Toyota RAV4 Forums banner
1 - 11 of 11 Posts

dmypubmail

· Registered
4 Posts
Discussion starter · #1 ·
Net een RAV4 4x4 Limited uit 2008 gekocht met 100.000 mijl. Twee dagen nadat ik hem kocht, merkte ik dat hij vloeistof verloor. Ik bracht hem terug naar de laatste garage die de auto had onderhouden voordat ik hem kocht, in de veronderstelling dat het een oliefilterlek was. Ze vertellen me dat het een "transaxle oliekeerring" is die vervangen moet worden voor $300. Geen ervaring met deze garage, dus ik bracht de auto naar mijn vaste monteur voor een diagnose. Mijn vaste monteur vertelt me dat er meerdere oliekeerringen lekken, waarvoor een transmissiewerkplaats de transmissie moet verwijderen om te repareren. Dit zou in de buurt van $1500 - $1800 kosten. Oei! Alleen voor oliekeerringen? Er is absoluut niets mis met de transmissie! Dus ik plaats hier een bericht om wat meer ervaren meningen over dit lek te krijgen. Het lekt op dit moment NIET al te erg. Dus moet ik de bittere pil slikken? Moet ik wat Lucas transmissielek proberen (is het allemaal transmissievloeistof of is dit een ander type versnellingsbakolie)? Moet ik gewoon een gebruikte gereviseerde transmissie kopen? Bedankt voor alle tips! dmypubmail

Ik heb ook een 08.....
Ik weet niet zeker wat hij bedoelt met "meerdere afdichtingen"? Als uw transaxle-afdichting defect is, verwijder dan het CV-gewricht en vervang deze.
Mijn zwager (Toyota-technicus) vertelde me tijdens een jaarlijkse inspectie dat ik een kleine lekkage heb op de versnellingsbak waar de helften samenkomen. Hij zei dat het een behoorlijke klus is.
Ik heb het probleem zelf geĂŻnspecteerd en vastgesteld dat het een beetje vloeistof is van mijn CV-gewricht aan de passagierskant, waar het de versnellingsbak binnengaat. Ik heb ook wat siliconen gebruikt op de helften waar het nat was. Zeer weinig lekkage nu.
Ik zou eerst proberen hetzelfde te doen en dan een andere mening vragen.

Er zijn producten beschikbaar, zoals u al aangaf, die de transmissieafdichtingslekken zouden moeten stoppen (doe een internetzoekopdracht, ook op Amazon), maar ik heb nog nooit zo'n product gebruikt en weet niet of het gebruik ervan de transmissieprestaties zou beĂŻnvloeden. Sommige afdichtmiddelen zouden verharde afdichtingen moeten verzachten, zodat ze weer effectief zijn.

Als de transmissie goed werkt, zou ik geen wondermiddelen toevoegen.
Parkeer hem ofwel van de weg af of veeg hem af en toe af. $300 koopt veel poetslappen. $1800 is een levenslange voorraad.

Lucas trans fix/stop leak is goed spul, dat zou je kunnen proberen. Anders is het advies dat hier wordt gegeven goed.

Behalve als het er echt uit spuugt, zou ik de trans niet trekken om de afdichtingen te vervangen. Gewoon mijn .o2 hoor. Lekken storen me ook, dus ik begrijp het. Succes.

Ik zou de zure appel niet bijten en je bent niet goed begonnen. De kosten zijn niet te recupereren en alle besparingen bij het kopen van een gebruikte auto zouden verloren gaan. Omdat je de auto net hebt, wie weet wat er nog meer gerepareerd moet worden. Ik heb geleerd van mijn verleden en als je eruit kunt komen voordat het schip zinkt, red jezelf dan voordat het zinkt.

Als u er zeker van bent dat het een transmissieafdichting is, kunt u dit proberen:

Als ik het was, zou ik het steeds wegvegen om te bepalen hoe erg het werkelijk is.

Ik zou geen wondermiddelen toevoegen aan een werkende versnellingsbak, omdat die naar mijn mening de rubberen afdichtingen doen opzwellen - in een automatische versnellingsbak zou dat een ravage kunnen aanrichten met de interne kleppen.

Als de lekkage positief van de transmissie afkomstig is en daadwerkelijk op de grond druppelt wanneer de auto geparkeerd staat, zal de lekkage aanhouden en mogelijk zelfs erger worden tijdens het rijden. Tenzij het probleem wordt verholpen, moet men de transmissievloeistof op peil houden om ernstige schade te voorkomen als het vloeistofpeil te laag wordt.

De transmissie hoeft alleen te worden verwijderd als het de koppelomvormer/afdichting van de voorste pomp betreft. Als het een afdichting van de motor achter de motor is, de achterste hoofdkrukas, dan ja, moet de transmissie worden verwijderd en dat is veel werk. Als de druppel van de asafdichtingen komt, zou het slechts ongeveer $400 moeten kosten. Transmissievloeistoflekkages zouden over het algemeen een roodachtig/bruine of zelfs roze vloeistof vertonen. Motorolie zou er meer uitzien zoals je op de peilstok ziet. Omdat olie overal terechtkomt door de lucht die onder de motor stroomt tijdens het rijden, moet alle residu worden schoongemaakt voordat je probeert de exacte locatie van de lekkage te bepalen.

Als het echt de asafdichting (CV-as) is, denk ik dat $300 een eerlijke prijs is om te betalen in vergelijking met het zelf te doen. Ik heb het zelf gedaan en het is veel werk om erin te komen en het eruit te trekken, en dan moet je oppassen dat je de halve as niet beschadigt.

Ik heb ongeveer $300 aan arbeidskosten betaald voor een garage om gewoon een nieuwe halve as te installeren die ik zelf had meegebracht (d.w.z. exclusief de kosten van het onderdeel).

Een nieuwe Toyota-afdichting kost ongeveer $25, maar de installatie is, zo blijkt, een precisieklus.

1 - 11 of 11 Posts