Toyota RAV4 Forums banner
21 - 40 of 257 Posts
Ik heb mijn kabel vorige week verzadigd met ACF50. Het duurde langer om de plastic bodembescherming te verwijderen dan om het te bespuiten. Het is niet nodig om iets los te koppelen, tenzij je van plan bent de connector los te schroeven. Ik zal het volgend voorjaar opnieuw controleren nadat het zijn eerste Iowa-winter heeft doorgemaakt.

Aan de OP, wanneer is uw vervangende kabel geplaatst en had deze de volledige clamshell-afdekking? Op basis van uw kilometerstand vermoed ik dat dit vóór de huidige reparatie is gebeurd (die medio tot eind 2022 uitkwam) en dat u simpelweg een kabel hebt gekregen die identiek was aan de originele.

Voor de OP, wanneer is uw vervangende kabel geplaatst en had deze de volledige clamshell-afdekking?
Op basis van uw kilometerstand vermoed ik dat dit vóór de huidige reparatie is gebeurd (die medio tot eind 2022 uitkwam) en dat u gewoon een kabel hebt gekregen die identiek was aan de originele.
Is de volledige clamshell-afdekking geĂŻnstalleerd op nieuwe 2023 RAV4 Hybrids?

Is het gemakkelijk om te zien zonder iets te verwijderen? Ik ben er nog niet onder gekropen.
Als ik me goed herinner, zijn er 3 of 4 kleine bouten en 3 plastic clips die verwijderd moeten worden om de zwarte plastic onderbody cover te verwijderen. Bij het verwijderen van de clips heb je een kleine platte schroevendraaier nodig om aan het buitenste deel van de clip ongeveer 3/8" naar beneden te trekken om het binnenste deel van de 2-delige clips los te maken. Na het verwijderen van de cover kun je de oranje plastic clamshell cover zien. Het zijn twee helften die je kunt losklikken en verwijderen of, zoals sommigen hebben gedaan, je kunt het bij elkaar laten en de kabel verzadigen. Ik heb ervoor gekozen om de clamshell cover te verwijderen om de kabel volledig te inspecteren en te bespuiten. Dat was het moeilijkste deel. Ik heb een kleine platte schroevendraaier gebruikt om de clips uit elkaar te wrikken. Het hele proces duurde misschien 15 minuten.

Voor de OP, wanneer is uw vervangende kabel geplaatst en had deze de volledige clamshell-afdekking?
Op basis van uw kilometerstand vermoed ik dat dit is gedaan vóór de huidige reparatie (die medio tot eind 2022 uitkwam) en dat u simpelweg een kabel kreeg die identiek was aan de originele.
Als u naar mij (Louosten) verwijst als de 'OP'... Ik heb een '2022 RAV4 Hybrid XLE Premium, J-Built medio 2022, en heb nog niets met de HV-kabel gedaan. Ik heb geen garage of een mooie binnenlift om de verbinding te inspecteren. De achterwielen zullen op ruwe houten opritten moeten worden geplaatst terwijl ik in de grindparkeerplaats van ons appartement ga liggen, waarschijnlijk volgend voorjaar.

Mijn 2023 XLE Premium werd medio juli uit Japan geleverd. Ik hoop dat tegen die tijd de verbeterde clamshell-hoes is geĂŻnstalleerd. Zal mijn dealer laten inspecteren tijdens de eerste gratis bandenwissel - maar in de tussentijd maak ik me hier niet al te veel zorgen over, aangezien onze wegen hier niet met zout worden bestrooid.

Mijn 2023 XLE Premium werd medio juli vanuit Japan geleverd. Ik hoop dat tegen die tijd de verbeterde clamshell-cover is geĂŻnstalleerd. Zal mijn dealer laten inspecteren tijdens de eerste gratis bandenwissel - maar ondertussen maak ik me hier niet al te veel zorgen over, aangezien onze wegen hier niet worden gepekeld.
De nieuwe "verbeterde" cover is al sinds mijn model van februari 2021 geĂŻnstalleerd. Hij verbetert echter niet veel, mijn kabel roest nog steeds en ik hoop gewoon dat hij het begeeft voordat ik uit de garantie ben.

