Toyota RAV4 Forums banner

Lekkage van de retourleiding van de stuurbekrachtiging

8.6K views 5 replies 2 participants last post by  Roundabout  
#1 ·
De oranje cirkels hieronder laten zien waar lekkages optreden in het stuurbekrachtigingssysteem van mijn Rav4 uit 1998:
Image

Opmerking: Dit is de retourslangassemblage voor een Rav4 met ABS. De ABS maakt een verschil.

De hele hierboven getoonde assemblage is wat Toyota-onderdelendealers verkopen, voor ongeveer $ 130. Ik zal waarschijnlijk de hele assemblage toch verwijderen, omdat een van de klemmen (omcirkeld in oranje) moeilijk tot onmogelijk te bereiken lijkt. Als alternatief overweeg ik om bij Autozone Russell 9/16 inch ID, 0,656 inch OD stuurbekrachtigingsslang te kopen, voor ongeveer $ 24 voor drie voet, zoals getoond op https://www.autozone.com/plumbing-h...-9-16-in-i-d-656-in-o-d-3-ft-roll-2500-psi-10-an-power-steering-hose/539923_0_0. Heeft iemand ervaring met lekkages in deze slangen en wat ze hebben gedaan?

#2 ·
Die lijn van autozone zou overdreven zijn, dit is een lagedrukretourleiding. Toen ik een paar jaar geleden de stuurbekrachtigingsvloeistof in mijn Rav4 verving, verving ik de bovenste rubberen leiding door een 3/8 inch brandstofleiding die ik op voorraad had, aangezien de oude leiding betere tijden had gekend. Ik ben net even gaan kijken naar de leiding, ziet er nog steeds goed uit.

Voor de moeilijk bereikbare klem, bekijk de Flexibele Slangklem Tang. Ze zijn goedkoop op Amazon en YouTube laat zien hoe handig ze zijn.

• Like
Reactions: Elle_Rav4
#3 ·
Rond of wie dan ook, het volgende onderdeel werd geleverd met de flexibele slangtang die ik onlangs van eBay heb gekocht:
Image

Hier is een ander beeld, om een idee te geven van de grootte:
Image

Weet je wat dit is? Het lijkt bijna op een reserve kabelstop, maar het lijkt niet op een van de andere onderdelen van de tang.

#4 ·
Het lijkt wel een kabelstop, heb je het de verkoper gevraagd?

#6 ·
Als de slang lekkage in de kofferbak voedde, kan het enige tijd duren voordat de kofferbak droog is. Maar het stuurhuis heeft wel een afdichting onder de hoes.

• Like
Reactions: Elle_Rav4