Toyota RAV4 Forums banner
1 - 12 of 12 Posts

ROLLTIDE

· Registered
1,136 Posts
Discussion starter · #1 ·
Ik wil de radiateurgrille en het ventilatorgedeelte schoonmaken van stof en vuil en ik vraag me af wat de beste manier is om dit te doen. Ik denk dat ik de voorgrille niet hoef te verwijderen (alleen de bovenste zwarte plastic grillebak) als ik een spray-on motorontvetter gebruik die ik 30 minuten laat intrekken en dan gewoon afspoel. Enige gedachten of methoden?

Zet iemand ook een extra metalen gaas voor de grille voor extra bescherming tegen insecten en vuil? Ik zie dat andere autobezitters dit doen en het aanbevelen.

Ik zou bedenkingen hebben bij het reinigen van de radiator met een oplosmiddel - zou de verf kunnen verwijderen - zou in plaats daarvan een waterstraal gebruiken (relatief lage snelheid om schade aan de lamellen te voorkomen). Ik heb een kunststof gaas radiator insectenbescherming direct voor de radiator gemonteerd. Ik hoef alleen maar het gaas te verwijderen om de insecten, enz. te reinigen en het vervolgens weer te installeren.

Discussion starter · #3 ·
Ik zou bedenkingen hebben bij het reinigen van de radiator met een soort oplosmiddel - zou de verf kunnen verwijderen - zou in plaats daarvan een waterstraal gebruiken (relatief lage snelheid om schade aan de lamellen te voorkomen). Ik heb een kunststof gaas radiator insectenbescherming direct voor de radiator gemonteerd. Ik hoef alleen maar het scherm te verwijderen om de insecten, enz. te reinigen en het vervolgens weer te installeren.
Ik heb de spray ontvetter gebruikt op mijn vorige RAV-motor en het spul heeft de verf helemaal niet aangetast... met verf bedoel ik de overgespoten geverfde delen van de binnenkant/carrosserie rond de motor. En ik denk dat ik op zoek ben naar wat gaas!!

Ik heb de spray ontvetter gebruikt op mijn vorige RAV-motor en het spul tastte de verf helemaal niet aan... met verf bedoel ik de overgespoten geschilderde delen van de binnenkant van de cabine/carrosserie rond de motor. En ik denk dat ik op zoek ben naar wat gaas!!
Ja, ik dacht aan oplosmiddel dat mogelijk de verf op de radiator verwijdert. . . Ik had preciezer moeten zijn!

Wat ik in het verleden heb gedaan en wat mijn resultaat was....

Ik was veel bezig met 4x4-rijden met mijn oude Toyota pick-uptrucks. Ik was ook veel bezig met het schoonmaken ervan. Ik gebruikte op een dag STP-bandenschuim op de banden en dacht dat ik het plastic in de wielkasten wel even kon inspuiten.

Fantastisch! Werkte geweldig, want ze waren vies met zowel vet als vuil van de weg, samen met modder van het 4x4-rijden. Ze zagen er gloednieuw uit.

Dus ik opende de motorkap. Omdat ik geen motorontvetter had, spoot ik wat van de motor in met het bandenschuim.

Nogmaals, het zag er fantastisch uit! Ik deed de hele motorruimte. Het schuimde op, at al het vet weg en liep af. Het verzorgde ook alle plastic onderdelen en slangen. Het enige wat ik deed, was het overtollige materiaal met een handdoek afvegen.

Sinds die dag ben ik STP-bandenschuim overal gaan gebruiken. Onder de motorkap, de aandrijflijn, overal op het chassis.

Ik was op een dag aan het 4x4-rijden en de truck was van boven tot onder bedekt met modder. Het was altijd gemakkelijk om de modder eraf te spuiten sinds ik het bandenschuim ben gaan gebruiken. De volgende dag spoot ik de truck af in een wasbox. De dag daarna werd mijn baby total loss verklaard bij een ongeluk.

Ik ontving mijn cheque voor de total loss verklaarde truck. Daarbij kwam een lijst van 3 pagina's met de waarde. 2 en een halve pagina daarvan was de vermelde staat. Motorruimte extra schoon, $100. Aandrijflijn extra schoon, $100. Lak extra schoon, $75. Interieur extra schoon, chassis extra schoon, glas extra schoon, enzovoort over 2 en een halve pagina. In totaal ontving ik $1800 boven de waarde van de truck vanwege de extra schone staat van een voertuig dat volledig bedekt was met modder en pas de dag ervoor met een hogedrukreiniger was afgespoten.

Ik spuit nu minstens één keer per jaar het hele voertuig onder de carrosserie in met het bandenschuim om al het vuil te verwijderen. Werkt beter dan de Gunk Engine Degreaser die hier specifiek voor bedoeld is.