De nieuwe "verbeterde" afdekking is geĂŻnstalleerd sinds ten minste mijn model van februari 2021. Het verbetert echter niet veel, mijn kabel roest nog steeds en ik hoop gewoon dat hij het begeeft voordat de garantie verloopt.
Ik heb 2022 met "verbeterd" ontwerp en de kabelklem had al roest een maand na levering. Het behandelen van de klem met CRC, het verminderen van water van de bovenkant van de oranje afdekking en het vullen van de connector met diëlektrisch vet lijkt te werken - geen roest meer na een jaar (heb hem geopend voor herbehandeling). Ik denk dat hij zonder behandeling op dit moment vol roest zou zitten en dat er vocht in de connector begon te dringen.

Over het algemeen heeft de connector een foutief ontwerp dat niet voor 100% kan worden opgelost met extra pakkingen en het openen van de oranje afdekking. Om een probleem op te lossen - volledige herontwerp vereist of op zijn minst herontwerp van de socket op de achtermotor.

Blijf Toyota volgen. De garantie is naar verluidt verlengd tot 8 jaar 160.000 km voor deze kabel. Ze hebben hem kennelijk vervangen door een identieke en hij is na twee jaar kapot gegaan, net als de eerste.
Mijn auto heeft nog niet in de sneeuw gereden, maar weet iemand of ik de onderkant van mijn auto kan spoelen nadat hij in de sneeuw en het zout heeft gestaan, om te voorkomen dat die draden corroderen?
De garage waar ik mijn auto breng om hem te wassen, heeft een handmatige machine die ik kan gebruiken om de onderkant van mijn auto te spoelen. Kan iemand mij vertellen waar de draden zich bevinden waar we het over hebben? Ik ben van plan extra tijd te besteden aan het spoelen van dat gebied.

Mijn auto is nog niet in de sneeuw gereden, maar weet iemand of ik de onderkant van mijn auto moet spoelen nadat hij in de sneeuw en het zout heeft gestaan, om te voorkomen dat die draden corroderen?
De garage waar ik mijn auto breng om hem te wassen, heeft een handmatige machine die ik kan gebruiken om de onderkant van mijn auto te spoelen. Kan iemand mij vertellen waar de draden zich bevinden waar we het over hebben? Ik ben van plan extra tijd te besteden aan het spoelen van dat gebied.
Steek je hoofd naar beneden en kijk door het achterste linkerwiel naar de transaxle, dan zul je uiteindelijk
de oranje afdekking van de kabel op de achterste transaxle zien. Dit is het onderdeel. Toyota zegt
NIET de onderkant met een hogedrukreiniger te reinigen. Zeker, als je dit gebied spoelt, kan het helpen maar
als er een storing ontstaat
, zou je dit gebied kunnen spoelen en jezelf elektrocuteren (bijna
geen kans, maar geen volledig nul kans)

De beste optie als je geĂŻnteresseerd bent in het verzorgen van het probleem, is om de vlecht, de klem,
en het verbindingsnaadgebied te coaten met een elektrisch veilig TFFC-product. Op die manier kan het gewoon
niet corroderen. Alleen spoelen met water kan corrosie verdiepen....een TFFC zal
dat niet doen en zal in feite het probleem beginnen te verhelpen.

Het is eenvoudig om een TFFC te gebruiken...het enige moeilijke deel is...het bereiken ervan is niet super eenvoudig, meestal
vereist het minstens op de grond liggen en erin reiken en de kleine aerodynamische afdekking laten vallen om
bessere toegang te krijgen voor een TFFC-sproeimondstuk.

