Toyota RAV4 Forums banner

Toyota-app toont geen batterijniveau

5.1K views 76 replies 9 participants last post by  wscan  
#1 ·
Sinds gisteren geeft mijn Toyota-app de batterijstatus niet meer weer. De auto is volledig opgeladen, maar de batterij-indicator in de app geeft -1 mijl aan. Andere functies van de app lijken te werken. Ik kan bijvoorbeeld de auto vergrendelen en ontgrendelen met de app.

Ik heb net met de klantenservice van Toyota gebeld en kreeg te horen dat ze van het probleem op de hoogte waren en dat ik moest wachten tot de app werd bijgewerkt.

#7 ·
android of iphone?

wat is het versienummer van je app?

mijn werkt prima op Android, versiuon 2.5.8, samsung z fold 6
Bedankt. Dit is het soort info waar ik naar op zoek was.

Mijn telefoon is een Samsung Galaxy S10 met Android 12. Hoe vind ik de versie van de Toyota-app?

Ik ga de app installeren op een Samsung-tablet en kijken wat er gebeurt.

#9 · (Edited)
Ik heb de Toyota-app 2.5.8 op Android 14 Samsung. De huidige kilometerstand wordt niet bijgewerkt in de app.
Ik kan niet met zekerheid zeggen wanneer het bijwerken van de kilometerstand is gestopt, maar de Playstore-download van de Toyota Android-app toont 3 februari 2025 als laatste update. Toyota kan ook de software van onze voertuigen hebben bijgewerkt toen we ze onlangs voor onderhoud hadden.

Welke software moet worden gerepareerd: Android 14, de Toyota Android-app of de software van het voertuig?

#10 ·
terug naar de OP (Vic):

Vic: in de telefoon ga je naar instellingen (het tandwiel)...apps... en selecteer vervolgens de Toyota-app en deze toont je de versie.

De tablet kan problematisch zijn, d.w.z. de verschillende resolutie kan een app in de war sturen, tenzij deze is ontworpen om ermee te werken...

Laten we op de telefoon blijven...

Greg

#11 ·
Nu zegt Toyota dat de app voor iedereen zou moeten werken, behalve misschien voor die eigenaren op HawaĂŻ. Mij werd verteld dat ik mogelijk de dealer nodig heb om een "DTC clear" te laten uitvoeren om de app weer aan de praat te krijgen. Ik weet niet wat dat is, maar Toyota neemt contact op met mijn dealer over mijn probleem.

#12 ·
Ja, die aanbeveling is logisch... Bestaande diagnosefoutcodes (de auto denkt dat er iets mis is) zouden de verzending van gegevens kunnen blokkeren, bijvoorbeeld als er een DTC op het batterij-/laadsysteem was, zou de software kunnen beslissen om die gegevens niet te verzenden... d.w.z. de gegevens die het heeft, zijn "onbetrouwbaar" of gewoon niet beschikbaar.

Doe dat, zodat je het kunt repareren of naar de volgende debuggingstap kunt gaan...

Er is niets mis met de app...

Greg

#14 ·
Ik kreeg een bericht dat Paul S. vroeg of het probleem in HawaĂŻ te maken zou kunnen hebben met het feit dat die RAV4 Primes in Japan zijn geproduceerd. Ik zie die vraag hier echter niet. Voor zover ik weet, worden alle RAV4 Primes in Japan geproduceerd. Mijn 2023 was dat ook. Voor zover ik weet, beweert Toyota dat het probleem in HawaĂŻ te maken heeft met het netwerk dat in HawaĂŻ wordt gebruikt om met de auto's te communiceren.

#15 ·
Ik kreeg een bericht dat Paul S vroeg of het probleem in Hawaii te maken zou kunnen hebben met het feit dat die RAV4 Primes in Japan zijn geproduceerd. Ik zie die vraag hier echter niet.
Waarschijnlijk was dat geen openbare post, maar een privégesprek. Selecteer je icoon rechtsboven op de pagina en selecteer Gesprekken. Daar zie je waarschijnlijk het bericht.

#18 · (Edited)
Sorry, ik wilde het onderwerp niet wegnemen van de openingsposter, maar gewoon proberen toe te voegen aan het gesprek over mijn ervaring en wat ik kon vinden/toevoegen.

Ik heb het probleem gegoogeld en er waren opmerkingen die zinspeelden op een verlopen Remote Connect-service. Zo jammer dat ik, omdat ik bezig was met de niet-werkende laadgegevens, niet merkte dat ik geen externe services/statusgegevens meer heb. In mijn geval is het mogelijk dat we een proefperiode van 1 jaar hadden die is verlopen. De app. heeft alleen bijgewerkte kilometer- en bandenspanningsgegevens en een paar andere proefservices (Safety/Service Connect).

#20 ·
Sorry, ik wilde het onderwerp niet weghalen bij de openingsposter, maar gewoon proberen toe te voegen aan het gesprek van mijn ervaring en wat ik kon vinden/toevoegen.

