Toyota RAV4 Forums banner

Specificaties voor normale oliedruk?

2K views 18 replies 8 participants last post by  23Rav4Runner  
#1 ·
Ik heb onlangs een Xgauge PID voor de oliedruk van mijn motor aan mijn scangauge toegevoegd ... Het leest tussen de 15 en 20 bij stationair toerental warm. Ik rijd momenteel 0w20.

Weet iemand de specificaties voor het juiste werkbereik voor de A25A-motoren?

Ik weet dat deze motoren een variabele oliepomppomp hebben, maar ik ben gewoon benieuwd naar de juiste specificaties, zodat ik iets heb om mijn metingen mee te vergelijken.

#12 ·
De algemene regel voor het oplossen van problemen met de oliedruk was vroeger dat je minstens 10 psi per 1000 tpm moest hebben. Dit is niet echt een specificatie, maar zegt alleen dat als je die minimale psi niet haalt, je waarschijnlijk problemen hebt met de oliepomp en/of overmatige motorslijtage.
Deze regel werkt niet voor de Dynamic-motor. Hij heeft een oliepomp met variabele cilinderinhoud. De waterpomp en de brandstofpomp zijn ook variabel.

#15 ·
Een goed Denso-filter zou bijvoorbeeld lagere getallen kunnen hebben, omdat de olie daadwerkelijk door het filtermedium gaat. In tegenstelling hiermee, als de testmotor een defecte, gescheurde en opengespleten filter had, of een met een grote opening aan het einde tussen het filtermedium en de centrale buis, of als sommige van de plooien daadwerkelijk open en niet-gelijmd waren...dan zouden de getallen misschien HOGER zijn, omdat de olie het filter omzeilt. Nogmaals, ik weet het niet.

#19 ·
Ik weet het niet - daarom stelde ik mijn vragen. Ik weet niet wat de oliedruk doet in een RAV-motor met een goede Denso in vergelijking met een met een gebarsten of niet-gelijmde defecte Denso-oliefilter.
Niet zeker. Ik ben er zeker genoeg van om alle interne onderdelen adequaat te smeren.