Toyota RAV4 Forums banner

Pull the trigger on the Loaded 24 XLE Premium or wait on a 24 XSE?

1 - 16 of 16 Posts

tvdirector

· Registered
1 Posts
Discussion starter · #1 ·
Eindelijk vervangen we onze '11 Limited v6... En ongetwijfeld zal er binnenkort een andere Rav4, dit keer een hybride, op de oprit staan, hopelijk snel. Zag er gebruikt uit, maar de prijzen liggen vrij dicht bij nieuw - hield van de 21 XSE, maar met slechts ongeveer 3.000 minder gebruikt dan een nieuwe, was de keuze vrij duidelijk om de knoop door te hakken en nieuw te gaan. Het probleem hier in Wisconsin is de voorraad - het is moeilijk om iets te vinden waarvoor je bereid bent 39.000 dollar te betalen, tenzij je een heel donkere wilt, een met die onopvallende grijze metaalkleur of wit of zilver, beide oké, maar met ongewenste toevoegingen zoals emblemen of uitlaatsierstukken versus weerpakketten en deurbeschermers voor het leven in de stad. Toen kwamen we een volledig uitgeruste XLE Premium tegen die in feite overeenkomt met of beter is dan de XSE... -XLE Premium Grade Weerpakket -10,5-inch Toyota Audio Multimedia en 11-speaker JBL® Premium Audio -Zijlijsten -Deurrandbeschermers -Dorpelbeschermers -Spatlappen -All-Weather Liner Package -Dakdragers Ik geloof dat we met deze opties praten over een behoorlijk goed uitgeruste XSE-trim zonder de serieuze pakketten die in het XSE-niveau worden aangeboden. In principe hetzelfde, behalve de sportievere zwart-op-zilver afwerking en het verschil in ophanging, enzovoort. Heb ik het mis? XLE: Basis-MSRP * $36.125,00 Fabrieksgeïnstalleerde pakketten en accessoires $2.485,00 In de haven geïnstalleerde pakketten en accessoires $1.378,00 Verwerking en afhandeling van levering $1.350,00 dus ongeveer 41.350 dollar, dan korting van de dealer en afdingen om het op ongeveer 39.500 dollar te krijgen. Vrijwel dezelfde prijs voor de XSE die we leuk vonden met deurbeschermers, maar we moeten 2-4 weken wachten als ze een dealer kunnen vinden om mee te ruilen of wachten op de volgende toewijzing. Dus nu zijn we zoooo dicht bij de premium. Mis ik iets bij het leren van XLE-Prm vs. XSE? Zijn ze echt ZO verschillend? We naderen de pensioengerechtigde leeftijd, dus gemak en comfort en gemakkelijke ritten op hobbelige straten in de stad en 4-5 uur durende snelwegritten zijn cruciaal. En we moeten het supersnel doen (vandaar de overweging om een paar weken te wachten in plaats van het morgen te krijgen). Is er een reden waarom/waarom we de Premium zoals uitgerust niet zouden moeten kopen? Of wachten/niet wachten op een XSE? Bedankt!

Ik heb 6 maanden op mijn auto gewacht. Persoonlijk vind ik de manier waarop de XSE eruitziet met de tweekleurige lak gewoon mooi. Dat was mijn reden om hem te kopen.

De basis XSE heeft niet echt veel coole functies, dus je zou niets missen door de geladen XLE premium te nemen in plaats daarvan. Je zou zelfs functies winnen als je de geladen XLE premium krijgt, zoals JBL-geluid, parkeersensoren, digitale spiegel en geheugenstoelen.

De geladen XSE heeft echter dat alles en een 360-graden camera en panoramadak.

Iets stijver stuurwiel op de XSE, maar niet echt merkbare rijeigenschappen tussen de twee.

Ik geloof niet dat er een goed of fout antwoord op je vraag is, het komt gewoon neer op je algemene voorkeur.

