Toyota RAV4 Forums banner
1 - 20 of 86 Posts

Doug1953

· Registered
2022 Toyota Rav4 xle premium hybrid
50 Posts
Discussion starter · #1 ·
Ik heb een oudere Tacoma en ik heb dodehoekspiegels, ik denk dat ze het fish eye spiegels noemen, maar hoe dan ook, ik heb ook een Rav4 xle premium hybrid. Ik weet dat hij bsm heeft en er blij mee ben, maar bij het invoegen als een auto 1 1/2 rijstroken verderop is, pikt bsm de auto niet altijd op, als hij op de rijstrook naast me staat, detecteert hij hem wel. Gebruikt iemand de fish eye spiegels of heeft ze geïnstalleerd of andere ideeën?

Bedankt
Doug

Ik heb om precies deze reden wat fisheyes geĂŻnstalleerd. Er zijn een paar aanbevolen types die in de bovenste buitenhoeken passen die ik heb geĂŻnstalleerd. Esthetisch gezien geef ik de voorkeur aan deze boven het traditionele ronde type. IMO, het ronde type heeft een betere functionaliteit op basis van mijn ervaring met mijn voormalige Tacoma.

Ik heb geen hybride, maar een '24 ice LE en heb de ronde dodehoekspiegels erop gezet zodra hij de dealer verliet (letterlijk minder dan 1 km naar een Canadian Tire winkel gereden). Ik vind de dodehoekbewaking wel fijn en vind het geweldig, maar een duidelijk beeld dat je zelf ziet, kan naar mijn mening niet worden geëvenaard. Ik heb ze op elk voertuig geplaatst dat ik ooit heb gehad. En dat zal ik altijd doen.

Een van de eerste MOD's die ik deed, was het installeren van asferische / convexe spiegels (OEM BMW in de EU). Met deze spiegels in mijn BMW was ik verwend. Ze maken een enorm verschil en verminderen veel stress. Ik heb ze nu nodig voor al mijn auto's. Ik kocht mijn BMW-spiegels van Ebay, ze waren niet goedkoop en na 7 jaar werken ze nog steeds als op de eerste dag. Die voor de RAV (OEM Toyota EU) waren ook vrij duur van Ebay, maar ik heb er geen spijt van. Ik kon ze nergens nieuw vinden. De Ebay-exemplaren in nieuwe staat met alles werkend, maar het is onmogelijk om ze gloednieuw te vinden. Er zijn goedkopere voor de RAV op etsy en dergelijke, maar ze zijn geen OEM. De goedkopere hebben ook een LED-indicatiepijl in het glas (niet mijn ding). Ik ben er bijna zeker van dat de goedkopere vroegtijdig zullen verkleuren en loslaten.

Discussion starter · #6 ·
Een van de eerste MOD's die ik deed was het installeren van asferische / convexe spiegels (OEM BMW in de EU). Met deze spiegels in mijn BMW was ik verwend. Ze maken een enorm verschil en verminderen veel stress. Ik heb ze nu nodig voor al mijn auto's. Ik kocht mijn BMW-spiegels van Ebay, ze waren niet goedkoop en na 7 jaar werken ze nog steeds als op de eerste dag. Die voor de RAV (OEM Toyota EU) waren ook vrij duur van Ebay, maar ik heb er geen spijt van. Ik kon ze nergens nieuw vinden. De Ebay-exemplaren in nieuwe staat met alles werkend, maar het is onmogelijk om ze gloednieuw te vinden. Er zijn goedkopere voor de RAV op Etsy en dergelijke, maar ze zijn geen OEM. De goedkopere hebben ook een LED-indicatiepijl in het glas (niet mijn ding). Ik ben er bijna zeker van dat de goedkopere vroegtijdig zullen verkleuren en loslaten.
Bedankt voor alle antwoorden, zou u mij een link kunnen bezorgen?

Bedankt
Doug

Die hebben het licht wanneer de dodehoek sensoren (aan de achterkant) een voertuig naast je detecteren. Dit zijn niet de kleine convexe spiegels die de OP wil.
Correct, ze hebben het gele dodehoeklicht en het glas is convex, wat er schoner uitziet dan een op te plakken convexe spiegel bovenop de standaard spiegel.

IMO, de enige spiegel die er goed uitziet met de convexe spiegel in de hoek van de spiegel is die van Ford, maar die zijn OEM.

