Toyota RAV4 Forums banner

Brandstofpompweerstand Reparatie

9.5K views 6 replies 4 participants last post by  kyle morley  
#1 ·
We hadden af en toe het zoemende geluid bij stoplichten en lage snelheden, dus we hebben de Toyota-dealer de reparatie van de brandstofpompweerstand laten uitvoeren (TSB EG002-07). Ik hoor nu weer hetzelfde geluid en ik vroeg me af of iemand de reparatie heeft laten uitvoeren en hetzelfde probleem heeft. Onze RAV4 is een 2007 V6 Limited. Hij heeft 31.000 km, dus als we hem naar een andere dealer zouden brengen, zou het snel moeten gebeuren.

#3 ·
Bedankt voor de links. Ik had gedacht dat de oorspronkelijke dealer het onderdeel niet had vervangen, maar het lijkt erop dat anderen herhaalde problemen hebben. Die dealer wilde het pas doen nadat ik ze de TSB had gegeven! Hopelijk zal de nieuwe Toyota-dealer waar we nu naartoe gaan, makkelijker zijn om mee om te gaan. Ik zou het niet erg vinden als ze het onderdeel opnieuw zouden vervangen en zouden kijken wat er gebeurt.

#4 ·
bac2010 said:
Bedankt voor de links. Ik dacht dat de oorspronkelijke dealer het onderdeel niet had vervangen, maar het lijkt erop dat anderen herhaalde problemen hebben. Die dealer wilde het pas doen nadat ik ze de TSB had gegeven! Hopelijk zal de nieuwe Toyota-dealer waar we nu naartoe gaan, gemakkelijker zijn om mee om te gaan. Ik zou het niet erg vinden als ze het onderdeel opnieuw zouden vervangen en zouden kijken wat er gebeurt.
Zie http://rav4world.com/forums/viewtopic.php?t=21976&highlight=annotated voor het onderdeel met de aanduiding "U", hoog op de firewall. Het lijkt gemakkelijk bereikbaar. Ik weet niet wat de weerstanden voor en na zouden moeten zijn, maar het leek gemakkelijk toegankelijk voor meting. Dus ik heb het gemeten op mijn 2009.

De weerstand was verrassend laag. Ik heb de mijne gemeten op 226 milliohm (0,226 ohm). Dat is normaal gesproken niet meetbaar met een gewone ohmmeter. Ik heb een milliohmmeter met 4-draads probes (Kelvin-clips). Mijn meter is niet zo goed als de units van $1500, maar hij is goed voor dit soort dingen.

Om dit in perspectief te plaatsen: 18 gauge draad is ongeveer 6,39 milliohm per voet en 22 gauge is ongeveer 16,1 milliohm per voet.

#6 ·
kyle morley said:
Is er een kans dat het een van die weerstanden is die van waarde veranderen en de weerstand verhogen naarmate ze opwarmen? Het meten van een van hen koud kan misleidende resultaten opleveren.
Je denkt aan een thermistor, maar alle weerstanden doen dit tot op zekere hoogte. De nominale weerstand moet bij kamertemperatuur worden gemeten.

#7 ·
Eigenlijk denk ik aan een ballastweerstand, die hier opzettelijk voor is ontworpen. De gemeten weerstand zal aanzienlijk hoger variëren nadat ze een minuut of twee zijn bekrachtigd. Dit wordt gedaan om meer stroom te leveren voor het opstarten, enz. Als u de weerstand meet met de weerstand op kamertemperatuur, krijgt u geen meting die nauwkeurig weergeeft wat de waarde van de weerstand in gebruik zal zijn.

junebug1701 said:
Je denkt aan een thermistor, maar alle weerstanden doen dit tot op zekere hoogte. De nominale weerstand moet bij kamertemperatuur worden gemeten.