Toyota RAV4 Forums banner
21 - 40 of 44 Posts
Ik gebruik mijn oude hydraulische garagekrik voor alles wat daarmee te maken heeft, en dan goede assteunen. Ik gebruik het aangewezen centrale krikpunt, dat voor de hybride achterkant onder de achterste motordrager zit. Je wilt geen garagekrik gebruiken onder de knelpunten voor de bandenwisselkrik, omdat dit de knelnaad kan buigen.

Die wiebelige bandenwisselkrikken geven me de kriebels; Ik heb te veel ongelukken gezien waarbij die omvallen.

Om het hele voertuig op te tillen (bijvoorbeeld voor bandenwisselingen), heb ik dan een QuickJack: Draagbare autolift voor uw garage of werkplaats - QuickJack De QuickJack wordt geleverd met rubberen blokken die op de knelnaad passen.
Mijn maat heeft er een van die quick jacks. Ze lijken echt mooi.

Discussion starter · #22 ·
Ik heb de Rav4 Hybrid XSE serieus overwogen versus de ICE-versie... tijdens het proefrijden bij Toyota vroeg ik om een Camry XSE te mogen rijden.
Ik kan je vertellen dat als je van een veel betere rijervaring houdt, de Camry XSE AWD serieus de moeite waard is.
Nadeel is de opbergruimte, hij zit lager bij de grond. Ik heb verschillende YouTube-recensies over de Camry XSE gezien die mijn observatie van een veel betere handling dan de Rav4 weerspiegelen (natuurlijk zijn het twee verschillende beesten, gebouwd op hetzelfde TNGA-platform) Ik heb gekozen voor een hybride SUV vanwege de ruimte/vrachtcapaciteiten, maar had de voorkeur gegeven aan de Camry Hybrid AWD XSE, bekijk Redline Reviews van een paar jaar geleden versus het model van 2025. Succes met je beslissing.
Dit is wat ik hier ook denk, de proefrit met de Camry was een duidelijke wow-factor, gewoon minder praktisch dan een SUV, het wordt zeker een van mijn volgende twee aankopen, alleen weet ik niet zeker of het deze is of mijn volgende.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik verrast ben dat een Camry voor opschudding zorgt. Is deze nieuwe Camry veel interessanter dan in het verleden?
De SE/XSE-versies van de Camry hebben een zeer goede wegligging.
De wegligging van de Rav4 is "prima", het is echter als een grote vrachtwagen.

Camry is ook veel verfijnder. Betere wegligging, betere stoelen, soepeler rijden zonder saai te zijn zoals de rav4, beter interieur, etc. Uiteraard zijn de nadelen veel minder opslagruimte, weinig/geen trekgewicht, etc.

Mijn ervaring met de 2024 Camry SE. Eerlijk gezegd denk ik dat ik de verkeerde auto heb gekocht, maar goed.

De SE/XSE-versies van de camry hebben een zeer goede wegligging.
De wegligging van de Rav4 is "prima", maar het is als een grote vrachtwagen.
Appels met peren vergelijken. Je moet een lage sedan niet vergelijken met een SUV qua wegligging.

Camry is ook veel verfijnder. Betere wegligging, betere stoelen, soepeler rijden zonder saai te zijn zoals de rav4, beter interieur, etc. Uiteraard zijn de nadelen veel minder opslagruimte, weinig/geen trekgewicht, etc.
Hangt af van het uitrustingsniveau. Mijn RAV4 XLE Premium heeft een veel beter interieur dan de Camry SE huurauto die ik onlangs had.

Vrouw had een Prius die total loss was verklaard na een verkeersongeval. Ze kocht een Honda Accord Hybrid en was er tevreden mee. Toen ik in 2019 mijn XSE kocht, ontdekte ze dat ze de Accord eigenlijk niet leuk vond. Reden één: het was veel moeilijker voor haar om in en uit de sedan te stappen vanwege haar leeftijd en artritis. Reden twee: zichtbaarheid, de RAV4 heeft veel meer zicht in de verte tijdens het rijden, omdat je veel hoger van de grond zit. We verkochten haar Honda aan CarMax en kochten haar de XSE 2020.

