Toyota RAV4 Forums banner

Nodige service?

1.5K views 5 replies 6 participants last post by  FixIt  
#1 ·
Ik heb een Rav4 uit 2012.

Ik heb hem vandaag voor een olieverversing gebracht bij 46.000 en een beetje. Ik rijd nooit offroad. Naast de normale olieverversing heb ik de banden laten wisselen en injectorreiniger laten toevoegen.

Ze stelden twee extra services voor:

A) Differentieel service waarbij ze naar ik aanneem de vloeistof vervangen voor $189,95
B) Reiniging van brandstofinjectie/gasklep voor $169,95

Ik heb de services afgewezen, maar ik wil graag een 2e mening.

De auto is eind november 2012 gekocht.

#3 ·
Ik zou voorstellen om de achterdifferentieelvloeistof en de verdeelbakvloeistof om de 50.000 mijl te laten vervangen. Samen hebben beide 1 quart 75w-90 of 85w-90 vloeistof nodig en kosten $10. Ze kunnen beide in 30 minuten vervangen als ze eenmaal op de hef zijn. Er is geen reden om daar $190 voor te betalen.

Breng het naar een onafhankelijke garage. Het is geen hogere wiskunde. Ik heb dit in mijn oprit gedaan zonder eerdere ervaring in een uur.

Je hebt geen injectorreiniger of reiniging van brandstofinjectie/gasklep nodig.

Ze hebben tenminste niet voorgesteld om de stuurbekrachtigingsvloeistof te vervangen, aangezien we elektrische stuurbekrachtiging hebben :)

#6 ·
Ik raad de diff-service aan. Een jaar geleden heb ik de achterdifferentieelvloeistof van de auto van mijn vrouw uit 2010 vervangen en was verbaasd hoe vuil die was, terwijl er pas 50.000 kilometer op de teller stond.