Toyota RAV4 Forums banner

Interieurfilter

15K views 22 replies 12 participants last post by  Automender  
#1 ·
Makkelijk te installeren. Maar heeft iemand echt de verschillen opgemerkt tussen de twee onderdeelnummers en $25 (ongeveer) van je zuurverdiende geld? Is het alleen maar het houtskoolspul? Ik zie ook vergelijkbare prijsstructuren tussen STP-, Fram- en Purolator-filters.

Ik heb OEM gebruikt omdat de website gemakkelijker was om op te klikken en aan de post toe te voegen.

En terzijde, ik heb mijn batterijdeksel verwijderd om de filter daar te inspecteren en het ziet er qua kleur vrij gelijkaardig uit als het interieurfilter (niet wit; zoals een donkergrijze kleur). Ik betwijfel of de batterij zich zorgen maakt over dampen. :D

Dure filter:

Goedkope filter:

#6 ·
Ik ben meer benieuwd naar de constructie en waarom Toyota twee verschillende onderdeelnummers heeft (evenals Fram, STP...etc) versus de directe kosten.
Kort antwoord is papieren filter versus katoen/koolstoffilter, dus de ene is echt een duurder item. Dat gezegd hebbende, er worden zoveel filters van derden gemaakt die een beetje anders zijn, dat je meer variatie hebt in kwaliteit en constructie. En Toyota gebruikt dezelfde filter in veel verschillende auto's, dus elk jaar groeit de hoeveelheid opties. Als je pollen en andere kleine deeltjes wilt beheersen, is de betere filter de juiste keuze.

#4 ·
Begrijpelijk, maar even ter info: het EPAuto-filter ziet er net zo uit en voelt net zo aan als de OEM die ik uit mijn RAV4h haal. Als je ze zonder identificatie naast elkaar zou leggen, zou het moeilijk zijn om uit de losse pols te zeggen welke welke is. Wat betreft meerdere onderdeelnummers, er kunnen wel wat kleine verschillen zijn om het in een set katten en in een andere set met wat kruisingen van beide groepen te kunnen gebruiken. Zo kan onderdeel 1 gebruikt worden in xx jaar Corolla en RAV4 en onderdeel 2 in yy jaar Camry en rav4. Ik heb dit al eerder gezien. Verwarrend als de hel.

#8 ·
Ik ben erg blij met mijn K&N-cabinefilter. Goed gebouwd en ik heb het gevoel dat hij de lucht goed filtert. Als hij vuil wordt, haal hem eruit en was hem. Terwijl hij droogt, doe ik de originele er weer in. Toen ik de mijne kocht, was er een actiecode waarmee je de reinigingskit van $15 gratis kon krijgen. Ik heb de mijne een keer schoongemaakt na alle grote branden in Californië en heb nog behoorlijk wat reiniger over. Ik vind dat het de extra prijs voor het filter wel waard is, aangezien het waarschijnlijk langer meegaat dan het voertuig. Het is geen koolstoffilter, maar ik heb geen koolstoffilter nodig. Dat is allemaal verspild als je een raam of een deur opent.

• Like
Reactions: Variman
#15 ·
Als uw filter een pijl omhoog heeft, installeert u hem op die manier. Als het een luchtstroompijl heeft, stroomt de lucht naar beneden door dit filter.
Wat ik u kan vertellen is dat het vuil bovenop het filter zat toen ik het origineel verwijderde, dus de luchtstroom moest van boven naar beneden zijn. Met een geplooid filter maakt het niet echt uit als je een nieuw filter of een vers schoongemaakt filter zoals het mijne plaatst, want de plooien vangen de vuil- en vuildeeltjes toch wel op. De richting is als je een vuil filter verwijdert, hem schoonmaakt (het vuil eraf tikt) en de oude terugplaatst. Nu, de actieve koolstoffilters kunnen een ander verhaal zijn, door potentiële lagen materiaal. Er kan een eerste contact situatie zijn, maar ik dwaal af, want ik had er een op mijn 2009 BMW X3 en heb er nooit echt zo goed naar gekeken.

#17 ·
Eenvoudig te installeren. Maar heeft iemand echt de verschillen opgemerkt tussen de twee onderdeelnummers en $25 (ongeveer) van je zuurverdiende geld? Is het alleen het houtskoolspul? Ik zie ook vergelijkbare prijsstructuren tussen STP-, Fram- en Purolator-filters.

Ik heb OEM gebruikt omdat de website gemakkelijker was om op te klikken en aan de post toe te voegen.

En terzijde, ik heb mijn batterijcover verwijderd om het filter daar te inspecteren en het ziet er qua kleur vrij gelijkaardig uit als het interieurfilter (niet wit; zoals een donkergrijze kleur). Ik betwijfel of de batterij zich zorgen maakt over dampen. :D

Duur filter:

Goedkoop filter:
Ik gebruik altijd een OEM-filter, maar koop het altijd via eBay voor een fractie van de prijs van de dealer. Goedkoop genoeg, geen noodzaak om voor mij op koopjesjacht te gaan.

#18 ·
  • Like
Reactions: samloganc
#19 ·
Ja, ik heb gewacht tot het laatste moment om te kopen voor een roadtrip. Een lokale dealer was bereid om te verkopen tegen kostprijs van 28 in plaats van 55 (of wat dan ook). Dus ik heb de carbon versie gekregen. Niet de beste prijs, maar VEEL beter dan vier andere dealers die niet wilden meewerken. Eén wilde me niet helpen zonder een VIN.

Ik kon in mijn hele leven geen aftermarket carbon-gebaseerd interieurfilter in mijn omgeving vinden. Les geleerd. Onderdelen voor hybrides zijn zeldzaam en je moet vooruit plannen. :D

#22 ·
Ik heb vanmiddag net een nieuw EP Auto filter geĂŻnstalleerd. Absoluut de hoogste schijnbare kwaliteit (pasvorm en afwerking) van alle interieurfilters die ik ooit heb geĂŻnstalleerd. Inclusief OEM. Ik heb er nog drie besteld toen ik na de installatie het huis in ging. Dat zou me een tijdje moeten doen.

#23 ·
Ik heb onlangs mijn ES350 Lexus vervangen en merkte dat de dure filters een ondersteunende structuur tussen de plooien hebben, waardoor de plooien recht blijven. De recente filter die ik via Amazon van een dealer kocht, had die structuur niet. Ik denk dat het belangrijk is om te letten op het aantal plooien, wat overeenkomt met het oppervlak en de stroomcapaciteit.