Je bent niet de enige die dit hier ter sprake brengt, dus ik maakte me er een beetje zorgen over voordat ik de auto kreeg, maar na een paar maanden een R4P te hebben gehad, kan ik echt niet zien hoe het verschilt van een andere passagiersstoel in een andere auto. Ik was er vandaag actief naar op zoek tijdens een lange rit op de passagiersstoel en ik snap het niet.
Wat me is opgevallen aan dit forum, en de meeste andere autofora, is confirmation bias.
De meeste eigenaren bagatelliseren of ontkennen gebreken in producten die ze kopen, punt. Er zijn een paar mensen die producten echt onafhankelijk kunnen evalueren.
Ik ben een grote Toyota-fan en heb er de afgelopen 10 jaar 6 gehad.
De rav is een goed voertuig, maar het heeft een aantal behoorlijke tekortkomingen. De lekkage van de dakrails is een serieus ontwerpfout. Je hoeft geen ingenieur te zijn om te bedenken dat het ponsen van gaten in een verzonken kanaal in het dak, op het laagste punt, zal leiden tot lekkage.
De corrosie van de hybridekabel is ook een groot probleem. De benzinemotor is erg luid en grof.
De erg zwakke scharnieren van de achterklep die breken, zijn een reëel probleem, kijk maar naar het metaal op de scharnieren en je zult lachen hoe klein ze zijn. Toyota staat erom bekend dit te doen, ze gebruiken steeds hetzelfde scharnierontwerp, ze faalden op onze Highlander en het kostte $ 4.000 om te repareren onder garantie
De passagiersstoel is hoger gemonteerd dan de bestuurdersstoel. Geloof me niet op mijn woord, meet het met een meetlint. Het is een significant verschil, objectief merkbaar.
Als je kleiner bent, is het misschien geen probleem voor je. Maar als je groter bent, vermindert het de hoofdruimte en kan het voertuig krap aanvoelen. En de rav4 is krap, geloof me niet op mijn woord, vergelijk het gemeten EPA-passagiersvolume met dat van zijn concurrenten.
Toyota heeft de achterbeenruimtecijfers GROOT verprutst, ga in een rav4 zitten met de voorstoel helemaal naar achteren en vergelijk dan back-to-back met CRV, je hebt INCHES meer beenruimte op de CRV. Gegarandeerd.
Het hoger monteren van de passagiersstoel is onhandig en een vreemde ontwerpkeuze, je kunt hem niet lager zetten. Het is aan jou of het je stoort, maar het is objectief meetbaar en reëel.
Als we Toyota niet verantwoordelijk houden voor problemen, zullen ze niet verbeteren. Je zou de class action lawsuit voor de dakrailslekkage moeten lezen. Ze weigerden garantiedekking en het voertuig staat al maanden uit elkaar. Er is niets dat de consument kan doen om het te voorkomen... behalve deel te nemen aan een hackreparatie.