Toyota RAV4 Forums banner

Aftermarket-merk head units voor 2024/2025 non-JBL?

1.7K views 9 replies 6 participants last post by  Greasy  
#1 ·
Ik merkte dat Crutchfield verschillende opties voor 2021's vermeldt, maar toen ik 2024 en 2025 indiende, staat er dat er niets past.
Wat is er veranderd?
Zijn er echt geen aftermarket Pioneer-, Alpine- of Sony-units die in 2024-2025 werken?

#2 ·
Ik merkte dat Crutchfield verschillende opties voor 2021-modellen vermeldt, maar toen ik 2024 en 2025 indiende, stond er dat er niets past.
Wat is er veranderd?
In '23 heeft Toyota de radio volledig veranderd, ander uiterlijk, ander formaat en andere bedrading.

#6 ·
Duurt meestal een paar jaar na een verandering voordat er iets beschikbaar is
Dat is misschien prima als ze over een jaar of 3 uitkomen.
Ik denk vooral na over hoe de fabrieks-headunits waarschijnlijk niet de levensduur van het voertuig zullen meegaan. Over 10-15 jaar zullen alle vervangende OEM-units die je op een autosloperij vindt ook super oud zijn en snel defect raken, en fabrieksnieuw is mogelijk niet beschikbaar. Indien ĂĽberhaupt beschikbaar, kunnen fabrieksnieuwe vervangingen worden vermeld voor een waanzinnige prijs van enkele duizenden dollars die de waarde van het voertuig zal evenaren of overtreffen.

#9 ·
Ik heb een 21 Prime SE - als je er echt in duikt, heb je een met Maestro compatibele unit nodig om de fabrieksinstellingen, de camera, enz. te behouden met een aftermarket radio - MAAR om welke reden dan ook werkt geen van de integraties met de stuurwielbediening nog. De Prime heeft een gecodeerde CAN-bus en ik geloof dat ze proberen CAN-commando's te gebruiken voor stuurwielbediening - dit werkt op de hybride/benzine Rav4's maar niet op de prime vanwege de codering. Ik weet niet waarom ze die units niet gewoon programmeren om de oude wire-tap methode te gebruiken op de stuurwielkabelboom, want die aansluitingen zijn er nog steeds, en heel analoog zoals decennia lang in auto's. Ik heb iDatalink gemaild over de hunne, maar nog geen oplossing. Dus voor mij, geen stuurwielbediening = geen vervanging van de head unit....

#10 ·
Autofabrikanten willen dat je de consensus drone levensstijl accepteert. Je kunt hem in elke gewenste kleur hebben, zolang hij maar zwart is.

Ik zou te veel functies verliezen die de autofabrikant noodzakelijk achtte voor ergernissen met de headunit. Ik wil dat de radio een radio is. Ik wil geen voertuigaanpassingen maken of gegevens loggen of de verwarming/koeling of het verbruik veranderen of wat dan ook. Het probleem is dat autofabrikanten de onzin hebben gecreëerd en je zult het accepteren, of de straf begint.

Voorlopig ben ik op zoek naar een dsp of dspamp, die andere inputs accepteert. Op deze manier, als ik de radio gebruik, zal alles consensus saai zijn. Als ik de radio uitzet, kan ik de mobiele telefoon naar de dsp streamen of een mp3/flac-muziekspeler gebruiken.

In mijn vorige auto uit 2019, geen Toyota, kon ik een headunit plaatsen. Maar ik moest de fabrieksheadunit in de kabelboom steken om de dagelijkse tijdinstelling twee keer per jaar te resetten. Niets gaat boven het maken van een Y-harnas en een verlenging. Het wordt nu moeilijker om met GeorgeOrwells 1984 om te gaan.

Ik kon dit nutteloze, opgeblazen varken doden en de app van de mobiele telefoon verwijderen.
Drive Pulse : Opt-Out
Op uw verzoek heeft u afstand gedaan van uw Connected Services van Toyota.
Uw voertuig verzendt geen locatie-, rij- en voertuiggezondheidsgegevens meer naar Toyota. Zonder de verzending van de gegevens van uw voertuig erkent u dat we geen Connected Services kunnen leveren. De volgende services werken niet in uw voertuig: Safety Connect (waaronder automatische ongevalsmelding, uitgebreide pechhulp, nood- en diefstalhulp), Remote Connect, Service Connect, Drive Connect en Wi-Fi Connect.

Nu hoef ik er alleen nog maar een paar te bestellen voordat ze verboden worden

Het verwijderen van de headunit is nu een zwarte markt onderneming. De MIB's kijken naar je door hun zonnebrillen.