Toyota RAV4 Forums banner
241 - 257 of 257 Posts
Dat ziet er best goed uit. Ik denk dat het jammer is dat de meeste mensen te laat over het probleem horen (al gecorrodeerd of er is een storing opgetreden) en dat de rest bang zal zijn om dit te wijzigen en hun garantie met betrekking tot dit probleem te verliezen. Maar ik zou overwegen dit te doen als alles er schoon uitziet daaronder. Ik zal het gebied de komende weken onderzoeken.

eta: Ik heb net geprobeerd naar hun website te gaan en er stond wat in het Frans dat ik niet door Google Translate heb laten vertalen. Kan dit alleen in Canada worden gekocht?

dat ziet er best goed uit. Ik denk dat het jammer is dat de meeste mensen te laat over het probleem horen (al gecorrodeerd of er is een storing opgetreden) en dat een deel van de rest bang zal zijn om dit te wijzigen en hun garantie met betrekking tot dit probleem te verliezen. Maar ik zou overwegen dit te doen als alles er schoon uitziet daaronder. Ik zal het gebied de komende weken onderzoeken.

eta: Ik heb net geprobeerd naar hun website te gaan en er stond wat Franse tekst die ik niet door Google Translate heb gehaald. Kan dit alleen in Canada gekocht worden?
Dit gevonden gepost op Facebook, jammer dat alles in het Engels staat op de FB-pagina. Alleen dit is allemaal in het Frans!

Oké, ik ben er vandaag met mijn 2023 in gekomen.

Wat info hier voor degenen die deze klus nog niet hebben gedaan. Ik zou zeggen dat je de auto op de een of andere manier wilt opkrikken. Maar wees ervan bewust dat het achterste krikpunt direct naast twee popnagels zit (gemakkelijk te verwijderen met een platkopschroevendraaier als je voorzichtig bent) en de krik kan in de weg zitten, dus misschien kun je deze eerst verwijderen. Hier is de afdekking die je moet verwijderen. 3 popnagels, 3 bouten (10 mm, je hebt een verlenging nodig).

Dit is de "boven"-kant van de afdekking en je kunt zien dat deze behoorlijk bedekt is met zand, stenen, enz. Ik heb hem afgespoten voordat ik hem weer monteerde.

Image

De bovenkant van deze foto is het achterste krikpunt, direct naast die popnagels.
Image

Zoals je kunt zien, heb ik het "half open" ontwerp op de clamshell. Er zit een beetje corrosie in.

Image

Image

Ik heb het uitgespoten met perslucht en daarna met de elektronica-reiniger. Ziet er iets beter uit.

Image

Toen heb ik de marine anticorrosiespray erin gedaan.

Die bruine kleur is de spray. Ik was er erg gul mee.
Image

Image

Dus dat is wat ik heb gedaan. Zal het helpen? Ik denk wel, op zijn minst een beetje. Ik weet zeker dat ik de oranje halve afdekking had kunnen verwijderen en iets dieper had kunnen duiken, maar ik hoop dat dit genoeg is.

Had mijn 2019 Hybrid Limited Kabel vervangen de andere dag (Canada) en het was super makkelijk om te doen. Ik heb een bandenwissel op mijn Rav uitgevoerd en merkte de oranje connector op en wist van dit probleem en zei wat de heck ik zal het eens bekijken. Ik keek eronder en de connector miste een groot stuk en leek gevuld te zijn met zout/vuil. Draden leken van buitenaf in orde, ik heb niet in de oranje connector gekeken maar stel me voor dat deze ook kapot was. Ik had geen motorlampjes of merkbare prestatieproblemen. Ik bracht het naar de dealer en er werd 1 uur aan winkelkosten in rekening gebracht om het voertuig te diagnosticeren (niet-restitueerbaar, zelfs als de garantieopdracht wordt geaccepteerd), de monteur kwam naar buiten en informeerde me dat het zou worden vervangen onder de verlengde garantie voor de kabel; 8 jaar / 160.000 km. Hij informeerde me dat de kabel de eerste generatie/model van de kabel was en Toyota momenteel versie 13, binnenkort 14, heeft. Hij zei dat hij de onderdelen uit Toronto kon bestellen, wat een week duurde en de reparatie was een klus van 1 dag (geen huur-/leenvoertuigen als je je afvroeg). Zoals besproken door Robert70^ vermeldt de video dat de monteur zegt dat alleen nieuwere auto's de achterste MGR-beschermer hebben en verrassend genoeg had mijn auto er een, een nadeel is dat de afdekking vol raakt met vuil en idealiter jaarlijks moet worden schoongemaakt. Mijn plannen zijn om de connector elke 6 maanden schoon te maken - TBD de beste manier om het te doen. Maak dan een spatbescherming die dichter bij de connector zit om overmatig water en vuil te voorkomen. Als mensen de foto's willen, kan ik ze verstrekken, maar ik stel me voor dat er genoeg in deze feed staat.
Welke dealer was dit?

