Toyota RAV4 Forums banner

De ontgrendelingshendel van de gastank is verrot!

2 reading
35K views 13 replies 11 participants last post by  iowagold  
#1 ·
Mijn ontgrendelingshendel van de gastank is helemaal verrot en gecorrodeerd.

De laatste keer dat ik eraan trok om de "benzinedeur" te openen, boog hij omhoog en was het erg moeilijk om de "benzinedeur" te openen. Weet iemand een oplossing?

Ik neem aan dat ik de hendel moet vervangen, maar weet iemand hoe ik de "draad" kan smeren die daadwerkelijk de "benzinedeur" opent?

Er zijn misschien de juiste woorden in het Engels om het probleem te beschrijven, maar ik hoop dat je toch begrijpt waar ik het over heb.:wink

Veel dank bij voorbaat!
Harno

#3 ·
Yep... helemaal mee eens... afgezien van het ontbreken van een goede bekerhouder (ik rijd voor mijn brood, ja, dit is een groot probleem) is de ontgrendeling van de brandstofklep een bron van veel gejammer en geknars van tanden. Hier in de besneeuwde, dorre woestenij die Noordwest-Pennsylvania is, ben ik overgegaan tot A: de brandstofklep openen terwijl het warm genoeg is om te openen of B: een glas heet water op de betreffende ontgrendelingshendel gieten en hopen dat het ijs smelt en de deur opengaat voordat het ding weer bevriest.

Hopelijk heeft iemand die wijzer is dan ik (wat de meeste mensen zijn) een antwoord, want ik zou het graag willen horen.

Hippy

#5 ·
Het smeren van de draad is ongeveer een klus van 30 minuten, maar als de meeste mensen voor het eerst naar de klus kijken, denken ze dat het te moeilijk zal zijn! Tenzij de kabel in echt slechte staat verkeert, is het een gemakkelijke klus.

Haal wat lichte machineolie of naaimachineolie met een kleine tuit, zodat je een paar druppels op de kabel kunt doen bij de opening van de mantel aan beide uiteinden van de kabel en begin de kabel in en uit te trekken om de olie langzaam langs de lengte van de kabel te laten werken. Doe om de paar minuten nog een druppel of 2 op het high-end van de kabel. Na 10 tot 15 minuten heb je de olie door de lengte van de mantel gewerkt.

Om bij het verre uiteinde van de kabel te komen, moet je het grote plastic paneel verwijderen dat van de ramen naar de vloer achter in de auto loopt. 14 schroeven en één bout van 14 mm houden het paneel op zijn plaats en het is eigenlijk gemakkelijk om het paneel te verwijderen en te vervangen.

Chrometiphippy, het klinkt alsof je vloermatten van het type weather-tech nodig hebt, ze zijn diep en houden veel water vast, maar ze zijn gemakkelijk te verwijderen en te legen als ze vol zijn.
Ik vond het niet fijn dat de mat onder de pedalen kwam, dus draaide ik die aan de bestuurderskant om, zodat het pedaalgedeelte omhoog buigt aan de voorkant van de stoel, waardoor de migratie van spullen onder de stoel wordt gestopt.

• Like
Reactions: yabiah and harno
#7 ·
Voor iedereen die deze klus doet, is het vrij eenvoudig.

Ik heb het OEM-onderdeel besteld: 77306-0R020

1. Verwijder de dorpelplaat aan de bestuurderskant.
2. Verwijder alle 4 de bouten die de bestuurdersstoel vasthouden - wees voorzichtig wanneer u de plastic stukken aftrekt die elk van de bouten bedekken die de stoel vasthouden; u moet naar beneden duwen en wegtrekken aan elke kant van het plastic stuk om de "pinnen" niet te breken.
3. Verwijder de stoel NIET, maar leun hem gewoon achterover.
4. Trek het tapijt een klein beetje naar de middenconsole, zodat u wat speling heeft om het tapijt eruit te trekken en over de hendel zelf te trekken.
5. Eén bout houdt de ontgrendelingshendel op zijn plaats. Verwijder deze en vervolgens de kabel.
6. Vervang door het nieuwe onderdeel.
7. Monteer opnieuw.

#8 ·
Voor iedereen die deze klus doet, is het vrij eenvoudig.

Ik heb het OEM-onderdeel besteld: 77306-0R020

1. Verwijder de dorpelplaat aan de bestuurderskant.
2. Verwijder alle 4 de bouten die de bestuurdersstoel vasthouden - wees voorzichtig bij het verwijderen van de plastic stukken die elk van de bouten bedekken die de stoel vasthouden; u moet naar beneden duwen en wegtrekken aan elke kant van het plastic stuk om de "pinnen" niet te breken.
3. Verwijder de stoel NIET, maar leun hem gewoon achterover.
4. Trek het tapijt een klein beetje naar de middenconsole, zodat u wat speling heeft om het tapijt eruit te trekken en over de hendel zelf te trekken.
5. Eén bout houdt de ontgrendelingshendel op zijn plaats. Verwijder deze en vervolgens de kabel.
6. Vervang door het nieuwe onderdeel.
7. Monteer opnieuw.

View attachment 123179

View attachment 123181

View attachment 123183
Waar kan ik een van deze ontgrendelingshendels bestellen en hoeveel kosten ze? Ik heb een RAV4 uit 2002. Bedankt.

#9 · (Edited)