Toyota RAV4 Forums banner

RSA (verkeersbordherkenning) PERMANENT uitschakelen RAV4 2020 model

1 reading
7.5K views 5 replies 5 participants last post by  gyuriso  
#1 ·
Hallo!

Is er een manier om de RSA permanent uit te schakelen? Het schakelt zichzelf steeds weer in als ik de auto opnieuw start.
Als ik cruise control gebruik, is er een vervelend piepgeluid elke keer als ik iets over de snelheidslimiet ga, wanneer ik over kleine heuvels of in een bochtige omgeving rijd.
De pieptonen stoppen wanneer ik de RSA (verkeersbordherkenning) uitschakel, maar het verdomde ding gaat elke keer aan als ik de auto start. Super irritant!

#4 ·
Vervolgvraag: Is er een manier om deze functie permanent uit te schakelen? Ik heb hetzelfde probleem gehad met mijn 2022 Hybrid, waarbij ik het tijdelijk kan uitschakelen, maar het wordt elke keer opnieuw ingesteld als ik de auto start. Het zou fijn zijn als de instelling kon worden opgeslagen en onthouden.

#6 ·
Het kan worden uitgeschakeld in het voertuiginstellingengedeelte van de MID. Kijk in uw handleiding onder Aanpasbare functies of Aanpassing.
Ik kan meldingen dempen door de 'OK'-knop ingedrukt te houden in het menu Instellingen/RSA . Het menu toont een submenu met de volgende structuur:

Image

• RSA [AAN/UIT] <== instelling wordt gereset wanneer u de motor uitschakelt
    • Meldingsmethode <== instelling wordt NIET gereset wanneer u de motor uitschakelt
      • Boven snelheidslimiet
        • Geen melding
        • Alleen visueel
        • Visueel & Audio
      • Inhalen
        • Geen melding
        • Alleen visueel
        • Visueel & Audio
    • Meldingsniveau <== instelling wordt NIET gereset wanneer u de motor uitschakelt
      • 10 km/u
      • 5 km/u
      • 2 km/u
Zelfs als ik "Geen melding" kies, worden hiermee alleen meldingen voor snelheidslimieten en inhaalsituaties uitgeschakeld, wat betekent dat herkende verkeersborden te allen tijde zichtbaar zijn op het dashboard. Ik moet het hoofdmenu RSA volledig uitschakelen om ervan af te komen - elke keer dat ik de auto start. Dit is geen groot probleem, want ik word niet geplaagd door continu piepen, maar de verkeersborden blijven zichtbaar. Ik heb geprobeerd dit te wijzigen met een Xtool D8S via speciale functies, maar het lijkt erop dat dit geen aanpasbare functie is.

Laat het me weten als je nog andere ideeën hebt.