Toyota RAV4 Forums banner
1 - 20 of 33 Posts

LowRider2023

· Registered
22 Posts
Discussion starter · #1 ·
Hallo allemaal, ik ben hier nieuw en mijn vrouw en ik hebben net een 2023 Rav4 Prime besteld in donkerblauw metallic. Hij zou er over 2 weken moeten zijn en we zijn er erg enthousiast over. Het zou geweldig voor ons moeten werken. We gaan heen en weer tussen onze 2 huizen, een op Long Island en de andere in Upstate in NY. Het is 150 mijl tussen hen. We rijden zelden meer dan 40 mijl per dag als we aan een van beide uiteinden van de lange rit zijn, ik denk dat de Prime mijn gasverbruik met meer dan de helft zal verminderen in vergelijking met mijn Nissan Frontier pick-up.

Ik heb veel vragen, maar op dit moment wil ik graag weten hoe ik de stage 1-oplader kan gebruiken die bij de Prime wordt geleverd. Er staat dat het 9 tot 11 uur duurt om volledig op te laden en daar ben ik oké mee. Als ik een level 2-oplader installeer, kan ik veel sneller opladen en ben ik klaar voor als ik in de toekomst een volledig elektrische auto krijg. Maar als ik lang genoeg wacht om een elektrische auto te krijgen, is die oplader misschien verouderd.

Dus hoe laad je je auto op? Gebruiken jullie met de 110 volt oplader een verlengsnoer? Mijn buurvrouw laadt haar Leif op met een 50 ft oranje verlengsnoer vanaf de achterkant van het huis zonder problemen.

Wat denk je? Hoe laad je op? Hoe vind je je Rave4 Prime?

Heb mijn 2021 RAV4 Prime XE sinds augustus 2021 en het is een prachtige auto. Geen problemen. Heb altijd opgeladen met 120V, voornamelijk 's nachts. Heb een 240V 20A stopcontact, maar gebruik het niet omdat het verder van de auto in de garage is. Het kan 12 uur duren om op te laden met 120V, maar dat is prima voor mij. Ik laad de auto niet op tijdens het rijden (of op het werk), dus de oplaadtijden zijn geen probleem voor mij.

U kunt natuurlijk een verlengsnoer gebruiken als deze geschikt is voor de stroom en de lengte. De oplader die bij de auto wordt geleverd, trekt niet meer dan 12 ampère, zowel op 120 als op 240 volt. Daarom kan een draad van 15 gauge (geclassificeerd voor 15 ampère) weliswaar 12 ampère aan, maar als het snoer langer is dan 20 voet, zou ik een verlengkabel van 12 gauge gebruiken om de weerstand (spanningsverlies) in de draad te verminderen. Voor zover ik begrijp, is een draad van 12 gauge essentieel als u een oplaadkabel voor de XE koopt, omdat deze tot 16 ampère kan trekken. De XSE is anders en kan, afhankelijk van de optie, ruim boven de stroombeperkingen van de XE uitkomen.

Ik heb de standaardlader ongeveer 6 maanden gebruikt. Het werkte prima, maar ik heb de standaard 3300 watt converter op de 21 SE. De 2023's hebben naar verluidt allemaal de 6600 watt unit. Ik heb het opgewaardeerd naar niveau 2 met een 240V 20 ampère stekker en ontdekte dat de snellere lader betekent dat ik 's ochtends een rit kan maken en 's middags kan opladen. Ik bewaar de standaardlader in de reservewielbak voor het zeldzame geval dat ik onderweg wil opladen. Ik heb een tweede van mijn eerste total loss Prime in de kast.

De snelladers hebben een bijna universele stekker en zijn dus bruikbaar, zelfs met een auto die over 20 jaar is gekocht. We kregen een tegoed van $1000 om te gebruiken met onze snellader, wat de aankoop meer dan betaalde. Ik had al een 220V-stopcontact met een 06-50-aansluiting, dus het was niet nodig om een elektricien in te huren.

Wees echt voorzichtig met verlengsnoeren. De meeste zijn niet geschikt voor de hoge stroom die wordt getrokken, zelfs bij opladen op niveau 1, en hoe langer het snoer, hoe dikker (lagere AWG) het moet zijn om oververhitting van de kabel te voorkomen.

