Toyota RAV4 Forums banner

Android Auto draadloze adapter

5.6K views 12 replies 12 participants last post by  Maaks  
#1 ·
Kunnen jullie mij wegwijs maken in draadloze Android Auto-adapters?

1) Wat is de beste die geen vertraging veroorzaakt tijdens het afspelen van muziek en het gebruik van kaarten?

2) Ik begrijp dat de adapters Bluetooth gebruiken om te communiceren met mijn datapoort. Gebruikt dit data van de telefoon?

3) Verhoogt het gebruik van deze adapters de batterijduur? Moeten telefoons worden aangesloten tijdens langere reizen: langer dan een uur?

4) Is er enige vertraging tijdens de eerste verbindingsgebeurtenissen? Is het erger dan bij het gebruik van bedrade Android Auto?

5) Tot slot, de telefoon van mijn vrouw is een oudere LG G8X, ik heb een Samsung S22 Ultra. Welke adapters werken het beste met deze telefoons?

#2 ·
Kunnen jullie mij informeren over draadloze Android Auto-adapters?

1) Wat is de beste om te krijgen die geen vertraging veroorzaakt tijdens het afspelen van muziek en het gebruik van kaarten?

2) Ik begrijp dat de adapters Bluetooth gebruiken om te communiceren met mijn data-poort. Gebruikt dit data van de telefoon?

3) Verhoogt het gebruik van deze adapters de batterijduur? Moeten telefoons worden aangesloten tijdens langere ritten: dus langer dan een uur?

4) Is er enige vertraging tijdens de eerste verbindingsgebeurtenissen? Is het erger dan bij het gebruik van bedrade Android Auto?

5) Ten slotte, de telefoon van mijn vrouw is een oudere LG G8X, ik heb een Samsung S22 Ultra. Welke adapters werken het beste met deze telefoons?
1. Ik heb een iPhone, dus ik had een CarPlay-adapter nodig, maar degene die ik heb gekregen, doet beide: https://www.amazon.com/gp/product/B0B1TZZ9K3/ref=ppx_yo_dt_b_search_asin_title?ie=UTF8&psc=1 Er is een nieuwere versie van die zoals getoond.

2. De adapter communiceert met de radio via de bedrade USB-poort; er is geen radiofrequentieverbinding van de adapter naar de radio.

Deze adapter gebruikt Bluetooth tussen je telefoon en de adapter voor de installatie, maar na de installatie gebruikt hij een Wi-Fi-verbinding tussen de telefoon en de adapter.

Of je data op je telefoon gebruikt, hangt af van waarvoor je de verbinding gebruikt. Als je bijvoorbeeld navigeert, bijvoorbeeld met Google Maps, gebruikt de telefoon je mobiele data om de kaartinfo uit de cloud te halen. Als je alleen muziek afspeelt die op je telefoon is opgeslagen, worden er geen data gebruikt.

3. Nogmaals, het hangt ervan af wat je doet. Ik gebruik Google Maps veel en dat zal de batterij van de telefoon sneller leegmaken dan wanneer ik Google Maps niet gebruik. Als je alleen naar muziek luistert, wordt de batterij van de telefoon niet meer leeggetrokken dan wanneer je via oordopjes of iets dergelijks luistert.

4. Wanneer ik mijn RAV4 voor het eerst aanzet, is er ongeveer vijf seconden vertraging voordat CarPlay is verbonden. Ik zie geen datavertraging nadat het is verbonden.

5. Het beste is om de leverancier van de adapter te vragen welke telefoons worden ondersteund.

#3 ·
Dit zou wel eens iets kunnen zijn waar ik te kieskeurig over ben, maar er is een merkbare daling in de audiokwaliteit voor muziek wanneer deze wordt afgespeeld via Android Auto versus de normale Bluetooth-verbinding. Match alle geluidsinstellingen tussen die bronnen en speel een nummer af dat je goed kent en dat een breed scala aan instrumentatie/toonhoogte heeft, en ik denk dat het meteen duidelijk is. Het is in geen geval ondraaglijk, maar je zou moeten zien waar je je op vastlegt in de audio-afdeling voordat je er helemaal voor gaat.

Wat betreft het aansluiten op langere reizen, heb ik altijd dezelfde gedachten. Als ik je telefoon moet aansluiten om hem opgeladen te houden tijdens het gebruik van draadloze AA... dan is het niet meer draadloos en kan ik hem net zo goed rechtstreeks in de poort steken en zowel stroom als AA-verbinding via één weg hebben. "Ah, maar Flux, draadloos opladen bestaat! Nu kan ik beide functies hebben en nog steeds geen snoeren!" Dat doet het inderdaad, en het voegt ook nog meer warmte toe aan je telefoon van meer dan $500, wat op de lange termijn niet geweldig is voor elektronica.