We hebben beide bekeken en uiteindelijk gekozen voor een in 2019 in Japan gebouwde XSE, de eerste in de showroom met panoramadak, JBL etc. Geen 360-graden camera of dwarsbalken op rails (geen lekkage). Een jaar later een 2020 XSE voor de vrouw, in principe hetzelfde, alleen in blueprint. We zijn dol op beide, houden dan van de stijvere handling, vooral in de sportmodus.

We kozen voor de XLE Premium om een paar persoonlijke redenen.
  • Ik ben geen fan van glanzend zwarte wielen. Stoepranden vallen op als een zere duim.
  • Ik ben geen fan van de glanzende spatlappen rond de wielen/banden, grille, etc. Bezorgd over hoe ze eruit zullen zien met deuken van stenen en onbeschofte bestuurders die niet kunnen parkeren.
  • Ik ben geen fan van de tweekleurige lak

Beide liggen heel dicht bij elkaar, een klein verschil in uiterlijk en een paar opties. De prijs ligt ook heel dicht bij elkaar. Ik zou eerlijk gezegd gaan voor degene die je sneller kunt krijgen. Ik heb nog nooit in een XSE gereden om het verschil in de vering te voelen, maar in mijn XLE vind ik de vering prettig en zou ik niet willen dat deze stugger wordt of dat het stuur zwaarder aanvoelt - bijvoorbeeld meer "sportief". Aan de andere kant vind ik de witte XSE mooi, het heeft een beetje contrast. Ik vind mijn witte XLE ook leuk :)

We hebben om een paar persoonlijke redenen voor de XLE Premium gekozen.
  • Ik ben geen fan van glanzend zwarte wielen. Stoeprandkrassen vallen op als een zere vinger.
  • Ik ben geen fan van de glanzende spats rond de wielen/banden, grille, etc. Bezorgd over hoe ze eruit zullen zien met deuken van stenen en onbeschofte bestuurders die niet kunnen parkeren.
  • Ik ben geen fan van de tweekleurige lak
Mijn 2020 XSE heeft bijna 98.000 mijl. Geen enkele kras op de wielen. Ik heb PPF aangebracht op de glanzende oppervlakken van de auto. Ze zien er nog steeds gloednieuw uit.

De XLE Premium klinkt als een eerlijke prijs. Ik kan niets zeggen over de RAV4, maar bij de Camry bieden de LE- en LE-modellen een zachtere rit dan de SE en XSE. Ik heb in al mijn Toyota's altijd gekozen voor de LE- of LE-ophangingen. Anderen zullen betogen dat ze de voorkeur geven aan de stijvere handling van de SE-lijnen.

De XLE zal beter rijden en velen geven de voorkeur aan de verchroomde wielen boven de zwarte XSE-versies, die er van een afstand uitzien alsof je je wieldoppen bent kwijtgeraakt. Ga ervoor.
Het mooie van deze vraag en de antwoorden is dat het laat zien dat we allemaal verschillend zijn en totaal verschillende smaken hebben. Voor mij is de XSE two tone het helemaal! voor anderen is het niet aantrekkelijk, evenmin als de wielen die ik helemaal geweldig vind. Zou het leven niet saai zijn als we allemaal hetzelfde waren :)

Mijn 2020 XSE heeft bijna 98.000 mijl. Geen enkele kras op de wielen.
Veel mensen geven de voorkeur aan de verchroomde wielen boven de zwarte XSE-versies, die er van een afstand uitzien alsof je je wieldoppen bent kwijtgeraakt. Ga ervoor.
Ieder z'n eigen smaak. Ik geef de voorkeur aan de zwarte XSE-wielen boven de hyperzilveren die bij mijn auto zaten. Dus ik kocht exacte kopieën van de zwarte XSE-wielen en deed er een keramische coating op. Hier ook geen krassen na twee jaar:

Image

1 - 16 of 16 Posts