Toyota RAV4 Forums banner
1 - 20 of 60 Posts
Discussion starter · #10 ·
Ik ben naar twee verschillende dealers geweest en beiden gaven toe dat er een jankend geluid optreedt tussen 88 en 72 km/u tijdens het stationair draaien. Toyota heeft geen oplossing om het probleem aan te pakken en aangezien ze zich zorgen maken, is het geluid "normaal"... De laatste dealer heeft op schrift gesteld dat het geluid in mijn auto luider is dan in de andere nieuwe 2016 RAV4 die ze op het terrein hadden staan. Ik heb nu een lopende zaak bij Toyota, dus ik zou volgende week meer moeten weten. Van wat ik zie, is dit geen gemakkelijk op te lossen probleem en proberen dealers het te vermijden. Als je tijdens een proefrit met de technicus in de auto praat, geven ze toe dat het geluid niet normaal en erg irritant is. Als je met de servicemedewerker praat, vertellen ze je dat ze niets kunnen doen, aangezien het hoge geluid normaal is en "vergelijkbaar" met het geluid in andere 2016 RAV4's. Ze willen er geen rekening mee houden dat het veel luider is dan in andere auto's...
Ik wil graag weten wat de dealer u over het geluid heeft verteld. Bedankt.

Discussion starter · #11 ·
Als je versnelt, is er geen geluid. Het verschijnt alleen bij stationair draaien van 55-45 mph.

Ik zal een betere video plaatsen zodat je voor en na kunt vergelijken.

Ik heb er moeite mee om het helemaal te horen, maar als het geen windruis is, zou het dan een brom kunnen zijn van een aardlus?

Verandert het van toonhoogte en toon als je versnelt?

Discussion starter · #12 ·
Kun je je leeftijd delen?

Ik heb een theorie... Naarmate mensen ouder worden, verliezen ze het vermogen om hoogfrequente geluiden te horen. Sommige mensen hebben moeite met het horen van het piepende geluid in de video die ik heb gepost, dus ik vraag me af of het misschien door het leeftijdsverschil komt?

Het is vooral merkbaar als ik het volume van mijn radio lager zet. Nee, ik heb het nog niet door de dealer laten controleren.

Ik ben bijna 70, heb het gejank in mijn 2015 nog nooit gehoord, maar waarschijnlijk vanwege het andere lawaai van de weg, maar ik hoor het ook niet in mijn Hybrid, die veel stiller is dan de 2015, maar ik kan het wel horen in de video.

Ik wilde net een nieuw draadje hierover aanmaken voordat ik de dummy-schakelaar in mijn hersenen uitzette en dit vond.
Ik ben dit geluid net gaan opmerken in onze 17'... het drijft me tot waanzin en dacht dat ik de enige was, totdat mijn vrouw me vandaag vroeg of ik een raar hoog geluid had opgemerkt tijdens het rijden.
Ik vraag me af of iemand een oplossing hiervoor heeft gevonden van een dealer of anderszins? @HighPitchNoise je lijkt met een paar dealers hierover gesproken te hebben, is er een update hierover? Of heb je je hersens al opgeblazen en is het te laat voor mij?

Discussion starter · #16 ·
@J-Roc Ik voel je pijn. Het is verbazingwekkend dat ze dezelfde problemen hebben met de modellen van 2017. Het vertelt me dat ze klachten van klanten niet serieus nemen... Ik heb nog steeds hetzelfde probleem en de auto heeft 15.000 mijl... Toyota heeft het tot nu toe echt slecht aangepakt. Ik heb nog steeds een actieve zaak bij hen en we zullen waarschijnlijk volgende week hun technicus ontmoeten. Dit geluid komt van de transmissie wanneer de auto probeert stationair te draaien. Om het geluid te verwijderen, moet je het gaspedaal een beetje indrukken of de auto in de neutrale stand zetten. Ik weet dat dit niet de oplossing is die je zoekt en dit is niet redelijk voor een gloednieuwe auto, maar het werkt als een tijdelijke oplossing.

Nu heb ik op forums gelezen dat iemand geluk had met Toyota die de hele transmissie verving, maar na de reparatie konden ze het geluid horen bij een snelheid van 75 mijl per uur... We hebben meerdere RAV4's van hetzelfde jaar en model getest en het geluid was aanwezig, maar het was veel stiller en niet storend.

Kun je de video van je probleem plaatsen zodat we kunnen vergelijken? Ben je naar de dealer geweest?