• Like
Reactions: ROLLTIDE
Discussion starter · #6 ·
Wat ik in het verleden heb gedaan en wat mijn resultaat was....

Ik was veel bezig met 4wheelen met mijn oude Toyota pick-up trucks. Ik was ook veel bezig met het schoonmaken ervan. Ik gebruikte op een dag STP-bandenschuim op de banden en dacht dat ik de kunststof in de wielkasten wel even kon inspuiten.

Fantastisch! Werkte geweldig, want ze waren vies met zowel vet als vuil van de weg, samen met modder van het 4wheelen. Ze zagen er gloednieuw uit.

Dus, ik opende de motorkap. Omdat ik geen motorontvetter had, spoot ik wat van de motor in met het bandenschuim..
Heb het bandenschuim, de motorkap geopend, het zwarte kunststof radiatorsteunpaneel verwijderd en vraag me af... kan ik nu gewoon het schuim in het radiator/ventilatorcomplex spuiten zonder de hele bumperconstructie te verwijderen? Wil daar eigenlijk niet aan beginnen, want ik ben bang dat ik hem er niet meer op krijg.

Vraag... zal dit bandenschuim op enigerlei wijze de AC-condensor beschadigen of belemmeren?

Installeer gewoon een scherm tussen de voorkant en de grill

Geen foto's, maar haal wat aluminium insectenwerend gaas/mesh. Echt makkelijk te installeren: verwijder de voorbumper, pas het scherm op maat en bevestig het met tie-wraps, bevestig de bumper opnieuw - klaar.

Houdt de insecten weg van de hoofdradiatorkern.:thumbs_up:

...
Vraag... zal dit bandenschuim op enigerlei wijze de AC-condensor beschadigen of belemmeren?

Ik heb 2 soorten bandenschuim in mijn garage. Eén is voor het hele wiel en de rubberen band. Er staat dat het geen lichtmetalen velgen beschadigt, d.w.z. veilig voor aluminium.

De andere is alleen voor rubber en je wordt geacht alles af te vegen dat op de stalen of aluminium velgen valt.

Om veilig te zijn, lees wat er op de spuitbus staat en ga van daaruit verder. Maar is dit een bewezen methode of gewoon een trial-and-error aanpak? Misschien wat lichtmetalen velgenreinigers?

Discussion starter · #9 ·
Don't have pictures, but get some aluminum bug screen/mesh. Real easy to install: remove the front bumper, size the screen and attach with zip ties, reattach bumper - done.

keeps the bugs from the main radiator core.:thumbs_up:
Ik heb de bumper er niet afgehaald zonder te weten hoe ik de bumper er goed af kan halen, en ik weet ook dat ik hem veilig en correct terug kan plaatsen.

Discussion starter · #10 ·
Ik heb 2 soorten bandenschuim in mijn garage. Eén is voor het hele wiel en de rubberen band. Er staat op dat het geen schade aan lichtmetalen velgen veroorzaakt, d.w.z. veilig voor aluminium.

De andere is alleen voor rubber en je wordt geacht alles af te vegen dat op de stalen of aluminium velgen valt.

Om veilig te zijn, lees wat er op de spuitbus staat en ga van daaruit verder. Maar is dit een bewezen methode of gewoon een trial-and-error aanpak? Misschien wat lichtmetalen velgenreinigers?
Ik weet niet of het een bewezen methode is per se... gewoon een ander lid (zijn bijdrage in deze thread) zei dat bandenschuim motoren reinigt. Ik heb mijn oude I4 eigenlijk ontvet met een standaard spray ontvetter product en het ging prima, maar de I4 motor heeft veel meer "zichtbare onderdelen" dan de V6 IMO. Gisteren die zwarte motorkap van de V6 afgehaald en kon maar 3 poorten zien voor wat ik aanneem bougiegaten zijn. Kon de andere drie niet vinden.... er zijn er toch 6? Maar dat is een ander verhaal. Verdomme... ik moet bevriend raken met een monteur!!

Ja, er zijn er nog drie, maar die zijn goed verstopt. Ik ben echt blij dat ze iridium bougies gebruiken die zo lang meegaan, want die achterin zijn een hel om te vervangen.

Discussion starter · #12 ·
Ja, er zijn er nog drie, maar die zijn goed verborgen. Ik ben echt blij dat ze iridium bougies gebruiken die zo lang meegaan, want die achterin zijn een hel om te vervangen.
Ik denk dat ik die niet zelf ga doen. Een ander nadeel van het V6-motorontwerp. LOL.

1 - 12 of 12 Posts