Boden ze meteen een vervanging aan, ook al had je geen symptomen?

Ik heb mijn auto begin dit jaar binnengebracht voor een AM-statisch probleem en kreeg te horen dat ze een zaak zouden openen met Toyota Canada... wacht momenteel nog. De dealer zei dat Toyota prioriteit gaf aan auto's die niet konden rijden.

Welke dealer was dit?

Boden ze meteen een vervanging aan, ook al had je geen symptomen?

Ik heb mijn auto begin dit jaar binnengebracht voor een AM-statisch probleem en kreeg te horen dat ze een zaak zouden openen met Toyota Canada... wacht momenteel nog. De dealer zei dat Toyota prioriteit gaf aan auto's die niet berijdbaar waren.
Dit bevestigend, heb ik onlangs ook een brief ontvangen van Toyota Corporate voor de collectieve actie die plaatsvindt door de collega in QC en de aangeboden garantieverlenging.

Okay, I got in there on my 2023 today.

Some info here for those that haven't done this job. I'd say you want to jack the car up in some way. but be aware that the rear jack point is right next to two pop rivets (easily removed with flathead screwdriver if you are careful) and the jack might be in the way so if you can maybe remove these first. Here is the cover you need to remove. 3 pop rivets, 3 bolts (10mm, you'll need an extension).

This is the "up" side of the cover and you can see that it's pretty well covered in sand, rocks, etc. I hosed it off before reinstalling.

Image

The top of this picture is the rear jack point, right next to those pop rivets.
Image

As you can see I have the "half open" design on the clamshell. There is a little bit of corrosion in there.

Image

Image

I sprayed it out with compressed air and then with the electronics cleaner. Looks slightly better.

Image

Then I put the marine anticorrosion spray in there.

That brown color is the spray. I was very liberal with it.
Image

Image

So that's what I did. Will it help? I would think at least a little bit. I'm sure I could have removed the orange half cover and dived in a little deeper but I'm hoping this will be enough.
Ziet er op zijn best smerig uit
Zijn er al bedrijven begonnen met het maken van de kabelboom als aftermarket?

Zoals Dorman?

Lelijk om het zacht uit te drukken
Zijn er al bedrijven begonnen met het maken van de kabelboom als aftermarket?

Zoals Dorman?
De mijne zag er eigenlijk niet zo slecht uit, vond ik. Er was bijna geen corrosie omdat hij op dat moment niet zo oud was.

Geen idee van aftermarket opties. Het is een van die dingen waarbij ik me misschien zorgen zou maken over het ongeldig maken van de garantie (ik probeer dat niet opnieuw op te starten!), mochten ze er een verlengen voor mijn jaar. Als aangetoond zou kunnen worden dat een aanpassing die ik heb gedaan het probleem erger heeft gemaakt, zou dat zuigen. Aan de andere kant, mis ik gewoon de garantie en faalt het omdat ik er eerder niets aan heb gedaan? Het is een moeilijke beslissing.

