Toyota RAV4 Forums banner

Nowy w Toyocie szukam informacji

5.4K views 19 replies 13 participants last post by  Paul894  
#1 ·
Witajcie wszyscy. Jestem nowy w świecie Toyoty, więc wiem o tym bardzo niewiele. Sąsiad i ja możemy szukać nowych samochodów w najbliższej przyszłości. Wiem, że Toyota była wysoko chwalona w ciągu ostatnich kilku lat. Jednak, jak wszyscy widzieliśmy spadki jakości produktów, aby firmy mogły zwiększyć swoje zyski, przyszedłem tutaj, aby uzyskać informacje od prawdziwych użytkowników. Mam kilka pytań, jeśli wszyscy mi na to pozwolą. Oboje szukamy pojazdu Rav4 z lat 2023-2024.

Czy silnik benzynowy 2,5 l 4-cylindrowy jest silnikiem kolizyjnym czy bezkolizyjnym? JEŚLI kolizyjny, czy zerwanie łańcucha rozrządu lub awaria napinacza jest raczej rzadkim zjawiskiem?

Podany stopień sprężania silnika wynosi 13,0:1, a mimo to samochód jeździ na zwykłej benzynie. Old school zwykle miał samochody ze stopniem sprężania wyższym niż 10:1, co zwykle wymagało benzyny premium. Czy ta informacja jest poprawna?

Koksowanie zaworów było problemem dla wielu producentów, którzy używają GDI w swoich silnikach. Kiedy rzuciłem okiem pod maskę, wydawało się, że wtryskiwacze paliwa znajdują się między blokiem a kolektorem dolotowym na szynie paliwowej. Czy mogę założyć, że GDI obsługuje główny przepływ paliwa, a wtryskiwacze na szynie zmniejszają koksowanie z powodu przepływu paliwa nad tyłem zaworów? Dział serwisu poinformował mnie, że zaleca się oddawanie samochodu na serwis kolektora co 2 lata w cenie 300 $ (dzisiejsza stawka)? Czy ktoś to robi, czy jest to dodatkowa sprzedaż dealera?