@J-Roc Ik voel je pijn. Het is verbazingwekkend dat ze dezelfde problemen hebben met de modellen van 2017. Het vertelt me dat ze klachten van klanten niet serieus nemen... Ik heb nog steeds hetzelfde probleem en de auto heeft 15.000 mijl... Toyota heeft het tot nu toe echt slecht aangepakt. Ik heb nog steeds een actieve zaak bij hen en we zullen waarschijnlijk volgende week met hun technicus afspreken. Dit geluid komt van de transmissie wanneer de auto probeert stationair te draaien. Om het geluid te verwijderen, moet je het gaspedaal een beetje indrukken of de auto in de neutraalstand zetten. Ik weet dat dit niet de oplossing is die je zoekt en dit is niet redelijk voor een gloednieuwe auto, maar het werkt als een tijdelijke oplossing.

Nu heb ik op forums gelezen dat iemand geluk had met Toyota die de hele transmissie verving, maar na de reparatie konden ze het geluid horen bij 75 mijl per uur... We hebben meerdere RAV4's van hetzelfde jaar en model getest en het geluid was aanwezig, maar het was veel stiller en niet storend.

Kun je de video van je probleem plaatsen zodat we kunnen vergelijken? Ben je naar de dealer geweest?
Bedankt voor al je info! Ik hoop dat ik iemand bij mijn dealer kan krijgen om er de komende week naar te kijken.
We hebben net de 5000KM/3100Mile-grens bereikt, waar onze Toyota-dealer voorstelt om hem binnen te brengen voor een algemene inspectie voor "Nieuwe Voertuigen".
Ik denk dat dit het perfecte moment is om het ter sprake te brengen. Ik zal beginnen als een gewone klant. Aanpak en kijken hoe het gaat. Ik zal een technicus laten kijken en kijken of ze toegeven dat er een probleem is.
Ik heb misschien één ding mee, want de verkoper die ons de RAV heeft verkocht, is een goede vriend, er is ook een technicus die bij dezelfde dealer werkt en een levenslange vriend van de familie is.
Ik zal alle updates die ik krijg in de komende week of zo plaatsen. Ik zal dit weekend ook een video maken.
Wat is het nut van een nieuwe versnellingsbak als hij toch weer terugkomt?

Hier is een update voor jullie. Ik ben erin geslaagd een paar behoorlijke clips van dit geluid te krijgen.
Ik kan bevestigen dat het op zijn hoogste toonhoogte zit bij 55 mph en afneemt in toonhoogte (niet in luidheid) tot ongeveer 45 mph en dan weg is. Alleen tussen deze snelheden kun je het horen en nee, ik kan je verzekeren dat het geen windruis is.
Je kunt het horen over de radio en het ook zachtjes horen bij het accelereren. Nogmaals, alleen tussen 45-55.

https://youtu.be/mZ5nsH3Vonw

https://youtu.be/YKwZkyOzM8Y

Als je versnelt, is er geen geluid. Het verschijnt alleen bij stationair draaien van 55-45 mph.

Ik zal een betere video plaatsen zodat je voor en na kunt vergelijken.
Kun je "stationair draaien" uitleggen?? Een auto kan niet stationair draaien bij 45-55 mph, er is wat gas nodig, wat geen stationair draaien is. Stationair draaien is voet van het gaspedaal en geen cruise control.
Zeg je alleen de 6e versnelling? Hoe zit het met de 5e bij die snelheden? Er ontbreken hier een aantal details.

Shit, vergeet het.... zag net dat dit een oude thread is.

Kunt u "stationair" uitleggen?? Een auto kan niet stationair draaien bij 45-55 mph, er is een bepaalde hoeveelheid gas nodig, wat geen stationair is. Stationair is voet van het gaspedaal en geen cruise control. Zegt u alleen de 6e versnelling? Hoe zit het met de 5e versnelling bij die snelheden? Er ontbreken hier verschillende details.

Shit, vergeet het....zag net dat dit een oude thread is.
Oude thread maar weer tot leven gewekt omdat Toyota het blijkbaar geen probleem vindt. Mensen hebben dit probleem vanaf '15 en het gebeurt nog steeds in mijn '17.
Als hij "stationair" zegt, bedoelt hij "uitrollen". Zoals de titel aangeeft. Het gebeurt alleen tussen 45-55 mph. Maakt niet uit in welke versnelling je zit. Ik heb beide geprobeerd. 5e en 6e. Ik kan het ook horen tijdens het accelereren. Niet alleen bij het uitrollen.

1 - 20 of 60 Posts