Onze 2020 is net klaar met zijn vijfde winter in de Canadese roestgordel in het oosten. Na de winter één gedemonteerd en er waren toen duidelijke tekenen van waterindringing en corrosie en falen was onvermijdelijk als het zo zou blijven. Opgekuist, connector gespoten en weer in elkaar gezet. Net de winterbanden gewisseld en van de gelegenheid gebruik gemaakt om de binnenkant van de connector te inspecteren en vastgesteld dat de anti-corrosie nog steeds zijn werk doet na vier jaar zonder tekenen van corrosie, loslatende kit of andere aantasting. Connector opnieuw gespoten en weer in elkaar gezet. Zie geen reden om hem opnieuw te demonteren vanwege de staat van de connector na vier winters.

Onze 2020 is net klaar met zijn vijfde winter in de roestgordel van Oost-Canada. Na de eerste winter gedemonteerd en er waren toen duidelijke tekenen van waterindringing en corrosie en falen was onvermijdelijk als het zo zou blijven. Schoon gemaakt, connector gespoten en weer in elkaar gezet. Net winterbanden gewisseld en van de gelegenheid gebruik gemaakt om de binnenkant van de connector te inspecteren en geconstateerd dat de anticorrosie na vier jaar nog steeds zijn werk doet zonder tekenen van corrosie, loslatende kit of andere aantasting. Connector opnieuw gespoten en weer in elkaar gezet. Zie geen reden om hem opnieuw te demonteren vanwege de staat van de connector na vier winters.
De enige service anders dan routineonderhoud voor dit voertuig was onlangs met achterremmen die ongelijkmatig sleten als gevolg van vastzittende remklauw pennen. Remmen onderhouden en nieuwe remblokken rondom. Meestal moeten hier na twee winters de achterste remschijven en -blokken worden vervangen. Aangenaam verrast!
Welke corrosiespray heeft u gebruikt? Bedankt

Net de lente-inspectie van de kabel afgerond. Kabel behandeld met CRC 06026 Heavy Duty Corrosion Inhibitor, bovenkant van de oranje afdekking afgedicht met siliconenkit en de eigenlijke connector gevuld met diëlektrisch vet. Ziet er tot nu toe goed uit na 3 winters. Ik heb de connector dit jaar niet geopend - vorig voorjaar geopend en ontdekt dat diëlektrisch vet goed standhoudt gedurende 2 winters en voorkomt dat water de rubberen pakking bereikt.
Image

Oké, ik ben er vandaag in gekomen op mijn 2023.

Hier wat info voor degenen die deze klus nog niet hebben gedaan. Ik zou zeggen dat je de auto op de een of andere manier moet opkrikken. Maar houd er rekening mee dat het achterste krikpunt zich vlak naast twee popnagels bevindt (gemakkelijk te verwijderen met een platte schroevendraaier als je voorzichtig bent) en de krik kan in de weg zitten, dus als je deze misschien eerst kunt verwijderen. Hier is de afdekking die je moet verwijderen. 3 popnagels, 3 bouten (10 mm, je hebt een verlengstuk nodig).

Dit is de „bovenste“ kant van de afdekking en je kunt zien dat deze behoorlijk bedekt is met zand, stenen, enz. Ik heb hem schoongespoten voordat ik hem opnieuw installeerde.

Image

De bovenkant van deze foto is het achterste krikpunt, vlak naast die popnagels.
Image

Zoals je kunt zien, heb ik het „halfopen“ ontwerp op de schelp. Er zit een beetje corrosie in.

Image

Image

Ik heb het uitgespoten met perslucht en daarna met de elektronicaschoonmaker. Ziet er iets beter uit.

Image

Daarna heb ik de anti-corrosiespray voor maritiem gebruik erin gespoten.

Die bruine kleur is de spray. Ik was er erg gul mee.
Image

Image

Dus dat is wat ik heb gedaan. Zal het helpen? Ik denk op zijn minst een beetje. Ik weet zeker dat ik de oranje halve afdekking had kunnen verwijderen en wat dieper had kunnen duiken, maar ik hoop dat dit genoeg zal zijn.
Dit is hoe het er nu uitziet voordat ik het opnieuw aanbracht:

Image
Image

241 - 257 of 257 Posts