Toyota RAV4 Forums banner

RAV4 Prime XSE katalysatordiefstallen?

24K views 44 replies 17 participants last post by  Marksquared  
#1 ·
Ik heb een RAV4 Prime XSE uit 2021. Hij heeft veel bodemvrijheid en soms moet ik hem in riskante gebieden parkeren. Ik vraag me af of Toyota een goedgekeurde kit maakt (die geen problemen veroorzaakt met de bediening of toegang tot de service), om de katalysator te beschermen tegen afknippen en stelen?
Jan

#2 ·
Ik heb een RAV4 Prime XSE uit 2021. Hij heeft veel bodemvrijheid en soms moet ik hem in riskante gebieden parkeren. Ik vraag me af of Toyota een goedgekeurde kit maakt (die geen problemen veroorzaakt met de bediening of toegang tot de service), om de katalysator te beschermen tegen afknippen en stelen?
Jan
Ik maak me daar hier in Californië zelf zorgen over, ze worden vaak gestolen.

#7 ·
Mijn vrouw werkt op een basisschool en een van haar collega's had de hare eruit gesneden en gestolen, rechtstreeks op de parkeerplaats van de school. Lange oprit met eenrichtingsverkeer in en uit. Ik zou gedacht hebben dat het daar veilig zou zijn, maar ik denk het niet.
Hadden ze een RAV4?

#6 ·
Schorem doet alles.

Ze hoeven alleen maar te zorgen dat de wederverkoop van kattenafval op het politiebureau moet gebeuren. ID, vingerafdruk, bewijs van voertuigeigendom waarvan de vermeende converter is verwijderd.
Schorem doet alles.

Ze hoeven alleen maar te zorgen dat de wederverkoop van kattenafval op het politiebureau moet gebeuren. ID, vingerafdruk, bewijs van voertuigeigendom waarvan de vermeende converter is verwijderd.
Dat lijkt zeker een werkbare oplossing. Ik vraag me af waarom dat niet wordt gedaan?

#9 ·
Ik denk niet dat het beschadigde voertuig een RAV4 was. Mijn punt was dat het verrassend is in welke situaties deze dieven toeslaan.
Ik woon in een stedelijke buurt en een paar straten verderop hebben mensen de katten van elke auto die langs de straat geparkeerd stond, afgesneden, behalve van een voertuig met een laag profiel. Allemaal.

Tweakers gaan tweaken.

#11 ·
Ik heb een 2021 RAV4 Prime XSE. Hij heeft veel bodemvrijheid en soms moet ik hem in risicovolle gebieden parkeren. Ik vraag me af of Toyota een goedgekeurde kit maakt (die geen problemen veroorzaakt met de bediening of toegang tot de service) om de katalysator te beschermen tegen afsnijden en diefstal?
Jan
Ik heb misschien 2 maanden geleden contact opgenomen met de lokale Toyota-dealeronderdelenafdeling en kreeg te horen dat ze nog geen oplossing hebben. Als ik regelmatig in risicovolle gebieden zou moeten parkeren, zou ik absoluut een antidiefstalapparaat vinden en die bestaan. Jammer dat deze niet verborgen of bedekt zijn achter een dikke plaat, waardoor ze veel moeilijker te stelen zijn.

#12 · (Edited)
Ik heb misschien 2 maanden geleden navraag gedaan bij de lokale Toyota-dealeronderdelenafdeling en kreeg te horen dat ze nog geen oplossing hebben. Als ik regelmatig in risicovolle gebieden zou moeten parkeren, zou ik absoluut een antidiefstalmiddel vinden en die bestaan. Jammer dat deze niet verborgen of bedekt zijn achter een dikke plaat, waardoor ze veel moeilijker te stelen zijn.
Wat dacht je van een off-road skid plate? Heeft iemand feedback over dit onderdeel (?):

toyota RAV4 Front Skid Plate voor Adventure & TRD Off-Road modellen - PT93842210 - Originele Toyota Accessoire

EDIT - Skid plate zal waarschijnlijk niet werken - ik heb deze online gevonden en hij beschermt alleen onder de motor - hij is niet groot genoeg om zich over de CC uit te strekken, en zo ja, dan lijkt het erop dat er geen plek is om hem te monteren...

LP Aventure front skid plate - 2019-2021 Toyota RAV 4 – LP Aventure Inc

MAAR dit is beschikbaar voor Tacoma:

c4059001-bee2-431d-a1cb-aad812de2fe5-jpg.4632986 (1170×837) (twstatic.net)

#13 ·
De wet van Oregon is zojuist van kracht geworden. Mensen die proberen katten te verkopen, moeten een foto-ID verstrekken, inclusief hun rijbewijs, VIN, kentekenplaatnummer en merk en bouwjaar van het voertuig waar de kat vandaan komt, en vervolgens twee weken wachten voordat ze de betaling van de koper ontvangen.