Als u bijna altijd 10 uur of langer kunt opladen na minder dan 40 mijl rijden, kan het snoer van niveau 1 alleen al voldoende zijn. We doen dat al drie weken en de meeste weekdagen is het ook voor ons prima, maar in de weekenden, als we meer rijden, zou het fijn zijn om sneller te kunnen opladen. Ik zal dit weekend een Level 2-oplader installeren.

Ik gebruik een 15' 12 gauge verlengkabel met mijn OEM-oplader. Hij is nog nooit ook maar een beetje warm geworden.

Het werkt prima, maar mijn TOU-plan heeft slechts een venster van 6 uur met tarieven die zinvol zijn voor het opladen van EV's, dus ik doe het daarmee. Meestal moet ik minstens drie uur tegen de hogere tarieven opladen als ik de dag wil beginnen met een volle lading. Ik laad ook op het werk, wat ongeveer 0,26/kWh kost met een L2-oplader.

Een van mijn buren is elektricien en zal, wanneer hij de kans krijgt, een 240V-circuit naar de garage aanleggen. Misschien dit weekend, misschien over een maand... geen idee. Hij rekent me echter de volle tarieven, dus het wordt duur.

Hij rekent me echter de volle tarieven, dus het wordt duur.
Dat hangt ervan af. Rekent hij "standaardtarieven", wat een minimale hoeveelheid tijd kan zijn (vandaar dat mijn laagste offerte voor een klus van minder dan een uur $500 was), of, omdat hij een buurman is, de volle tarieven maar alleen voor zijn werkelijke tijd? Hopelijk dat laatste.

Dat hangt ervan af. Rekent hij "standaardtarieven", wat een minimale tijdsduur kan zijn (vandaar dat mijn laagste offerte voor een klus van minder dan een uur $500 was), of, omdat hij een buurman is, volledige tarieven maar alleen voor zijn werkelijke tijd? Hopelijk dat laatste.
Ik hoop het laatste ook. Ik heb nooit een officiële offerte gekregen, maar hij noemde ergens in de buurt van $1300 tot $1500. Een ander bedrijf dat ik contacteerde, gaf me een offerte tussen $2600 en $3000, dus als ik het voor $1500 kan laten doen, zou dat uiteraard veel beter zijn.

Discussion starter · #10 ·
Ik denk dat ik een snellader van fase 2 zal krijgen voor het LI-huis, waar we meer ritten op dezelfde dag zullen maken en ik 's nachts kan opladen als de tarieven laag zijn.

In Upstate zal ik fase 1 gebruiken. Soms kan ik in de winter met diepe sneeuw niet in de garage komen. Ik zal een verlengsnoer van minimaal 10 gauge kopen voor als ik niet in de garage kan komen. Ik heb het huis gebouwd, ik kon gratis 12 gauge draad krijgen, dus ik heb het gebouwd met allemaal 20 ampère circuits. Mijn garage heeft een eigen 20 ampère circuit en het zal gemakkelijk zijn om nog een stopcontact buiten de deur toe te voegen, en het zal direct aan het begin van de run zijn. In Upstate gaan we meestal 's ochtends uit en dan de rest van de dag niet meer.

Ik ben erg enthousiast over de auto. Gisteravond ben ik de handleiding gaan lezen. Dat heb ik nog nooit gedaan. Dit wordt heel leuk!

Als u een verlengsnoer gebruikt (Toyota zegt van niet), ben ik het eens met de andere posters om conservatief te zijn met de AWG, maar hier zijn nog een paar gedachten:
1. Verlengsnoeren worden meestal voor korte periodes gebruikt voor apparaten die u actief gebruikt - dus het is onwaarschijnlijk dat ze lang genoeg worden gebruikt en als ze heet worden, kunt u het voelen. Als u uw R4P in een verlengsnoer steekt, verbindt u het snoer met vele uren continue stroom terwijl u meestal slaapt. Denk daar eens over na voordat u besluit dit te doen.
2. Als een verlengsnoer onvoldoende AWG heeft en opwarmt, zullen alle spoelen dat effect versterken, dus u kunt het beste overtollige snoeren vermijden (of in ieder geval niet oprollen).
3. Vaak zijn de beperkende factoren voor verlengsnoeren de stekkers en connectoren. Ik had een 12 AWG verlengsnoer dat opwarmde bij een connector, hoewel het slechts een apparaat ondersteunde dat < 8A trok.

