Toyota RAV4 Forums banner
1 - 20 of 21 Posts

John Voight

· Registered
23 Posts
Discussion starter · #1 ·
Vandaag ontdekt dat er een collectieve rechtszaak is voor water dat door de dakrails sijpelt. Waarom kan er geen zaak worden aangespannen dat de voorpassagiersstoel van de 5e generatie rav4's (de modellen met niet-verstelbare voorpassagiersstoelen) moeilijk te betreden en te zitten is, zelfs voor mensen van normale grootte? Toyota zou een oplossing moeten bieden voor een truck die $35.000-plus kost. Ik weet dat ik niet de enige ben die hierover ontevreden is. Toyota moet van dit probleem geweten hebben en toch besloten hebben om ons trucks te verkopen met slecht ontworpen en ondermaatse voorpassagiersstoelen.

Vandaag ontdekt dat er een class action rechtszaak is voor water dat door de dakrails sijpelt. Waarom kan er geen zaak worden aangespannen dat de voorpassagiersstoel van de 5e generatie rav4's (de modellen met niet-verstelbare voorpassagiersstoelen) moeilijk te betreden en te zitten is, zelfs voor mensen van normale grootte? Toyota zou een oplossing moeten bieden voor een truck die meer dan $35.000 kost. Ik weet dat ik niet de enige ben die hierover ontevreden is. Toyota moet van dit probleem geweten hebben en toch besloten hebben om ons trucks te verkopen met slecht ontworpen en ondermaatse voorpassagiersstoelen.
Ik ben 1,80 m en vind dat de voorstoel, afgezien van een iets lage portierlijn, perfect is voor mijn lengte en dat zou het ook zijn als ik groter was.

Ik geloof niet dat er gronden zijn voor een class action rechtszaak, of enige remedie. Het is niet alsof dit een verborgen defect is - je had ruimschoots de gelegenheid om de passagiersin- en uitstap te proberen en je hebt het voertuig toch gekocht.

Ik ben 6' en vind dat, afgezien van een iets lage deuropening, de voorstoel perfect is voor mijn lengte en dat ook zou zijn als ik groter was.

Ik geloof niet dat er gronden zijn voor een class action rechtszaak, of enige remedie. Het is niet zo dat dit een verborgen defect is - je had ruimschoots de gelegenheid om de passagiersin- en uitstap te proberen en toch heb je het voertuig gekocht.
Eens. Ik ben 6'4" en heb geen probleem om op de passagiersstoel te zitten. Toegegeven, het grootste deel van mijn extra lengte zit in mijn benen en niet in mijn torso. Als ik er vaker zou zitten, dan zou ik overwegen de stoel naar achteren te verplaatsen, zoals ik heb gedaan voor de bestuurdersstoel: De voorstoel van de RAV4 verlengen voor lange mensen

Je bent niet de enige die dit hier ter sprake brengt, dus ik maakte me er een beetje zorgen over voordat ik hem in ontvangst nam, maar na een paar maanden een R4P te hebben, kan ik echt niet zien hoe hij verschilt van een andere passagiersstoel in een andere auto. Ik was er vandaag actief naar op zoek tijdens een lange rit op de passagiersstoel en ik snap het niet.

Waarom kan er geen zaak worden gemaakt dat de voorstoel van de 5e generatie rav4 (de modellen met niet-verstelbare voorstoelen) moeilijk te betreden en te zitten is, zelfs voor mensen van normale grootte? Toyota zou een oplossing moeten bieden voor een vrachtwagen die $ 35.000 en meer kost.
Bespaar je emotionele energie - de auto zal waarschijnlijk voor bijna de prijs worden verkocht die je ervoor hebt betaald, dus verkoop hem gewoon en koop er een die beter aan je eisen voldoet.

Er bestaat niet zoiets als de perfecte auto - alleen auto's met compromissen waar je mee kunt leven, en als de passagiersstoel zo'n groot compromis voor je is, ruil hem dan om voor iets anders.

Het is echter een kwestie van smaak - geen juridische zaak voor Toyota om te beantwoorden. Hoewel ik er zeker van ben dat ze je geld zouden aannemen om de zaak voor je te bepleiten als je bereid zou zijn een advocaat te betalen.

Je bent niet de enige die dit hier ter sprake brengt, dus ik maakte me er een beetje zorgen over voordat ik de auto kreeg, maar na een paar maanden een R4P te hebben gehad, kan ik echt niet zien hoe het verschilt van een andere passagiersstoel in een andere auto. Ik was er vandaag actief naar op zoek tijdens een lange rit op de passagiersstoel en ik snap het niet.
Wat me is opgevallen aan dit forum, en de meeste andere autofora, is confirmation bias.