Correct, ze hebben het gele dodehoeklicht en het glas is convex, wat er schoner uitziet dan een plakspiegel met convexe spiegel bovenop de originele spiegel.

IMO, de enige spiegel die er goed uitziet met de convexe spiegel in de hoek van de spiegel is die van Ford, maar die zijn OEM.
Ah, ik zie nu het verschil. In uw aanbieding staat dat het "groothoek" OEM-spiegels zijn die goed zouden werken in plaats van kleinere convexe spiegels. Goede vondst!

Een paar vragen echter:

1. Zijn de onderdeelnummers echt 87961-42E90 en 87931-42G00? Zo ja, dan zijn ze voor veel minder geld verkrijgbaar bij Amerikaanse dealers: Mirror Outer, Left | Part #8796142E90 | Toyota Auto Parts De Amerikaanse aanbiedingen voor die spiegels maken geen melding van het feit dat ze "groothoek" zijn of het BSM-licht hebben.

2. De letter in het onderdeelnummer, "E" en "G" in dit geval, wordt door Toyota gebruikt om het model van het voertuig aan te geven waarvoor ze zijn ontworpen. Een "R" in het onderdeelnummer geeft bijvoorbeeld aan dat het oorspronkelijk is ontworpen voor een RAV4. Ik heb "E" in onderdeelnummers gezien en weet vaag dat het oorspronkelijk bedoeld was voor een Corolla, Camry, C-HR etc. Maar ik heb nog nooit een "G" in het onderdeelnummer gezien, dus ik weet niet voor welk voertuig het bedoeld was.

Bedankt.

Ah, ik zie nu het verschil. Uw aanbieding zegt dat het "groothoek" OEM-spiegels zijn die goed zouden werken in plaats van kleinere convexe spiegels. Goede vondst!

Een paar vragen echter:

1. Zijn de onderdeelnummers echt 87961-42E90 en 87931-42G00? Zo ja, dan zijn ze voor veel minder geld verkrijgbaar bij Amerikaanse dealers: Buitenspiegel, links | Onderdeel #8796142E90 | Toyota Auto-onderdelen De Amerikaanse aanbiedingen voor die spiegels maken geen melding van "groothoek" of dat ze het BSM-licht hebben.

2. De letter in het onderdeelnummer, in dit geval "E" en "G", wordt door Toyota gebruikt om het model van het voertuig aan te geven waarvoor ze zijn ontworpen. Een "R" in het onderdeelnummer geeft bijvoorbeeld aan dat het oorspronkelijk is ontworpen voor een RAV4. Ik heb "E" in onderdeelnummers gezien en weet vaag dat het oorspronkelijk bedoeld was voor een Corolla, Camry, C-HR etc. Maar ik heb nog nooit een "G" in het onderdeelnummer gezien, dus ik weet niet voor welk voertuig het bedoeld was.

Bedankt.
Ah, (nogmaals). De "E" aanduiding kan voor een Tacoma zijn: https://www.amazon.com/AM-Autoparts-Exterior-Mirror-Heated/dp/B09Q81DKPQ

Nog steeds in verwarring omdat de aanbieding zegt dat het ook past op RAV4's van 2013 tot 2021. Ik had een RAV4 uit 2013 en de buitenspiegels pasten ook op mijn 4Runner uit 2018, maar ik dacht niet dat ze op mijn RAV4 uit 2021 pasten. Toyota Genuine RAV4 4Runner Verwarmde linker- en rechterzijspiegel Glasset OEM | eBay

Zouden die OEM-spiegels ook passen op de 5e generatie RAV4?

Ah, (weer). De "E"-aanduiding kan voor een Tacoma zijn: https://www.amazon.com/AM-Autoparts-Exterior-Mirror-Heated/dp/B09Q81DKPQ

Nog steeds in de war over de pasvorm, want in de aanbieding staat dat hij ook past op RAV4's van 2013 tot 2021. Ik had een RAV4 uit 2013, en de buitenspiegels pasten ook op mijn 4Runner uit 2018, maar ik dacht niet dat ze op mijn '21 RAV4 pasten. Toyota Genuine RAV4 4Runner Heated Left & Right Side View Mirror Glass Set OEM | eBay

Zouden die OEM-spiegels ook passen op de 5e generatie RAV4?
Het enige wat ik je kan vertellen is dat de spiegels voor de huidige generatie RAV4 ook op andere modellen passen, zoals de taco.