Ik zou de Rav altijd boven de Camry verkiezen, vanwege de praktische bruikbaarheid. Ik heb de Camry Hybrid XLE vervangen door een Rav 4 Hybrid SE en heb nooit meer omgekeken. De Rav is beslist luidruchtiger, maar na geluidsisolatie van de deuren en de kofferbak is het geluidsniveau vergelijkbaar met dat van de Camry.
Zelfs de Rav vereiste veel aanpassingen - geluidsisolatie, vervanging van de head unit, upgrade van de voorluidsprekers, vervanging van de claxon, aftermarket startonderbreker, aanpassing van de onderste deurdichting, inzetstukken voor de wielkasten achter, koplampafdichtingen, behandeling van de hoogspanningskabel, enz.
Toch is het de moeite waard vanwege de praktische bruikbaarheid.

Again, depends on trim level. My RAV4 Premium hybrid is very quiet, especially in EV mode.
Zou het er niet mee eens zijn. Het grootste verschil zit hem in hoge snelheden (> 70 mph) - Rav zal lawaaieriger zijn, ongeacht het uitrustingsniveau. Bij lage snelheden zijn hybride versies zeker stil, maar niet zo stil als Camry

Ik zou de Rav te allen tijde boven de Camry verkiezen, vanwege de praktische bruikbaarheid. Ik heb de Camry Hybrid XLE vervangen door de Rav 4 Hybrid SE en heb nooit meer omgekeken. De Rav is beslist luidruchtiger, maar na geluidsisolatie van de deuren en de kofferbak is het geluidsniveau vergelijkbaar met dat van de Camry.
Zelfs de Rav vereiste veel aanpassingen - geluidsisolatie, vervanging van de head unit, upgrade van de voorluidsprekers, vervanging van de claxon, aftermarket startonderbreker, aanpassing van de onderste deurdichting, inzetstukken voor de wielkasten achter, koplampafdichtingen, behandeling van de hoogspanningskabel en bijvoorbeeld.
Toch is het de moeite waard vanwege de praktische bruikbaarheid
Toch is de RAV4 SE de laagste lijn wat betreft functies. Beter dan de functies toe te voegen, is om over te stappen naar de hogere lijn XSE of hoger Limited, Prime of zelfs naar de Lexus Hybrid.

Toch is de RAV4 SE de basisuitvoering wat betreft functies. Je kunt beter, in plaats van de functies toe te voegen, overstappen op de hogere XSE-uitvoering of hoger Limited, Prime of zelfs de Lexus Hybrid.
Niet voor Canada. Canadese SE - middenklasse-uitvoering. Verschil met XSE - stoffen bekleding, kleinere head unit en geen tweekleurig dak.

Appels versus sinaasappelen. Moet geen lage sedan vergelijken met een SUV in handling.
De threadtitel is specifiek "Rav4...vs Camry", uw opmerking is irrelevant.

Hangt af van het uitrustingsniveau. Mijn RAV4 XLE Premium heeft een veel beter interieur dan de Camry SE huurauto die ik onlangs had.
"Verfijning" en "kwaliteit" zijn meer op opinieniveau, ik ben er zeker van dat de hogere niveaus van de rav4 minder kloof hebben.
Mijn persoonlijke esthetiek is dat de camry se best goed was. De rav4 xle is acceptabel maar al een beetje verouderd.
Ongetwijfeld zou het hogere uitrustingsniveau op de rav4 beter zijn.

Het was voor mij een punt van discussie, omdat ik niet hoger in uitrustingsniveau kon gaan omdat ik veel hoofdruimte nodig heb en het zonnedak van de rav4 daar te veel in eet. Xle is de hoogste afwerking die je kunt krijgen zonder het zonnedak.

Discussion starter · #36 ·
Geweldige discussie! Begin te neigen naar een ICE Rav 4 boven de hybride, puur gebaseerd op de MGR cablegate en mogelijke batterijvervanging in de toekomst vanwege het Canadese klimaat/zout op de weg.

De betrouwbaarheid van de Rav 4 ICE ziet er redelijk uit na de modeljaar 22 vernieuwing.

Met een mogelijke baby op komst en een semi-outdoor levensstijl in de zomer (fietsen, kajakken) is de Camry misschien niet zo veelzijdig als de Rav, plus die aarzeling in het eerste modeljaar.

Aan de andere kant zou ik kunnen kiezen voor de auto waar ik graag in reed in de Camry, wat prima zou zijn met een baby, daar ben ik zeker van. De kofferbak is ruim, net als de achterruimte, en dan de Rav-herziening over 5-7 jaar, zodra de Civic weg is....beslissingen, beslissingen!