De meeste eigenaren bagatelliseren of ontkennen gebreken in producten die ze kopen, punt. Er zijn een paar mensen die producten echt onafhankelijk kunnen evalueren.

Ik ben een grote Toyota-fan en heb er de afgelopen 10 jaar 6 gehad.

De rav is een goed voertuig, maar het heeft een aantal behoorlijke tekortkomingen. De lekkage van de dakrails is een serieus ontwerpfout. Je hoeft geen ingenieur te zijn om te bedenken dat het ponsen van gaten in een verzonken kanaal in het dak, op het laagste punt, zal leiden tot lekkage.

De corrosie van de hybridekabel is ook een groot probleem. De benzinemotor is erg luid en grof.

De erg zwakke scharnieren van de achterklep die breken, zijn een reëel probleem, kijk maar naar het metaal op de scharnieren en je zult lachen hoe klein ze zijn. Toyota staat erom bekend dit te doen, ze gebruiken steeds hetzelfde scharnierontwerp, ze faalden op onze Highlander en het kostte $ 4.000 om te repareren onder garantie

De passagiersstoel is hoger gemonteerd dan de bestuurdersstoel. Geloof me niet op mijn woord, meet het met een meetlint. Het is een significant verschil, objectief merkbaar.

Als je kleiner bent, is het misschien geen probleem voor je. Maar als je groter bent, vermindert het de hoofdruimte en kan het voertuig krap aanvoelen. En de rav4 is krap, geloof me niet op mijn woord, vergelijk het gemeten EPA-passagiersvolume met dat van zijn concurrenten.

Toyota heeft de achterbeenruimtecijfers GROOT verprutst, ga in een rav4 zitten met de voorstoel helemaal naar achteren en vergelijk dan back-to-back met CRV, je hebt INCHES meer beenruimte op de CRV. Gegarandeerd.

Het hoger monteren van de passagiersstoel is onhandig en een vreemde ontwerpkeuze, je kunt hem niet lager zetten. Het is aan jou of het je stoort, maar het is objectief meetbaar en reëel.

Als we Toyota niet verantwoordelijk houden voor problemen, zullen ze niet verbeteren. Je zou de class action lawsuit voor de dakrailslekkage moeten lezen. Ze weigerden garantiedekking en het voertuig staat al maanden uit elkaar. Er is niets dat de consument kan doen om het te voorkomen... behalve deel te nemen aan een hackreparatie.

Ten eerste zit ik niet op de passagiersstoel, dus qua ruimte kan het me niet schelen, mijn vrouw is klein genoeg, ze heeft er geen probleem mee. Wanneer je een voertuig koopt, moet je ruim de tijd nemen om te onderzoeken wat je koopt, ga op de passagiersstoel zitten als je het krap vindt, dan is het misschien niets voor jou. Wat betreft scharnieren en waterlekken, ja, dat is een Toyota-probleem, totdat de scharnieren breken terwijl je 70 op de snelweg rijdt en de achterdeur eraf valt en iemand doodt, dan zal Toyota ontkennen dat er een probleem is. Wat betreft de lekkende dakrails, zou ik proberen de dealer voor de rechter te dagen als hij het probleem niet kan verhelpen, naar de hel met collectieve rechtszaken die jaren duren om op te lossen, enz.

Wat is het probleem? Ik heb net mijn stoelen opgemeten en zowel de bestuurders- als de passagiersstoelzittingen zijn 12,5 inch van de vloer en beide stoelzittingen zijn 31,5 inch van de dakrand. Als ze allebei hetzelfde zijn, waarom klaagt iedereen dan over de passagiersstoel?

Als ze allebei hetzelfde zijn, waarom klaagt iedereen dan over de passagiersstoel?
Waarschijnlijk omdat de bestuurdersstoel kan worden verlaagd of verhoogd (althans bij de duurdere uitvoeringen), maar niet bij de passagiersstoel. Voor 23' heeft de Limited de elektrische hoogteverstelling voor de passagiersstoel.

Ja, ik ben het ermee eens, ik wou dat er een manier was om de passagiersstoel lager te zetten. Hij zit ongeveer 5-7 cm hoger dan de bestuurdersstoel als hij in de laagste stand staat. Als ik de bestuurdersstoel 5 cm omhoog zet (wat de instelling van mijn vrouw is), is het moeilijk om in te stappen en ik ben maar 1,73 m lang. Ik heb er eigenlijk over nagedacht om de passagiersstoel te verwijderen en de bevestigingen in te korten, maar dat zou waarschijnlijk een hele klus zijn. Of een handmatig bestuurdersstoelframe aan de rechterkant te nemen, als er een beschikbaar is dat op en neer gaat. Hoe dan ook, dit is echter geen dealbreaker. We zijn dol op onze nieuwe Rav4.

