Net een RAV4 4x4 Limited uit 2008 gekocht met 100.000 mijl. Twee dagen nadat ik hem kocht, merkte ik dat hij vloeistof verloor. Ik bracht hem terug naar de laatste garage die de auto had onderhouden voordat ik hem kocht, in de veronderstelling dat het een oliefilterlek was. Ze vertellen me dat het een "transaxle oliekeerring" is die vervangen moet worden voor $300. Geen ervaring met deze garage, dus ik bracht de auto naar mijn vaste monteur voor een diagnose. Mijn vaste monteur vertelt me dat er meerdere oliekeerringen lekken, waarvoor een transmissiewerkplaats de transmissie moet verwijderen om te repareren. Dit zou in de buurt van $1500 - $1800 kosten. Oei! Alleen voor oliekeerringen? Er is absoluut niets mis met de transmissie! Dus ik plaats hier een bericht om wat meer ervaren meningen over dit lek te krijgen. Het lekt op dit moment NIET al te erg. Dus moet ik de bittere pil slikken? Moet ik wat Lucas transmissielek proberen (is het allemaal transmissievloeistof of is dit een ander type versnellingsbakolie)? Moet ik gewoon een gebruikte gereviseerde transmissie kopen? Bedankt voor alle tips! dmypubmail