Toyota RAV4 Forums banner
1 - 20 of 21 Posts

John Gibson

· Registered
367 Posts
Discussion starter · #1 ·
Hallo: Het is bijna tijd om de originele banden van mijn 2020 hybrid Limited te vervangen. Ik vroeg me af of iemand Falken Wild Peak A/T-banden op zijn voertuig heeft gemonteerd? Ik heb ze op mijn 2019 Trundra en vind ze erg fijn, maar ik vroeg me af of ze veel invloed zouden hebben op het brandstofverbruik van de RAV4? Ik vroeg me ook af of ze lawaaierig zijn? Ik kan iets meer bandengeluid horen op de Tundra.

Ook, nog andere aanbevelingen voor banden die jullie misschien hebben?

Proost
John.

Ik heb ze op mijn gloednieuwe Rav4 gezet. Kan niets zeggen over de mpg-zaak, ik heb de auto niet lang genoeg zonder ze gehad om te vergelijken, maar ze zijn veel stiller dan ik had verwacht, met de meer agressieve profielen. Maar ik ben tevreden met de benzine-kmstand die ik haal. Gisteren een rit van 150 mijl over de snelweg en ik haalde 37 mpg in de sportmodus. Ik heb geen AWD, alleen FWD en afgelopen winter presteerden ze feilloos in sneeuw, ijs en regen hier in de staat New York.

Discussion starter · #4 ·
Gebruik het zoekvak en voer Falken Wild Peak in voor de verschillende berichten hierover.
Excuses. Ik heb een zoekopdracht uitgevoerd, maar ik vermoed dat de stomme autocorrectie het woord heeft veranderd in Fallen, net zoals toen ik deze post schreef.

Ik heb de Falkens en krijg sinds gisteren 39 tot 41 MPG. Hier in Noord-Texas, waar ik woon, zitten we nu in de 'sweet spot' voor hybrides met het koele herfstweer rond de 70 °F. De airco en verwarming hoeven dus niet te draaien.

Als ik een nieuwe Rav4 hybride XSE koop, wil ik graag de Falkens hebben. Wat is de beste manier om dit te doen?

Koop de banden en laat ze door de Toyota-dealer installeren - voordat ik de auto in bezit neem.
Of breng de auto naar een onafhankelijke bandenwinkel en laat ze de installatie uitvoeren?

En zou een van deze plaatsen de originelen van mij kopen?

Ik heb mijn OE Dunlops ingeruild bij Discount Tire. Ik ben er zelfs even langsgegaan en heb de deal gesloten terwijl we aan het proefrijden waren en onze verkoper heeft ze afgeleverd voor de omwisseling de dag voordat we onze nieuwe Limited hybride in ontvangst namen. Ik ben dol op onze Michelin Defender 2's met nu ongeveer 13.000 mijl erop.
Image

Ik heb mijn Falkens bij Mavis Tire gehaald. Ik vroeg naar het inruilen van de originele banden die minder dan 100 mijl hadden gereden en ze wilden ze niet hebben. Ik zei zelfs dat ze ze gratis mochten houden, zodat ik er daarna geen last meer van had, maar ze zeiden dat ze geen gebruikte banden doorverkopen, nee bedankt.

Ik heb mijn Falkens bij Mavis Tire gekocht. Ik vroeg naar het inruilen van de originele banden die minder dan 100 mijl hadden en ze wilden ze niet. Ik heb zelfs gezegd dat ze ze gratis mochten houden, zodat ik er daarna geen last van had, en ze zeiden dat ze geen gebruikte banden doorverkopen, bedankt.
Waarschijnlijk wil de dealer of een grote bandenverkoper de originele banden niet kopen.
Zoals je zegt, worden ze als gebruikt beschouwd.

Misschien meer geluk bij een onafhankelijke bandenwinkel. Of ik zou de originele banden op Facebook kunnen zetten
marktplaats of Craigslist. Maar ik woon in L.A. met veel rare, enge mensen. Ik vind het niet leuk
vreemden die naar mijn huis komen.

Hoi: bijna tijd om de originele banden op mijn 2020 hybrid Limited te vervangen. Ik vroeg me af of iemand Falken Wild Peak A/T banden op hun voertuig heeft gemonteerd? Ik heb ze op mijn 2019 Trundra en vind ze erg fijn, maar vroeg me af of ze veel invloed zouden hebben op de benzine-efficiëntie van de RAV4? Ik vroeg me ook af of ze lawaaierig zijn? Ik kan iets meer bandengeluid horen op de Tundra.

