 ·
Eens, misschien elegantere manieren. Vraag, vergrendelt Honda de deuren als de auto's ontgrendeld zijn? Voorkomt Honda starten op afstand als de auto's ontgrendeld zijn? Zo niet op een van deze vragen, dan is de beveiliging in gevaar. Toyota kiest gewoon de eenvoudigste maar meest effectieve manier. Deuren moeten vergrendeld zijn, zo niet, dan moet de opdracht Vergrendelen met de app worden gegeven, en vervolgens de opdracht Starten. De deur gaat niet open als de FOB niet aanwezig is bij het naderen van de auto. Inderdaad, lijkt onnodig om opnieuw te starten bij het openen van de deur met de sleutel in de hand. Maar veiligheid staat voorop.

#26 ·
Eens, misschien elegantere manieren. Vraag, vergrendelt Honda de deuren als de auto's ontgrendeld zijn? Voorkomt Honda starten op afstand als de auto's ontgrendeld zijn? Zo nee op een van deze vragen, dan is de beveiliging in gevaar. Toyota kiest gewoon de eenvoudigste maar meest effectieve manier. Deuren moeten vergrendeld zijn, zo niet, dan moet de vergrendelingsopdracht met de app worden gegeven, dan de startopdracht. De deur gaat niet open als de FOB niet aanwezig is bij het naderen van de auto. Inderdaad, het lijkt onnodig om opnieuw te starten bij het openen van de deur met de fob in de hand. Maar veiligheid staat voorop.
Ja, de afstandsstart werkt niet als de deuren ontgrendeld zijn. Je moet hem vergrendelen voordat hij werkt. Dan gaan de deuren pas open als je de deuren opent terwijl je de sleutelhanger bij je hebt. Net zo veilig als de methode van Toyota, maar veel eleganter.

#28 ·
Werkt prima voor mij.... Trouwens, één ding dat Toyota waarschijnlijk heeft beïnvloed om opnieuw op te starten, is de bezorgdheid over het in- en uitstappen van een rijdend voertuig. Vooral een hybride die stil kan zijn.... lijkt mij een onfeilbare veiligheidsmaatregel. Mee eens, kan me niet schelen om opnieuw op te starten.

#31 ·
Ik heb net een gecertificeerde gebruikte 2020 rav4 Hybrid gekocht, en de afstandsbediening met de sleutelhanger (niet de remote connect op mijn telefoon) werkte de eerste 2 weken en nu is het plotseling gestopt met werken. Ik heb contact gehad met mijn dealer en ze zeggen dat ze geen afstandsbediening in hun computer zien staan bij deze auto. Ik heb er absoluut naar gevraagd op het moment van aankoop en mijn verkoper ging naar buiten om te controleren of het werkte terwijl ik met de financiële man sprak, en mijn verkoper kwam terug en bevestigde mondeling dat het werkte. Ook, zoals ik al zei, het werkte de eerste 2 weken maar is plotseling gestopt, zelfs als ik me op voldoende afstand bevind.

#32 ·
Ik heb net een gecertificeerde gebruikte 2020 rav4 Hybrid gekocht, en de afstandsbediening met de sleutelhanger (niet de remote connect op mijn telefoon) werkte de eerste 2 weken en nu is het plotseling gestopt met werken. Ik heb contact gehad met mijn dealer en ze zeggen dat ze geen afstandsbediening in hun computer zien staan bij deze auto. Ik heb er absoluut naar gevraagd op het moment van aankoop en mijn verkoper ging naar buiten om te controleren of het werkte terwijl ik met de financieel medewerker sprak, en mijn verkoper kwam terug en bevestigde mondeling dat het werkte. Ook, zoals ik al zei, het werkte de eerste 2 weken maar is plotseling gestopt, zelfs als ik me op voldoende afstand bevind.
Hier ook. Waarom zou het stoppen? Dezelfde volgorde als op Avalon maar het start niet meer.

#34 ·
Het blijkt dat ik ergens in de app op 20 mei 'deel geen informatie met Toyota' heb gekozen, waardoor de DCM wordt uitgeschakeld en de afstandsbediening ook niet werkt. Dit werd me verteld nadat ik op de SOS-knop had gedrukt en met de support had gesproken. Ze vertelden me dat naar de dealer gaan de enige manier was om het weer aan te zetten. Na drie uur (afspraak gemaakt) noemden ze het eindelijk gerepareerd. Het start nu met afstandsbediening of app. Maar elke keer als ik de auto start, schreeuwt hij: 'Communicatiemodule mislukt, neem contact op met uw dealer als u dit bericht blijft krijgen'. Contact opgenomen met de dealer en ze zeiden dat het een paar dagen zou duren om te updaten. Twee weken later... terug naar de dealer. Het lijkt erop dat de afstandsbediening een lage return on investment heeft.