We dachten dat de meegeleverde 120V EVSE ook voldoende zou zijn voor onze doeleinden (gepensioneerd met een beperkt rijprofiel). Maar toen we ons realiseerden dat we in een fractie van de tijd konden opladen met een relatief goedkope 240V L2 en daardoor meerdere ritten per dag op EV konden maken, was het een gemakkelijke keuze om te maken. Tenzij u een zeer consistent rijpatroon heeft en/of de enige gebruiker van de auto bent, is het veel gemakkelijker om meerdere bestuurders te ondersteunen met een oplaadcyclus van 4,5 uur (of minder).

Ik gebruik de 120vt-kabel sinds ik de auto heb. Ik heb geen reden om te upgraden naar 240, aangezien de meeste van mijn ritten gemiddeld minder dan 50 mijl per dag zijn. Maar dat gezegd hebbende, ik upgrade naar een 240-stopcontact voor een bedrag van 1500 dollar inclusief de juicebox. Ik zal mijn kosten hier nooit van terugverdienen, maar het is wel fijn om te hebben als ik ooit mijn huis verkoop.

Als je een verlengsnoer gebruikt (Toyota zegt van niet)
De reden dat Toyota zegt geen verlengsnoer te gebruiken, is ervan uitgaande dat het snoer de juiste dikte heeft, dan is de meest waarschijnlijke plaats waar warmte ontstaat de aansluitingen. Zonder verlenging is dit in de eerste plaats de plaats waar het snoer in het stopcontact wordt gestoken. De Toyota EVSE heeft een temperatuursensor in de stekker om warmte in die verbinding te detecteren en het opladen te stoppen. Het gebruik van een verlengsnoer elimineert deze temperatuurdetectie waar het verlengsnoer in het stopcontact wordt gestoken.

hangt ervan af hoeveel je de meeste dagen rijdt. Met mijn korte woon-werkverkeer laad ik maar 2-3 keer per week op en kan ik 100% elektrisch rijden. Ik heb benzine alleen gebruikt voor iets langere ritten.

Dus hoe laad je op? Gebruiken jullie een verlengsnoer met de 110 volt lader?
In eerste instantie gebruikte ik een 2' 15 ampère verlengsnoer omdat deze een haakse stekker had die we nodig hadden voor het 110v stopcontact dat we gebruikten. Hoewel het snoer zelf niet warm werd, werd de connectorbehuizing wel warm en tijdens het warme deel van het jaar maakte ik me genoeg zorgen om nu rechtstreeks in een ander GFI-stopcontact te steken. Er is absoluut geen behoefte aan sneller opladen voor deze auto en we laden doorgaans 4-5x per week of zo, synchroon met onze daltarieven, met behulp van de planningsroutine van de auto (begint pas met opladen na 19.00 uur wanneer de daltarieven beginnen). Als we een 2e BEV/PHEV zouden hebben, zouden we 220v service moeten toevoegen, maar voorlopig is dat niet nodig. Voor de kosten van de L2-lader en het 220v circuit kunnen we zo'n 18.000 mijl aan stroom kopen.

Als u in het ideale gebruikspatroon voor een PHEV valt, is 's nachts opladen met de meegeleverde 120V EVSE meer dan voldoende. Als u bijvoorbeeld dagelijks bijna altijd minder dan 40 mijl rijdt met de R4P, maar af en toe roadtrips maakt waarbij het bereik en het gemak van benzine tanken tijd en moeite besparen. Het klinkt alsof dit uw situatie zou kunnen zijn, dus ik denk dat u het prima kunt doen om voorlopig geld te besparen. Als uw rijgedrag verandert, of als u andere elektrische werkzaamheden uitvoert (waardoor het goedkoper wordt om uw EVSE tegelijkertijd te upgraden), of als u overweegt een EV aan te schaffen en toekomstbestendig wilt zijn, upgrade dan in ieder geval naar niveau 2 en u zult het waarschijnlijk erg handig vinden, maar nog steeds niet nodig.

We hebben vorig jaar een elektricien een nieuw 240V stopcontact in onze garage laten plaatsen tijdens een verbouwing. De kosten waren minimaal om een 14-30 stopcontact te plaatsen, alles meer zou grote upgrades voor ons paneel en bedrading vereisen. Ik hoefde helemaal niet te upgraden, maar ik vond een Clipper Creek AmazingE 240V, 16A level 2 unit in de aanbieding en besloot het te kopen. Zelfs dit zou voldoende zijn voor het 's nachts opladen van een volledige EV als u dagelijks minder dan ~100 mijl rijdt, vooral als u tussendoor andere oplaadpunten heeft. Er is in 2023 een nieuwe federale belastingvermindering die niet alleen 30% van een EVSE dekt, maar ook alle noodzakelijke paneel-/service-upgrades. Bekijk dit om te zien of u in aanmerking komt, als u een upgrade uitvoert.