#15 ·
De wet van Oregon is net van kracht geworden. Mensen die proberen katten te verkopen, moeten een foto-ID verstrekken, inclusief hun rijbewijs, VIN, kenteken en merk en bouwjaar van het voertuig waar de kat vandaan komt, en dan twee weken wachten voordat ze de betaling van de koper ontvangen.
Ze zouden ALLEEN de geregistreerde eigenaar, vingerafdrukken en een wachtperiode van 9 maanden moeten toevoegen. Crimineel gespuis kan geen 9 maanden wachten. Ze zouden het kunnen doen op een voertuig dat ze bezitten, maar proberen het meerdere keren op hun eigen voertuig te doen, zal de aandacht trekken. Ik kan me niet voorstellen dat vrienden/familie een stroman willen zijn vanwege de vingerafdrukken en juridische problemen voor een paar dollar die door het gespuis worden teruggegeven.

Vingerafdrukken zijn gemakkelijk te doen, aangezien er locaties zijn die dit doen voor bepaalde functie-eisen (bijv. verpleging). KAT-schrootverkopers zouden zich moeten melden met een legitieme licentie en vingerafdrukken moeten laten afnemen.

#17 · (Edited)
Sommige staten treden strenger op tegen de verkoop van schroot, inclusief katalysatoren. Een link naar een publicatie van de branchevereniging voor schroot voor alle staten met betrekking tot wetten, voor Oregon scroll naar pagina 235:: https://www.isri.org/docs/default-source/state-program/State-Metals-Theft-Statutes.pdf Sommige staten begonnen actie te ondernemen vanwege diefstal van koperdraad, ook uit vitale elektrische situaties.

#18 ·
De kat op de rav4 is verbonden met het spruitstuk, dus het is niet toegankelijk. De die je ziet is de tweede kat en die heeft bijna geen waarde.

#19 ·
de kat op de rav4 is verbonden met het spruitstuk, dus het is niet toegankelijk. De kat die je ziet is de tweede kat en heeft bijna geen waarde.
We zouden een elektrische graveur moeten nemen en "Resonator" op deze tweede KAT zetten, zodat deze laaggeesten het met rust laten.

• Like
Reactions: JRav17
#24 ·
Elke dag denk ik meer en meer na over beveiligingscamera's. Zal het niet stoppen, maar ik zou iets hebben om aan de politie en de verzekering te laten zien.
Afhankelijk van waar je woont, zal de politie waarschijnlijk niets doen aan een kattendiefstal. Maar camera's geven in ieder geval wat antwoorden als er iets met je auto gebeurt…

#26 ·
We hebben hier geen problemen met diefstal van katalysatoren. Maar we hebben grote autodiefstalringen die de hele auto's in minder dan 20 seconden stelen zonder enige schade
Ze lijken op de een of andere manier de frequentie die nodig is om de auto te ontgrendelen en te starten van internet te kunnen downloaden en dupliceren
Dit is hier een groot probleem. Elke nacht worden 10-20 high-end Toyota's en Lexus gestolen. En 99% wordt nooit teruggevonden en waarschijnlijk overzee verscheept

#27 ·
We hebben hier geen problemen met diefstal van katalysatoren. Maar we hebben grote autodiefstalringen die de hele auto's in minder dan 20 seconden stelen zonder enige schade
Ze lijken op de een of andere manier de frequentie die nodig is om de auto te ontgrendelen en te starten van internet te kunnen downloaden en dupliceren
Dit is hier een groot probleem. 10-20 high-end Toyota's en Lexus worden elke nacht gestolen. En 99% wordt nooit teruggevonden en worden hoogstwaarschijnlijk overzee verscheept
Doet me denken aan dit juweeltje van Top Gear…

#33 ·
Het lijkt erop dat het alleen op de Prime zo is:

Benieuwd waarom de Prime zoveel katten heeft in vergelijking met de hybride.

#34 · (Edited)
lijkt erop dat het alleen op de prime zo is
benieuwd waarom de prime zoveel katten heeft in vergelijking met de hybride.
Een voor het ICE-systeem en een voor het elektrische systeem?

(/s voor het geval dat het niet duidelijk is)

#41 ·
Maine vereist nu van dealers en servicebureaus dat ze het VIN op katalysatoren graveren wanneer ze aan het voertuig werken (Maine heeft verplichte jaarlijkse auto-inspecties). Iedereen die betrapt wordt met een katalysator zonder VIN wordt geacht gestolen eigendom te hebben, schrootrecyclers moeten een bewijs van VIN hebben. Mensen kunnen altijd de grens oversteken naar NH om ze te verkopen, maar het is een begin om de winst uit de diefstal te halen.

#43 ·
Toyota moet een tandje bijzetten voordat ze marktaandeel beginnen te verliezen. Bijna alle Ford-modellen uit 2022 hebben een functie waarbij het alarm automatisch afgaat als een van de emissiekabels wordt doorgesneden. Eenvoudige maar effectieve diefstalpreventie voor katalysatoren..
[/QUOTE
Ik ben echt fan van de Ford Mavericks, en heb je de nieuwe Dodge SUV en de Chevy-auto's gezien, ze zijn geweldig!!! Toyota is de laatste tijd lui en een beetje goedkoop geworden.