Het was voor mij een discussiepunt, omdat ik niet hoger kon gaan in de afwerkingsniveau omdat ik veel hoofdruimte nodig heb en het zonnedak van de rav4 daar te veel in vreet. Xle is de hoogste afwerkingsniveau die je kunt krijgen zonder het zonnedak.
Als je naar mijn berichten hierboven kijkt, zul je zien dat ik de XLE Premium heb, die met een zonnedak wordt geleverd. Ik ben erg lang (1,93 m) en heb geen probleem met hoofdruimte. Sterker nog, de specificaties voor de 5e generatie RAV4 laten zien dat de hoofdruimte hetzelfde is tussen de lagere afwerkingsniveaus (LE, XLE) zonder zonnedak en de hogere afwerkingsniveaus (XLE Premium, Limited) met het zonnedak: 37,7"/39,5" voor/achter.

Geweldige discussie! Begin te neigen naar een ICE Rav 4 boven de hybride, puur gebaseerd op de MGR cablegate en mogelijke batterijvervanging in de toekomst vanwege het Canadese klimaat/zout op de weg.

De betrouwbaarheid van de Rav 4 ICE ziet er goed uit na de vernieuwing van modeljaar 22.

Met een mogelijke baby op komst en een semi-outdoor levensstijl in de zomer (fietsen, kajakken) is de Camry misschien niet zo veelzijdig als de Rav, plus die aarzeling van het eerste modeljaar.

Aan de andere kant zou ik kunnen kiezen voor de auto waar ik graag in reed in de Camry, wat prima zou zijn met een baby, daar ben ik zeker van. De kofferbak is ruim, net als de achterruimte, en dan de Rav over 5-7 jaar opnieuw ontwerpen als de Civic weg is....beslissingen, beslissingen!
Als je geen hybride neemt, heb je dan ook andere kleine SUV's en crossovers overwogen? Ik denk dat ik in dit geval de Crosstrek zou overwegen. 2.5l zeker.

Discussion starter · #39 ·
Ja, had zowel de CX5 als de CRV bekeken. Ik ben een beetje afgeschrikt door Subaru's door mijn bevriende monteur en andere dingen die ik heb gelezen over de boxermotoren... plus dat nieuwe infotainmentscherm... woef! Maar de Crosstrek krijgt meestal goede beoordelingen van eigenaren en ik ken verschillende collega's die ze hebben en geen grote problemen.

Mijn vrouw vond de rit van de CX5 hobbelig, wat een bekend nadeel ervan is. Hij voldoet aan bijna alle andere criteria, zoals een atmosferische motor zonder turbo, gemaakt in Japan, geen cvt, geweldige consumentenrapporten en betrouwbaarheidsclassificaties van Car Complaints/NHTSA. Ik heb een goede vriend die momenteel een '23 CX5 leaset en volledig elektrisch wil gaan, dus er is misschien een mogelijkheid om zijn lease over te nemen, op voorwaarde dat de 2e proefrit niet zo "hobbelig" is voor haar lol. Om eerlijk te zijn, ik vond het ook hobbelig en ervoer zelfs een transmissieschok/piep bij één rit.

Ik had de CRV oorspronkelijk bovenaan mijn lijst gezet, omdat we erg blij zijn met de Civic van mijn vrouw. Toen ik meer onderzoek deed, klonk de olieverdunding in de 1.5l turbo op korte ritten in koude klimaten als iets dat haar rijstijl zou kunnen beĂŻnvloeden, en vond ook de besturing "plakkerig", wat eigenlijk een belangrijke klacht is die ik heb gezien op Car Complaints/NHTSA. De afgelopen twee jaar heeft het nieuwe CRV-ontwerp gemiddeld meer problemen dan de RAV, daarom ben ik me meer op Toyota gaan richten!

Savage Geese heeft een video waarin de Camry wordt vergeleken met de Accord. In die video is de achterste tractiemotor van de Camry nu goed bedekt, je kon de kabel niet eens zien. Ik weet niet zeker of de verbinding in de kofferbak zit of niet, maar hij is nu goed bedekt. Ik hoop dat de volgende generatie RAV zoiets krijgt.

21 - 40 of 44 Posts