Wat uw andere vraag betreft, zegt Toyota volgens de handleiding dat verlengsnoeren "ten strengste verboden" zijn. Ze zeggen ook dat u geen adapters en multi/conversie-adapters mag aansluiten. Natuurlijk doen velen dit nog steeds zonder problemen. Het belangrijkste risico zou zijn als u adapters en verlengsnoeren gebruikt om uw voertuig buiten op te laden of op plaatsen waar het aan water wordt blootgesteld, vooral als het circuit geen GFCI heeft, of als uw adapter/verlengsnoer niet voldoende is geclassificeerd om de stroom aan te kunnen.

Als u in het ideale gebruikspatroon voor een PHEV valt, is 's nachts opladen met de meegeleverde 120V EVSE meer dan voldoende. Als u bijvoorbeeld dagelijks bijna altijd minder dan 40 mijl rijdt met de R4P, maar af en toe roadtrips maakt waarbij het bereik en het gemak van benzine tanken tijd en gedoe besparen. Het klinkt alsof dit uw situatie zou kunnen zijn, dus ik denk dat u het prima zou doen om voorlopig geld te besparen. Als uw rijgewoonten veranderen, of als u andere elektrische werkzaamheden uitvoert (waardoor het goedkoper wordt om uw EVSE tegelijkertijd te upgraden), of als u overweegt een EV aan te schaffen en toekomstbestendig wilt zijn, upgrade dan in ieder geval naar niveau 2 en u zult het waarschijnlijk erg handig vinden, maar nog steeds niet nodig.

We hebben vorig jaar een elektricien een nieuw 240V-stopcontact in onze garage laten plaatsen tijdens een verbouwing. De kosten waren minimaal om een 14-30-stopcontact te plaatsen, alles meer zou grote upgrades voor ons paneel en bedrading vereisen. Ik hoefde helemaal niet te upgraden, maar ik vond een Clipper Creek AmazingE 240V, 16A level 2-unit in de aanbieding en besloot het te kopen. Zelfs dit zou voldoende zijn voor het 's nachts opladen van een volledige EV als u dagelijks minder dan ~100 mijl rijdt, vooral als u tussendoor andere oplaadpunten heeft. Er is een nieuwe federale belastingvermindering in 2023 die niet alleen 30% van een EVSE dekt, maar ook alle noodzakelijke paneel-/service-upgrades. Bekijk dit om te zien of u in aanmerking komt, als u een upgrade uitvoert.

Wat uw andere vraag betreft, zegt Toyota in de handleiding dat verlengsnoeren "ten strengste verboden" zijn. Ze zeggen ook dat u geen adapters en multi/conversie-adapters mag aansluiten. Natuurlijk doen velen dit nog steeds zonder problemen. Het belangrijkste risico is dat u adapters en verlengsnoeren gebruikt om uw voertuig buiten of op plaatsen op te laden waar het aan water wordt blootgesteld, vooral als het circuit geen aardlekschakelaar heeft, of als uw adapter/verlengsnoer niet voldoende is geclassificeerd om de stroom aan te kunnen.
Houd er rekening mee dat sommige mensen (zoals ik) Time Of Use-plannen hebben die de lage tarieven kunnen beperken tot slechts een paar uur per dag. Voor mij is dat tussen middernacht en 6 uur 's ochtends. Buiten dat tijdvenster liggen de tarieven overal tussen de drie en zes keer hoger. Met de OEM 120v-oplader zou zes uur opladen slechts half opgeladen zijn, dus iemand met een klein venster om tegen de laagste tarieven op te laden, zou baat hebben bij een L2-oplader.

Ik kijk ook naar de gemakfactor. De auto in minder dan 3 uur kunnen opladen is veel handiger dan 12 uur te moeten wachten. Financieel gezien zal ik de kosten van het installeren van het 240V-circuit waarschijnlijk nooit terugverdienen, maar als ik het gemak in overweging neem, is het het waard.

Dat gezegd hebbende, hebben veel mensen sowieso zeer lage elektriciteitstarieven, dus het maakt niet uit op welk tijdstip van de dag ze opladen. Voor die mensen biedt een L2 niet echt voordelen, behalve het gemak van sneller kunnen opladen.