Vandaag ontdekt dat er een class action rechtszaak is voor water dat door de dakrails sijpelt. Waarom kan er geen zaak worden aangespannen dat de voorpassagiersstoel van de 5e generatie rav4's (de modellen met niet-verstelbare voorpassagiersstoelen) moeilijk te betreden en te zitten is, zelfs voor mensen van normale grootte? Toyota zou een oplossing moeten bieden voor een truck die $35.000-plus kost. Ik weet dat ik niet de enige ben die hierover ontevreden is. Toyota moet van dit probleem geweten hebben en toch besloten hebben om ons trucks te verkopen met slecht ontworpen en ondermaatse voorpassagiersstoelen.
Ik ben het eens. De passagiersstoel is waardeloos!

Ik begrijp niet hoe jullie het doen. Ik ben 1,85 m lang en mijn 15-jarige zoon is 1,88 m lang

Voorstoelen moeten helemaal naar achteren en dan heel weinig beenruimte achterin

Voorpassagiersstoel is te hoog gemonteerd, het is een vreemd ontwerp en het enige voertuig dat ik zo heb gezien.

Onze 2020 rav4 voelt klein aan in vergelijking met onze 2022 highlander

Het is krap in vergelijking met CRV, de cijfers voor passagiersvolume bevestigen dit

Zitkussens zijn kort...jullie van 1,93 m op de passagiersstoel moeten je knieën in je borst of direct op het dashboard hebben
Ik ben 1,93 m lang met een binnenbeenlengte van 91 cm. Ik laat de passagiersstoel meestal zakken voordat ik instap als ik voorin zit. Het maakt het gemakkelijker om dit lange, slungelige lichaam van 71 jaar in de RAV4 Limited Hybrid met 8-voudig elektrisch verstelbare voorstoelen te krijgen. Als ik eenmaal binnen ben, pas ik de stoel aan zoals ik het prettigst vind en dan is het goed. Ik zet mijn stoelhoogte meestal ongeveer halverwege, met de stoel een paar centimeter van de achterkant, de voorkant van de stoel ongeveer halverwege omhoog en de rugleuning in een hoek van ongeveer 75 graden ten opzichte van het zitkussen. Dit geeft me gemakkelijk 5 cm boven mijn hoofd tot het dak met de binnenste zonnedakafdekking gesloten, of 13 cm tot het glas met de afdekking open. Dus zodat potentiële RAV4-kopers niet worden afgeschrikt door uw bedrieglijke, buitensporige opmerking, heb ik net een meetlint gepakt terwijl ik op de passagiersstoel zat en mijn knieschijven zitten 10 cm van de bovenrand van het dashboardkastje en 53 cm van mijn borst... De zitkussens aan zowel de bestuurders- als de passagierskant meten 49 cm, wat 1,3 cm korter is dan de zitkussens in onze '21 Honda Passport Elite. Ik geef eigenlijk de voorkeur aan het comfort van de stoelen in onze RAV4 dan in onze Passport en ik had de stoelen in onze laatste 4 Honda's beschouwd als een van de meest comfortabele stoelen van alle voertuigen die ik de afgelopen 55 jaar heb bezeten.

Ik ben maar 1,80 m lang en ik had vroeger een rav4 le uit 2017, de bestuurdersstoel was erg comfortabel, met 108 cm beenruimte. Nu heb ik een rav4 xle uit 2020 en ik ben dol op deze rav4, het enige wat ik haat is de bestuurdersstoel, met 104 cm beenruimte. Het is echt oncomfortabel voor mijn benen. Ongeacht de positie van mijn stoel. Ik word het ook zat om de stoel constant te moeten verstellen.

