Mijn auto is nog niet in de sneeuw gereden, maar weet iemand of ik de onderkant van mijn auto moet spoelen nadat hij in de sneeuw en het zout heeft gestaan, om te voorkomen dat die draden corroderen?
De garage waar ik mijn auto breng om hem te wassen, heeft een handmatige machine die ik kan gebruiken om de onderkant van mijn auto te spoelen. Kan iemand mij vertellen waar de draden zich bevinden waar we het over hebben? Ik ben van plan extra tijd te besteden aan het spoelen van dat gebied.
Steek je hoofd naar beneden en kijk door het achterste linkerwiel naar de transaxle, dan zul je uiteindelijk
de oranje afdekking van de kabel op de achterste transaxle zien. Dit is het onderdeel. Toyota zegt
NIET de onderkant met een hogedrukreiniger te reinigen. Zeker, als je dit gebied spoelt, kan het helpen
maar
als er een storing ontstaat, zou je dit gebied kunnen spoelen en jezelf elektrocuteren (bijna
geen kans, maar geen volledig nul kans)
De beste optie als je geĂŻnteresseerd bent in het verzorgen van het probleem, is om de vlecht, de klem,
en het verbindingsnaadgebied te coaten met een elektrisch veilig TFFC-product. Op die manier kan het gewoon
niet corroderen. Alleen spoelen met water kan corrosie verdiepen....een TFFC zal
dat niet doen en zal in feite het probleem beginnen te verhelpen.
Het is eenvoudig om een TFFC te gebruiken...het enige moeilijke deel is...het bereiken ervan is niet super eenvoudig, meestal
vereist het minstens op de grond liggen en erin reiken en de kleine aerodynamische afdekking laten vallen om
bessere toegang te krijgen voor een TFFC-sproeimondstuk.
Ultra Thin Fluid Compound (TFFC)
En ja, ik zweer bij acf-50 om veel redenen, vooral omdat het niet giftig is
en echte kritische tests voor vliegtuigen doorstaat, en uitgebreid is getest
en gecertificeerd voor gebruik op elektrische componenten van vliegtuigen.
al deze officiële tests SLAGEN
• Elsan / Racasan Toiletvloeistof
• Turco 5854-2L
• Sinaasappelsap
• Cola
• Koffie
• Ontijzingsvloeistof NAVO S.745
• 5% Natriumhydroxide (NaOH)
• 5% Zoutzuur (HCI)
• 5% Salpeterzuur (HNO³)
• 10% Azijnzuur (CH³ COOH)
California Air Quality Compliant
• Waterverplaatsingsvermogen
• Viscositeit
• Corrosie-remmende eigenschappen
Minimale diëlektrische doorslag: geslaagde score 25.000 volt, werkelijke score 38.000 volt GESLAAGD
Verplaatsing van synthetisch zeewater Geen zichtbare corrosie
Corrosiviteit Geen zichtbare putjes, etsing of donkere verkleuring. Geen gewichtsverandering (milligram/cm²) groter dan 0,5 voor magnesium, cadmium en zink, noch groter dan 0,2 voor aluminium, koper en messing
• Effect op elektrische componenten
Geen significante verandering in capaciteit, dissipatiefactor en geleiding van spoelvormen en condensatoren in de Q en de hoeveelheid capaciteit om de spoel te laten resoneren. Geen significante verandering in de weerstand van weerstanden. Een verandering groter dan ½ van de toegestane tolerantie van de component wordt als significant beschouwd. voldoet
• Effect op elektrische connectoren
Geen significante toename van de weerstand tussen aangesloten pinnen of afname van de weerstand tussen aangrenzende pinnen