Toyota RAV4 Forums banner
81 - 91 of 91 Posts
Oh, to reset the lights, I don't have to disconnect the battery, I just have to pull a fuse...I just don't remember the name, but I DO remember the position of it on the fuse panel! Am I correct?
Correct, trek deze twee zekeringen eruit en wacht een minuut, plaats ze dan terug:

Image

Oké, een update. En een totaal onverwacht einde!

Dus ik kocht de MAF-reiniger en deed alles zoals me was opgedragen. Het zag er ongerept uit, maar ik heb het toch schoongemaakt, ervoor gezorgd dat het helemaal droog was, en het opnieuw geĂŻnstalleerd. Ik trok de juiste zekeringen eruit, wachtte TWEE minuten en deed ze er toen weer in... en de lampjes bleven branden. Dus die avond bestelde ik een nieuwe MAF-sensor. (Ik zit in de middle of nowhere. Als een auto-onderdelenwinkel het hier heeft, is het SCHANDALIG!)

Fast forward naar vandaag, en ik reed met mijn zus in mijn kielzog naar de pomp. Ik mopperde over de prijzen, en ze zei: "Waarom neem je niet die 85% ethanol? Het is zoveel goedkoper... dat heb ik de vorige keer dat ik tankte erin gedaan."

Dames en heren... DIT is waarom mijn MAF-sensor dacht dat mijn brandstof te rijk was. *facepalm* Ik tankte ongelode benzine (GEEN ethanol) en een uur rijden... en de lampjes verdwenen, en mijn cruise control werkte weer.

Lieve zus is nu "geschoold" over ethanol (nooit MEER dan 10%!!!) en ik moet de MAF-sensor terugsturen als hij komt. En ongetwijfeld een herbevoorradingskosten betalen. *zucht*

Dus hier is een les: kom erachter of iemand je NIET-FLEX-FUEL VOERTUIG heeft gevuld met 85% ethanol. LOL

Het heeft duidelijk de sneldrogende eigenschap. Ik heb persoonlijk geen ervaring met dit product; ik zou echter denken dat je naar de CRC-website kunt gaan en hen kunt vragen of je het kunt gebruiken voor het reinigen van de sensor. Ik zou het vreselijk vinden om je verkeerde informatie te geven die de werking van de sensor in gevaar brengt. Succes.

Ik heb een vergelijkbaar probleem met mijn RAV4 uit 2011. Ik kreeg een code P0102, hoewel er geen Check Engine-lampje brandde. Ik heb geprobeerd de code te wissen met een OBD-reader. De code werd volgens de reader succesvol gewist. De code verscheen echter onmiddellijk weer toen de reader direct nadat de code was gewist, verbinding maakte met de boordcomputer van de auto! Ik heb geprobeerd de MAF-sensor schoon te maken met de CRC-reiniger. Het heeft het probleem niet opgelost. Ik heb hem vervangen door een gereviseerde MAF-sensor die ik bij Autozone kocht. Het werkte nog steeds niet. Toen ik met mijn auto reed, voelde ik niet de symptomen die ik op internet zag over het uitvallen van de MAF-sensor, zoals onregelmatig stationair draaien, meer verbruik, enz.

Suggesties? Ik zou dat op prijs stellen.

Bedankt bij voorbaat!

Dit forum is uitstekend voor allerlei suggesties/hints bij het zelf onderhouden van mijn Rav4. Onlangs ging mijn controlelampje van de motor branden. Ik ging naar Walmart en kocht de Equus 3030 codelezer (58 dollar). Zeer gebruiksvriendelijk product en het identificeerde de MAS onmiddellijk als de schuldige. Ik ging naar NAPA en kocht een busje van de CRC-reiniger (ongeveer 6 dollar) en heb de sensor intensief gereinigd. Ik plaatste de sensor terug nadat ik hem grondig had laten drogen en reed ongeveer 50 mijl met de auto voordat het controlelampje van de motor weer aanging. Ik probeerde hem te vervangen door een nieuwe sensor, maar het lampje bleef branden. Uiteindelijk zocht ik in mijn wanhoop op het web naar een andere oplossing en iemand noemde de mogelijkheid van een losse slangbehuizing. Met een betrouwbare zaklamp kon ik inderdaad de slang vinden die gewoon in het motorcompartiment bungelde. Het is niet zo gemakkelijk om hem te vinden vanwege de donkere kleuren en het feit dat hij achterin onder de motorkap zit. Ik heb de slang weer aangesloten... probleem opgelost. Geen controlelampje van de motor. Hopelijk helpen de bijgevoegde JPEGS van voor en na iedereen die met een soortgelijk dilemma te maken heeft.
Had hetzelfde probleem, want ik dacht dat het de MAS kon zijn, maar na het zien van deze post had ik dezelfde losse slang. Ik heb hem weer aangesloten en ik zal morgenochtend kijken of de waarschuwingslampjes weer aangaan. Bedankt.

81 - 91 of 91 Posts