Ik ben maar 1,80 meter en ik had vroeger een 2017 rav4 le, de bestuurdersstoel was erg comfortabel, met 42,6 cm beenruimte. Nu heb ik een 2020 rav4 xle en ik ben dol op deze rav4, het enige wat ik haat is de bestuurdersstoel, met 41 inch beenruimte. Het is echt oncomfortabel voor mijn benen. Ongeacht de positie waarin ik mijn stoel heb. Ik word het ook beu om de stoel constant te verstellen
Als je meer beenruimte nodig hebt, koop dan stoelverlengers: Toyota - Rav4 - Extend My Seat Store

Ik ben maar 5'11" en ik had vroeger een 2017 rav4 le, de bestuurdersstoel was erg comfortabel, met 42,6 inch beenruimte. Nu heb ik een 2020 rav4 xle en ik ben dol op deze rav4, het enige wat ik haat is de bestuurdersstoel, met 41 inch beenruimte. Het is echt oncomfortabel voor mijn benen. Ongeacht de positie waarin ik mijn stoel heb. Ik word het ook zat om constant de stoel te verstellen
Ik ben ook 5'11". Vrouw en ik hebben net onze dochter een 2017 Rav 4 Plat gekocht. Ik heb er gisteren mee gereden en vond de voorstoelen erg comfortabel. Veel beenruimte, veel beenruimte om "man te spreiden" en veel hoofdruimte. Mooie comfortabele rijpositie in het algemeen.

Ik heb erover nagedacht om een 2023/24 Rav4Prime te kopen om mijn 13mpg benzineslurpende SUV te vervangen. Kunt u meer uitleggen waarom uw 2020 Rav4 niet comfortabel is? Staan uw knieën hoger in de 2020 versus de 2017? Vindt u ook dat er voldoende hoofdruimte is? Vreemd genoeg heeft de 2017 Rav4 38,9" hoofdruimte, maar de 5e generatie Rav4 heeft slechts 37,7" hoofdruimte.

Ik ben 1,93 m lang met een binnenbeenlengte van 91 cm. Ik doe meestal de passagiersstoel omlaag voordat ik instap als ik op de passagiersstoel zit. Het maakt het gemakkelijker om dit lange, slungelige lichaam van 71 jaar oud in de RAV4 Limited Hybrid te krijgen met 8-voudig elektrisch verstelbare voorstoelen. Als ik eenmaal binnen ben, pas ik de stoel aan zodat ik het meest comfortabel zit en dan zijn we klaar om te gaan. Ik zet mijn zithoogte meestal ongeveer halverwege, met de stoel een paar centimeter van helemaal achteren, de voorkant van de stoel ongeveer halverwege omhoog gekanteld en de rugleuning in een hoek van ongeveer 75 graden ten opzichte van het zitkussen. Dit geeft me gemakkelijk 5 cm boven mijn hoofd tot aan het dak met de binnenste maanluikafdekking gesloten, of 13 cm tot het glas met de afdekking open. Dus zodat potentiële RAV4-kopers niet worden afgeschrikt door uw bedrieglijke, buitensporige opmerking, heb ik net een meetlint gepakt terwijl ik op de passagiersstoel zat en mijn knieschijven zitten 10 cm van de bovenrand van het dashboardkastje en 53 cm van mijn borst... De zitkussens aan zowel de bestuurders- als de passagierskant meten 49 cm, wat 1,3 cm korter is dan de zitkussens in onze '21 Honda Passport Elite. Ik geef eigenlijk de voorkeur aan het comfort van de stoelen in onze RAV4 dan in onze Passport en ik had de stoelen in onze laatste 4 Honda's beschouwd als een van de meest comfortabele stoelen van alle voertuigen die ik de afgelopen 55 jaar heb gehad.
Je bent bedrieglijk en overdrijft buitensporig. De Limited is het enige model waarop je de hoogte van de passagiersstoel kunt aanpassen. Dat kan niet op de LE, de XLE, de SE of de XSE.

Ik ben 1,83 m lang en had zo weinig ruimte op de passagiersstoel van een model met het zonnedak dat zelfs de verkoper zei: "Oké, dit gaat duidelijk niet werken voor jou".

Je bent misleidend en overdrijft schromelijk. De Limited is het enige model waarop je de hoogte van de passagiersstoel kunt aanpassen. Dat kan niet op de LAE, de XLE, de SE of de XSE.

Ik ben 1,80 m en had zo weinig ruimte op de passagiersstoel van een model met het zonnedak dat zelfs de verkoper zei: "oké, dit gaat duidelijk niet werken voor jou".
Bijna elke auto is een compromis. Er is altijd wel iets dat je anders/beter zou doen.
Mijn ideale keuze zou leer, geheugenstoelen, geen zonnedak en geen ingebouwde navigatie zijn. Ik kan zo'n auto niet vinden, dus neem ik genoegen met wat er beschikbaar is.

Als de stoel zo'n probleem is voor een klant, zouden ze het topmodel of een ander voertuig/fabrikant kiezen.

1 - 20 of 21 Posts