Ik betwijfel ten zeerste dat Amerikaanse dealers spiegels verkopen die voldoen aan de EU-specificaties. De verkeerswetten in Noord-Amerika zijn heel anders dan in de EU. Vandaar dat we nog steeds geen NGHB- of matrixlichten hebben in Noord-Amerika. Super rudimentaire verkeersregels in Noord-Amerika.

De spiegels in de tweede link lijken op de OEM Ford-spiegels (schoon), maar ik zie de BSM-lampjes niet. Zijn er huidige generatie RAV's zonder BSM? Het zou een geweldige upgrade zijn voor diegenen.

Discussion starter · #16 ·
De spiegels in de tweede link lijken op de OEM Ford-spiegels (schoon), maar ik zie de BSM-lampjes niet. Zijn er huidige RAV's zonder BSM? Het zou een geweldige upgrade zijn voor die.
Ja, als die de bsm-lampjes zouden hebben, zou dat geweldig zijn, die hij voor de BMW had ook geweldig, gewoon erg duur.

Doug

De spiegels in de tweede link lijken op de OEM Ford-spiegels (schoon), maar ik zie de BSM-lampjes niet. Zijn er huidige generatie RAV's zonder BSM? Het zou een geweldige upgrade zijn voor die.
U heeft gelijk, ze hebben geen BSM-lampjes. Ze zijn voor de 4e generatie RAV4 en 5e (huidige) generatie 4Runner. Dat had ik duidelijk moeten maken.

Ik heb ze op mijn '18 4Runner gezet, die geen BSM heeft. Ik ben het ermee eens dat die OEM-spiegels met de ingebouwde spotspiegels geweldig zouden zijn; daarom heb ik ze op mijn 4Runner gezet.

Ik betwijfel ten zeerste dat Amerikaanse dealers spiegels met EU-specificaties verkopen. N/A-verkeerswetten zijn heel anders dan die van de EU. Vandaar dat we nog steeds geen NGHB- of matrixlichten in N/A hebben. Super rudimentaire verkeersregels in N/A.
Daarom vroeg ik naar de onderdeelnummers om er zeker van te zijn dat het de juiste nummers zijn. Als de nummers kloppen, worden ze weergegeven op de Toyota-onderdelenwebsite. Sommige Amerikaanse verkoopbronnen zeggen specifiek dat het convexe lenzen zijn, in tegenstelling tot een platte lens voor de bestuurderskant.

Kunt u verifiëren dat het de juiste onderdeelnummers zijn?

Daarom hebben we nog steeds geen NGHB- of matrixlichten in N/A
De VS staan nu matrixlichten toe: https://www.motorauthority.com/news/1135084_us-finally-allows-use-of-modern-matrix-headlights

Ik betwijfel ten zeerste dat Amerikaanse dealers EU-spec spiegels verkopen.
De EU-spec spiegels, onderdeelnummers 87961-42E90 & 87931-42G00, staan op de Amerikaanse Toyota-onderdelenwebsite voor $72 per stuk. Mirror Outer, Left | Part #8796142E90 | Toyota Auto Parts

Ik heb ze gevonden bij een Amerikaanse Toyota-dealer voor $42 per stuk plus $11 verzendkosten, dus ik heb ze besteld. We zullen zien of het de juiste spiegels zijn. Veel Amerikaanse dealers verkopen ze in de prijsklasse van $50 tot $60.

Edit: Correctie. De prijs die ik betaalde was $48 in plaats van $42 per stuk.

Ik moet de spiegels eruit halen om u het daadwerkelijke onderdeelnummer te vertellen dat ik heb gekregen. Hier is de originele aanbieding voor de spiegels die ik heb gekocht.

Dank aan FKHeath en Hypermile!. Ik wilde deze aanpassing al doen aan mijn 23 LE sinds ik hem kocht, maar had absoluut geen geluk met het vinden van de EU-onderdeelnummers.

FKHeath, Hypermile, hoe hebben jullie die nummers gevonden en FKHeath, hoe zeker ben je dat ze echt convex zijn, met hitte en BSM?

FKHeath, ik wacht vol ongeduld op je levering en updates.

1 - 20 of 86 Posts