Houd er rekening mee dat sommige mensen (zoals ik) Time Of Use-plannen hebben die de lage tarieven kunnen beperken tot slechts een paar uur per dag. Voor mij is het tussen middernacht en 6 uur 's ochtends. Buiten dat tijdvenster zijn de tarieven drie tot zes keer hoger. Met de OEM 120v-oplader zou zes uur opladen slechts half opgeladen zijn, dus iemand met een klein venster om tegen de laagste tarieven op te laden, zou baat hebben bij een L2-oplader.
Nog een goede reden, bedankt!

Dank u voor al uw input. We hebben deze week misschien de nieuwe Prime!

Vanuit alle berichten hier en anderen die ik heb gelezen, denk ik dat het beste is om gewoon af te wachten. We beginnen met de Stage 1-oplader en die doet alles wat we moeten doen. Als het zo blijkt dat ik sneller wil opladen, dan zal ik overwegen om Stage 2-opladers te installeren.

Kijkend naar onze beschikbare piek-/dal tarieven, zie ik niet het voordeel van de hele dag meer betalen zodat ik 's nachts goedkoper kan opladen. Nogmaals, misschien verander ik van gedachten nadat ik er meer naar heb gekeken, maar ik zie niet dat het werkt in het volledig elektrische huis in Upstate en in het huis in Long Island, waar de piektarieven erg hoog zijn.

Dus we zullen zien. Ik kan niet wachten om de auto te krijgen. Het kan over slechts 4 dagen zijn!
Dank u voor al uw input. We hebben deze week misschien de nieuwe Prime!

Vanuit alle berichten hier en anderen die ik heb gelezen, denk ik dat het beste is om gewoon af te wachten. We beginnen met de Stage 1-oplader en die doet alles wat we moeten doen. Als het zo blijkt dat ik sneller wil opladen, dan zal ik overwegen om Stage 2-opladers te installeren.

Kijkend naar onze beschikbare piek-/dal tarieven, zie ik niet het voordeel van de hele dag meer betalen zodat ik 's nachts goedkoper kan opladen. Nogmaals, misschien verander ik van gedachten nadat ik er meer naar heb gekeken, maar ik zie niet dat het werkt in het volledig elektrische huis in Upstate en in het huis in Long Island, waar de piektarieven erg hoog zijn.

Dus we zullen zien. Ik kan niet wachten om de auto te krijgen. Het kan over slechts 4 dagen zijn!
Ik ben ook op LI. Onlangs overgestapt op een TOU-abonnement met een super laag tarief van 22.00 tot 06.00 uur. Het hoogste tarief is 15.00-19.00 uur, lager tarief 06.00-15.00 uur en 19.00-22.00 uur. Super laag tarief
22.00 - 06.00 uur. Geen hoog piektarief (15.00-19.00 uur) in het weekend en op feestdagen. Het is logisch voor mij. Ik zie al een besparing op mijn elektriciteitsrekening. Ik moet wachten tot de zomer met airconditioning om te zien of ik echt bespaar. Ik heb een 2021 XSE PP met 6,6 oplader. Op een 120v oplader zou ik niet volledig kunnen opladen in 8 uur. Ik koos voor een 14-50 stekker met een 60 ampère zekering van het hoofdpaneel in huis naar het subpaneel in de garage en een 50 ampère zekering naar de stekker. Ik had al 220 service naar het subpaneel in mijn garage. Ik heb een Juicebox 40 waar ik erg blij mee ben. Mijn nutsbedrijf gaf me een korting van $500 op de Juicebox en tot 31 december 2022 kreeg ik $.05 per kWh korting als ik tussen 23.00 en 06.00 uur oplaadde. Dat programma verdween op 31 december 2022. Ik kreeg ook een federale belastingvermindering van 30% van de kosten van de Juicebox en de kosten van de installatie. De installatie van de stekker, de 40 voet lange kabel van het subpaneel naar de plek waar de stekker werd gemonteerd (kabel uitgevoerd in PVC) en de nieuwe zekeringen kostte ongeveer $1000. Ik heb ook wat ander elektrisch werk laten doen. Ik weet niet hoe lang, zo ooit, ik het break-even punt zal bereiken, maar het leek voor mij logisch. Ik kan 's ochtends naar buiten gaan en als het nodig is, kan ik naar huis terugkeren, in 2,5 uur weer opladen en weer naar buiten gaan met EV-kilometers. Ik kan ook volledig opladen in mijn laagste TOU-periode.

1 - 20 of 33 Posts