Ik zeg niet dat je het niet zou moeten doen, maar je moet je bewust zijn van de bijwerkingen. Veel succes met welke route je ook kiest.

#5 ·
Kunnen jullie mij informeren over Wireless Android Auto Adapters?

1) Wat is de beste om te nemen die geen vertraging veroorzaakt tijdens het afspelen van muziek en het gebruik van kaarten?

2) Ik begrijp dat de adapters Bluetooth gebruiken om te communiceren met mijn data poort. Gebruikt dit data van de telefoon?

3) Verhoogt het gebruik van deze adapters de batterijduur? Moeten telefoons worden aangesloten tijdens langere ritten: langer dan een uur?

4) Is er enige vertraging tijdens de initiële connectiviteitsgebeurtenissen? Is het erger dan bij het gebruik van bedrade Android Auto?

5) Tot slot, de telefoon van mijn vrouw is een oudere LG G8X, ik heb een Samsung S22 Ultra. Welke adapters werken het beste met deze telefoons?
Als je een 19-22 hebt, is AAWireless zonder twijfel de beste. Het was kogelvrij toen ik mijn oude 2020 had. Mijn 2023 heeft draadloos ingebouwd, dus ik heb het aan mijn vrouw gegeven. Ik wou dat het compatibel was met de 2023, want Toyota's ingebouwde draadloos is waardeloos.

#6 ·
2) Ik begrijp dat de adapters Bluetooth gebruiken om met mijn datapunt te communiceren. Gebruikt dit data van de telefoon?
Bluetooth wordt alleen gebruikt om de eerste koppeling tot stand te brengen. De adapter gebruikt wifi om AA van de telefoon met de adapter te verbinden. Geen impact op de data.

3) Verhoogt het gebruik van deze adapters de batterijduur? Moeten telefoons worden aangesloten tijdens langere ritten: IE langer dan een uur?
De adapter verbruikt minimaal stroom en schakelt uit wanneer de auto uit staat. De telefoon moet stroom hebben, dus houd dat in de gaten en laad hem dienovereenkomstig op. De batterijduur van de telefoon varieert sterk. Ik kan de batterijconditie van de telefoon zien op het display van de auto.

Ik zie geen materiële vertraging in de verbindingstijd met de Motorola MA1.

Mijn eerste draadloze AA-adapter was van AAWireless, gekoppeld aan een 2020 Audi. Begon goed, maar vergat toen hoe opnieuw verbinding te maken bij herstarts. Veel instellingen geprobeerd met hun hulp en firmware-updates. Was nooit betrouwbaar. Kreeg de Motorola en het is perfect geweest in de Audi en daarna in een 2006 4Runner met een aftermarket Sony AA (alleen bedraad) head unit.

#9 ·
Kunnen jullie mij informeren over Wireless Android Auto Adapters?

1) Wat is de beste om te krijgen die geen vertraging veroorzaakt tijdens het afspelen van muziek en het gebruik van kaarten?

2) Ik begrijp dat de adapters Bluetooth gebruiken om te communiceren met mijn data poort. Gebruikt dit data van de telefoon?

3) Verhoogt het gebruik van deze adapters de batterijduur? Moeten telefoons worden aangesloten tijdens langere reizen: langer dan een uur?

5) Ten slotte, de telefoon van mijn vrouw is een oudere LG G8X, ik heb een Samsung S22 Ultra. Welke adapters werken het beste met deze telefoons?
Afhankelijk van het modeljaar schakelt uw head unit bluetooth over naar wi-fi met uw telefoon zonder adapter. Duurt even om verbinding te maken en dan goed voor de hele reis.

#11 ·
Net een RAV4 2019 model gekocht, die geen Android Auto had. Ik heb de auto laten updaten bij Toyota carfix en nu werkt Android Auto met een USB-kabel. Ik wil er zeker van zijn. Werkt Carlink 5.0 met mijn auto om Android Auto draadloos te maken?

En hoe zit het met die Motorola MA1? Toen ik wat winkels googelde, zeiden ze dat het niet werkt met RAV4-modellen? Maar het zou toch moeten werken?

Ik kom uit Finland. Even voor de duidelijkheid, voor het geval er regionale verschillen zijn.

#13 ·
Net een RAV4 2019 model gekocht, die geen Android Auto had. Ik heb de auto laten updaten bij Toyota carfix en nu werkt Android Auto met een USB-kabel. Ik wil er zeker van zijn. Werkt Carlink 5.0 met mijn auto om Android Auto draadloos te maken?

En hoe zit het met die Motorola MA1? Toen ik wat winkels googlede, zeiden ze dat het niet werkt met RAV4-modellen? Maar het zou toch moeten werken?

Ik kom uit Finland. Even ter info, voor het geval er regionale verschillen zijn.
Ik gebruik CalinKit 4.0 (van Aliexpress) met mijn RAV4 2022 en het werkt OK.