Ultra Thin Fluid Compound (TFFC)

En ja, ik zweer bij acf-50 om veel redenen, vooral omdat het niet giftig is
en echte kritische tests voor vliegtuigen doorstaat, en uitgebreid is getest
en gecertificeerd voor gebruik op elektrische componenten van vliegtuigen.

al deze officiële tests SLAGEN
• Elsan / Racasan Toiletvloeistof
• Turco 5854-2L
• Sinaasappelsap
• Cola
• Koffie
• Ontijzingsvloeistof NAVO S.745
• 5% Natriumhydroxide (NaOH)
• 5% Zoutzuur (HCI)
• 5% Salpeterzuur (HNO³)
• 10% Azijnzuur (CH³ COOH)

California Air Quality Compliant

• Waterverplaatsingsvermogen
• Viscositeit
• Corrosie-remmende eigenschappen

Minimale diëlektrische doorslag: geslaagde score 25.000 volt, werkelijke score 38.000 volt GESLAAGD

Verplaatsing van synthetisch zeewater Geen zichtbare corrosie

Corrosiviteit Geen zichtbare putjes, etsing of donkere verkleuring. Geen gewichtsverandering (milligram/cm²) groter dan 0,5 voor magnesium, cadmium en zink, noch groter dan 0,2 voor aluminium, koper en messing

• Effect op elektrische componenten
Geen significante verandering in capaciteit, dissipatiefactor en geleiding van spoelvormen en condensatoren in de Q en de hoeveelheid capaciteit om de spoel te laten resoneren. Geen significante verandering in de weerstand van weerstanden. Een verandering groter dan ½ van de toegestane tolerantie van de component wordt als significant beschouwd. voldoet

• Effect op elektrische connectoren
Geen significante toename van de weerstand tussen aangesloten pinnen of afname van de weerstand tussen aangrenzende pinnen

Mijn auto heeft nog niet in de sneeuw gereden, maar weet iemand of ik de onderkant van mijn auto spoel nadat hij in de sneeuw en het zout heeft gestaan, om te voorkomen dat die draden corroderen?
Als je achter de achterkant van de RAV gaat liggen en naar de onderkant kijkt, zie je een zwart plastic afdekpaneel voor de uitlaatdemper en tussen de achterwielen. Boven deze plastic afdekking, ongeveer 6 inch links (bestuurderskant) van het midden, zie je een oranje plastic afdekking. Je kunt maar ongeveer 2-3 inch van deze afdekking zien. Het is een tweedelig clamshell-stuk plastic dat de kabel omgeeft. De clamshell-afdekking ziet er zo uit.
Image

Het deel van de kabel dat corrodeert, is zilverkleurig en ziet er zo uit.
Image

Je kunt een beetje spoelend effect op de draad krijgen, maar het is twijfelachtig of het genoeg zal zijn, simpelweg vanwege hoe goed de kabel beschermd is.

Even een heads-up voor iedereen. Ik heb een 2020 Rav4 Hybrid LE. De hoogspanningskabels zijn onder garantie vervangen na 40.000 km en hoewel ze destijds niets zeiden, kwam dat door het roesten van de kabels. Het is net weer gebeurd, twee jaar later en ik zit EEN PAAR km over de garantie en Toyota wil het probleem niet oplossen. $7.000 rekening. Er is duidelijk een ontwerpfout met de kabels onder de auto die worden blootgesteld aan zout. De onderdelen zijn in 3 jaar tijd 5 keer geĂĽpgraded, dus geen idee of het probleem opgelost zal worden, maar ik wou dat ik dit had geweten, want dan had ik de gewone benzine Rav gekocht. Weet gewoon dat als je op wegen rijdt die gepekeld worden, je dit probleem ZAL hebben en bid dat je binnen de garantie zit!!!!!!!
Bedankt voor de tip. Je hebt me er net van gered om een 2024 RAV4 Hybrid te kopen!

21 - 40 of 257 Posts