Toyota RAV4 Forums banner

RSA-systeem werkt niet (geen fouten of indicaties) - vertoont gewoon geen tekenen

2.5K views 6 replies 4 participants last post by  Kattori  
#1 ·
Ik zal een nieuw draadje starten dat zich speciaal op dit onderwerp richt, aangezien alle andere dingen min of meer geregeld zijn.
Dus geschiedenis -> Rav 4 XLE Premium 2021 geïmporteerd uit de VS naar Europa.
Beide koplampen vervangen door gloednieuwe (maar aftermarket passend bij OEM).
En nu werken alle systemen, inclusief Lane Assist, Cruise Control / Radar / PCS / etc.

De enige openstaande zaken (zonder fouten of indicaties) is dat de auto geen borden weergeeft.
RSA staat aan, meldingsniveaus staan op Visueel & Geluid, geen foutmeldingen worden weergegeven, maar het werkt niet.

Ik heb de voorruit (het is de originele) of de camera aan de voorkant helemaal niet aangeraakt.
Alleen wat schilderwerk aan de bumper, het vervangen van de koplampen, het oplossen van het probleem met de actieve grille die niet goed opengaat.
Kan iemand me hier helpen? Is het mogelijk dat RSA niet werkt met EUROPESE borden?
Of moet ik een kalibratie van de camera aan de voorkant uitvoeren nadat de koplampen zijn vervangen?
In de carrosseriewerkplaats hebben ze de radarsensor (88210-06050) verwijderd en vervolgens weer bevestigd.
Dus wat moet er gebeuren om de RSA te laten werken? Helpt een kalibratie met ADAS?
Alle gedachten over de onderwerpen zijn welkom, aangezien de officiële dealer hier niet erg geïnteresseerd is in mijn Amerikaanse versie :)

#2 ·
Is het mogelijk dat RSA niet werkt met EUROPESE borden?
Rav 4 XLE Premium 2021 geïmporteerd uit de VS naar Europa.
Als de Europese borden visueel verschillen in vorm, afmetingen en taal van de Amerikaanse borden, betwijfel ik of de Amerikaanse RSA-versie ze zal "zien" en weergeven. Het systeem is waarschijnlijk geprogrammeerd voor de Engelse taal en Amerikaanse standaardborden.

#3 ·
Als vervolg: De RSA (Road Sign Assist) en het Pre-Collision System (PCS) vertrouwen op de camera die achter de voorruit en achteruitkijkspiegel is geïnstalleerd om objecten te "zien". De systemen hebben echter softwareprogrammering waarmee een eenvoudige kunstmatige intelligentie kan herkennen wat het ziet. Het PCS kan slechts een paar dingen herkennen, zoals uitgelegd in de bijgevoegde screenshot van de officiële Toyota-site. Het PCS kan geen hert, hond, boom of telefoonpaal herkennen. Evenzo denk ik dat het veilig is om te zeggen dat de RSA ook is geprogrammeerd om slechts een beperkt aantal specifieke borden te herkennen. Bijvoorbeeld: u krijgt geen RSA-meldingen voor willekeurige billboards, Burger King- en fastfoodborden, of bushalteborden of straatnaamborden. Daarom, als u een US-model RAV naar Europa brengt, zal het geen bord herkennen dat niet in het Engels is, of dat een vorm en grootte heeft die niet in de VS wordt gebruikt.

Attachments

#5 ·
De vraag is dus... Moet ik me daar zorgen over maken, aangezien ik 99% van de tijd met AndroidAuto verbonden en Waze rijd?
En om dat op te lossen, is het (hoogstwaarschijnlijk) nodig om de Amerikaanse versie van de software te flashen en deze te vervangen door de Europese versie, met behulp van een aantal hacky tools.
Ik herinner me dat ik een tijdje geleden, toen ik de bios van mijn oude computer flashte, het proces vastliep en mijn computer niet meer opstartte, dus ik moest het opnieuw programmeren.
En dit lijkt erg op een aanpak, dus - waarom risico's nemen voor iets dat geen groot probleem is?
Hetzelfde geldt voor de radio die op oneven getallen werkt (gemakkelijk te verhelpen met een extern Android-apparaat).
En temperaturen in F in plaats van C (ik doe de conversie mentaal in realtime, dus .. het is nu meer een familiegeintje dan een ongemak.
,
Ik ben echter een beetje gefrustreerd dat Toyota USA hun auto's heeft vergrendeld op AT&T, dus er is geen manier om ze te verbinden met een Europese GSM-operator... en de Toyota-applicatie is totaal onbruikbaar.
Als ik dit op de een of andere manier kan oplossen, is dat een winst!