Wat ik in het verleden heb gedaan en wat mijn resultaat was....
Ik was veel bezig met 4x4-rijden met mijn oude Toyota pick-uptrucks. Ik was ook veel bezig met het schoonmaken ervan. Ik gebruikte op een dag STP-bandenschuim op de banden en dacht dat ik het plastic in de wielkasten wel even kon inspuiten.
Fantastisch! Werkte geweldig, want ze waren vies met zowel vet als vuil van de weg, samen met modder van het 4x4-rijden. Ze zagen er gloednieuw uit.
Dus ik opende de motorkap. Omdat ik geen motorontvetter had, spoot ik wat van de motor in met het bandenschuim.
Nogmaals, het zag er fantastisch uit! Ik deed de hele motorruimte. Het schuimde op, at al het vet weg en liep af. Het verzorgde ook alle plastic onderdelen en slangen. Het enige wat ik deed, was het overtollige materiaal met een handdoek afvegen.
Sinds die dag ben ik STP-bandenschuim overal gaan gebruiken. Onder de motorkap, de aandrijflijn, overal op het chassis.
Ik was op een dag aan het 4x4-rijden en de truck was van boven tot onder bedekt met modder. Het was altijd gemakkelijk om de modder eraf te spuiten sinds ik het bandenschuim ben gaan gebruiken. De volgende dag spoot ik de truck af in een wasbox. De dag daarna werd mijn baby total loss verklaard bij een ongeluk.
Ik ontving mijn cheque voor de total loss verklaarde truck. Daarbij kwam een lijst van 3 pagina's met de waarde. 2 en een halve pagina daarvan was de vermelde staat. Motorruimte extra schoon, $100. Aandrijflijn extra schoon, $100. Lak extra schoon, $75. Interieur extra schoon, chassis extra schoon, glas extra schoon, enzovoort over 2 en een halve pagina. In totaal ontving ik $1800 boven de waarde van de truck vanwege de extra schone staat van een voertuig dat volledig bedekt was met modder en pas de dag ervoor met een hogedrukreiniger was afgespoten.
Ik spuit nu minstens één keer per jaar het hele voertuig onder de carrosserie in met het bandenschuim om al het vuil te verwijderen. Werkt beter dan de Gunk Engine Degreaser die hier specifiek voor bedoeld is.