Proost
John.
Je krijgt een betere prijs voor de nieuwe banden bij een onafhankelijke bandenwinkel, zoals Discount Tires (of bestel ze bij Tire Rack, die ze naar je lokale Discount Tire verzendt voor installatie).

Toen ik mijn 4Runner kocht, kwam hij met Dunlop-banden, wat erg slechte banden zijn, dus ik haalde ze er na een paar honderd kilometer af en monteerde BFG KO2-banden. Waar ik woon, zei Discount Tire dat het illegaal voor hen was om gebruikte banden te verkopen, dus verkocht ik ze op een lokale advertentiesite; verkocht ze meteen voor een goede prijs (de man die ze ophaalde had waarschijnlijk een gebruikte bandenwinkel).

Ik heb mijn tweede set van die banden en haal ze bij Discount Tire. Zal ze waarschijnlijk weer kopen. Erg blij met hun prestaties in de regen/sneeuw van WA, dus ik laat ze het hele jaar door zitten, omdat ik in de zomer op verkenningstocht ga en kampeer. Ik verloor ongeveer 4 mpg door over te stappen van de Dunlops naar AT-banden, maar toen de hybride begon met 44 mpg woon-werkverkeer, ben ik nog steeds erg blij met de keuze. Ik heb mensen gezien die veel agressievere banden op deze auto's hebben gezet, maar er is een punt waarop de beperkende factor van je vermogen om ergens te komen, verschuift van de band naar de rest van het voertuig. Ze zijn geweldig, ze zijn gewoon geen Jeeps die voor Moab zijn gebouwd.

Ik heb ze deze week op de auto van mijn vrouw gezet. Veel soepeler rijgedrag en betere handling. Weet het niet zeker, maar met de lichtere wielen en zwaardere banden lijkt het erop dat we 3 mpg zijn kwijtgeraakt (volgens de meter tot nu toe). Ik zal zo een foto maken als ze thuiskomt.

Image

Image

Image

Ik ben 1” breder gegaan met de wielen 8” en banden in de originele maat (225/65/17). Ik wilde iets hoger gaan, maar ik woon in Californië en benzine kost te veel $. Ik had het gevoel dat het zonde van het geld was, maar het was voor de verjaardag van mijn vrouw en ik kreeg $600 voor de originele banden om deze te betalen.

Hoi: bijna tijd om de originele banden op mijn 2020 hybrid Limited te vervangen. Ik vroeg me af of iemand Falken Wild Peak A/T banden op hun voertuig heeft gemonteerd? Ik heb ze op mijn 2019 Trundra en vind ze erg fijn, maar ik vroeg me af of ze veel invloed zouden hebben op de benzine-efficiëntie van de RAV4? Ik vroeg me ook af of ze lawaaierig zijn? Ik kan iets meer bandengeluid horen op de Tundra.

Proost
John.
De 2024 Woodland editie van mijn vrouw kwam af fabriek met de Falken Wildpeak A/T en ze zijn geweldig. Veel grip en toch erg soepel op de weg.

De 2024 Woodland-editie van mijn vrouw kwam af fabriek met de Falken Wildpeak A/T en ze zijn geweldig. Veel grip en toch erg soepel op de weg.
Er is een verschil tussen de Wildpeak A/T die in de fabriek wordt gemonteerd en wat je in een bandenwinkel kunt kopen. Ten eerste hebben de fabrieksbanden geen 3-pieken-sneeuwclassificatie.

Hetzelfde geldt voor de Michelin Primacy A/S-banden die op mijn RAV4 zaten. Fabrieksbanden hebben slechts 8/32" profieldiepte; banden uit de bandenwinkel hebben 11/32".

Geweldige A/T-band, vooral op de weg voor een A/T-band. We hebben er nu 2 of 3 sets van gehad. Ze hebben de neiging om sneller te slijten dan de kilometerclaim. Zolang ze echter gelijkmatig slijten, zal een gerenommeerde dealer de kilometerstand op de oude banden ten minste pro rata berekenen wanneer u een nieuwe set nodig heeft. Anders zeer leefbaar en beter op de weg dan je zou verwachten.

1 - 20 of 21 Posts