Toyota RAV4 Forums banner

HEET Zijwand achterbank na het opladen.

3 reading
4.5K views 20 replies 8 participants last post by  Westie32  
#1 ·
Hallo, ik heb een maand geleden prime gekocht.

Een paar dagen geleden zei mijn jongen die op de linker achterstoel zat dat hij warmte voelde van de stoel die in contact kwam met zijn kuit.
Het was net na het opladen.
Ik heb de achterstoelen gecontroleerd. De linker zijwand van de achterstoel en de middelste voorste zijwand van de achterstoel waren warm, warmte zoals een smartphone na het kijken van YouTube.
Is het normaal? "Controleer na het opladen uw achterstoelzijwand en antwoord", alstublieft.

Ik ben bezorgd over oververhitting van de batterij of mogelijk brand tijdens het opladen

#4 ·
Welkom op het forum. De oplader zit onder de stoel. Hij heeft een koelventilator. Daar beneden gaat het warm worden.
Bedankt voor je antwoord. Ik heb het koelventilatorrooster aan de achterkant van de passagier al eerder gecontroleerd, maar het rooster was nooit warm, normale kamertemperatuur. Uiteraard was het rooster niet geblokkeerd... Hoe zit het met uw bestuurdersstoel achterin? Warm of kamertemperatuur?

#3 ·
Onder de achterbank aan de passagierszijde bevindt zich een rooster dat de luchtstroom naar de DC-DC-omvormer onder de stoel mogelijk maakt. Als dit op enigerlei wijze geblokkeerd is, kan dit tot oververhitting leiden. Mensen met huisdieren moeten het rooster controleren om er zeker van te zijn dat het niet verstopt is. Opladen in de winter warmt het interieur merkbaar op.

#13 ·
Ik heb mijn auto opgeladen en de hele achterbank gecontroleerd op warmte, maar ik heb er geen gevonden. Er zit een ventilator onder de achterbank die draait tijdens het hele oplaadproces. Je zou de ventilator moeten kunnen horen draaien. Als je de ventilator niet hoort, moet de dealer naar het probleem kijken.

#14 ·
Ik heb mijn auto opgeladen en de hele achterbank gecontroleerd op warmte, maar ik heb er geen gevonden. Er is een ventilator onder de achterbank die draait tijdens de hele oplaadoperatie. Je zou de ventilator moeten kunnen horen draaien. Als je de ventilator niet hoort, dan zou de dealer naar het probleem moeten kijken.
Bedankt wscan.
Ik heb mijn auto gisteren in het servicecenter gecontroleerd, ze zeiden dat mijn stoelverwarming normaal was, een andere PHEV van de dealer had dezelfde warmte.
Ik weet niet zeker wat juist is.
Ze zeiden dat de ventilator zou draaien als de temperatuur hoog is.
Ik zal de volgende keer tijdens het opladen controleren of de ventilator draait, net als bij uw auto. Ik heb niet gecontroleerd of mijn ventilator draait.
Kunt u mij iets vertellen over de temperatuur van uw oplaadomgeving? Was het warm weer of niet?
(Warm genoeg om de ventilator te laten draaien?)