Eindelijk vervangen we onze '11 Limited v6... En ongetwijfeld zal er binnenkort een andere Rav4, dit keer een hybride, op de oprit staan, hopelijk snel. Zag er gebruikt uit, maar de prijzen liggen vrij dicht bij nieuw - hield van de 21 XSE, maar met slechts ongeveer 3.000 minder gebruikt dan een nieuwe, was de keuze vrij duidelijk om de knoop door te hakken en nieuw te gaan. Het probleem hier in Wisconsin is de voorraad - het is moeilijk om iets te vinden waarvoor je bereid bent 39.000 dollar te betalen, tenzij je een heel donkere wilt, een met die onopvallende grijze metaalkleur of wit of zilver, beide oké, maar met ongewenste toevoegingen zoals emblemen of uitlaatsierstukken versus weerpakketten en deurbeschermers voor het leven in de stad. Toen kwamen we een volledig uitgeruste XLE Premium tegen die in feite overeenkomt met of beter is dan de XSE... -XLE Premium Grade Weerpakket -10,5-inch Toyota Audio Multimedia en 11-speaker JBL® Premium Audio -Zijlijsten -Deurrandbeschermers -Dorpelbeschermers -Spatlappen -All-Weather Liner Package -Dakdragers Ik geloof dat we met deze opties praten over een behoorlijk goed uitgeruste XSE-trim zonder de serieuze pakketten die in het XSE-niveau worden aangeboden. In principe hetzelfde, behalve de sportievere zwart-op-zilver afwerking en het verschil in ophanging, enzovoort. Heb ik het mis? XLE: Basis-MSRP * $36.125,00 Fabrieksgeïnstalleerde pakketten en accessoires $2.485,00 In de haven geïnstalleerde pakketten en accessoires $1.378,00 Verwerking en afhandeling van levering $1.350,00 dus ongeveer 41.350 dollar, dan korting van de dealer en afdingen om het op ongeveer 39.500 dollar te krijgen. Vrijwel dezelfde prijs voor de XSE die we leuk vonden met deurbeschermers, maar we moeten 2-4 weken wachten als ze een dealer kunnen vinden om mee te ruilen of wachten op de volgende toewijzing. Dus nu zijn we zoooo dicht bij de premium. Mis ik iets bij het leren van XLE-Prm vs. XSE? Zijn ze echt ZO verschillend? We naderen de pensioengerechtigde leeftijd, dus gemak en comfort en gemakkelijke ritten op hobbelige straten in de stad en 4-5 uur durende snelwegritten zijn cruciaal. En we moeten het supersnel doen (vandaar de overweging om een paar weken te wachten in plaats van het morgen te krijgen). Is er een reden waarom/waarom we de Premium zoals uitgerust niet zouden moeten kopen? Of wachten/niet wachten op een XSE? Bedankt!