Ik heb het probleem gegoogeld en er waren opmerkingen die zinspeelden op een verlopen Remote Connect-service. Zo jammer, dat ik zo geobsedeerd was door de niet-werkende oplaadgegevens dat ik niet merkte dat ik geen externe services/statusgegevens meer heb. In mijn geval is het mogelijk dat we een proefperiode van 1 jaar hadden die is verlopen. De app. heeft alleen bijgewerkte kilometerstand- en bandenspanningsgegevens en een paar andere proefservices (Safety/Service Connect).
Mijn abonnement is actief en dat wordt bevestigd door de app.

Trouwens - mijn zoon komt dit weekend op bezoek en hij heeft een iPhone. Hij heeft de app op zijn iPhone geĂŻnstalleerd en is vervolgens ingelogd op mijn account. Zelfde probleem met de tractiebatterijgegevens. Morgenochtend ga ik een fabrieksreset uitvoeren op het systeem in de auto en kijken of dat het probleem oplost.

#21 ·
Bedankt, maar er staan geen berichten.

Paul S's openbare bericht zegt dat het is bewerkt, dus hij heeft mogelijk de informatie verwijderd die ik per e-mail heb ontvangen, die waarschijnlijk is verzonden voordat hij het oorspronkelijke bericht bewerkte.

Mijn abonnement is actief en dat wordt bevestigd door de app.

Trouwens - mijn zoon komt in het weekend op bezoek en hij heeft een iPhone. Hij installeerde de app op zijn iPhone en logde vervolgens in op mijn account. Zelfde probleem met de gegevens van de tractiebatterij. Morgenochtend ga ik een fabrieksreset uitvoeren op het systeem in de auto en kijken of dat het probleem oplost.
Ik heb mijn berichten verwijderd omdat ik niet wilde afdoen aan of afwijken van het bericht van de oorspronkelijke poster.
Sorry daarvoor.

#23 ·
Ja, vaak moeten ze alle accounts verwijderen en opnieuw beginnen.

Ik had een vergelijkbaar probleem, zodra ik het echte VIN-nummer voor mijn auto had, heb ik het account aangemaakt... maar het koppelde de app niet aan de auto... Toen ik online ging (via de sos-knop) hebben ze de accounts verwijderd en de "pairing" procedure opnieuw opgestart, sindsdien werkt het...

Als je profiel niet werkt bij de dealer, gebruik dan de SOS-knop om de Toyota support mensen te bereiken... Vaak is de dealer geen idee...

#24 ·
Omdat mijn serviceafspraak bij de dealer op woensdag is en ik ongeduldig ben, heb ik een eenvoudige OBD2-codelezer gekocht bij Amazon. Het werd vanmorgen om 4:38 uur bezorgd, wat best verbazingwekkend is, aangezien we niet in een grote stad wonen, of ĂĽberhaupt in een stad. Gewoon een klein stadje in de staat New York. De lezer is een Ancel AD310, wat vrij basic is. Het identificeerde de auto en vond twee besturingsmodules, maar vond geen codes. Misschien is het niet geavanceerd genoeg om de prioriteitscodes te vinden die aan het multimediasysteem zijn gekoppeld.

Dus ik wacht tot mijn afspraak op woensdag bij de lokale dealer.

#25 ·
Hier is een update over mijn twee problemen: 1) de Toyota-app rapporteert het niveau van de tractiebatterij niet en 2) mijn onvermogen om mijn profiel in te stellen in het multimediasysteem van mijn 2023 RAV4 Prime SE.

Ik heb de auto vandaag naar mijn dealer gebracht op instructie van Toyota Customer Care, die zei dat het probleem met de tractiebatterij zou worden opgelost door enkele DTC-codes te wissen. De servicemanager van mijn dealer zei: "Wij zijn monteurs en weten niets van de elektronica, die worden behandeld door de verkopers." Mijn verkoper van twee jaar geleden zei dat er geen codes zijn met betrekking tot het rapportagesysteem van de tractiebatterij, en hij concentreerde zich op het profielprobleem in het multimediasysteem.

Na het doorlopen van de normale stappen die hij volgt bij het afleveren van nieuwe auto's, waaronder de mijne, en het krijgen van een "communicatiefout"-bericht bij een stap in het proces, verklaarde hij dat ik een nieuwe "head unit" nodig heb. (Het onderdeel met de simkaart.)

Alles staat in de wacht tot 7 april, wanneer ze de head unit zullen vervangen en hopelijk het profielprobleem zullen oplossen. Volgens de verkoper kan dat ook het probleem met de rapportage van het tractiebatterijniveau oplossen. Dat hoop ik zeker, want zo niet, dan lijkt niemand te weten hoe dat probleem op te lossen.

Ik ga de servicemanagers van de andere Toyota-dealers in deze omgeving bellen om te zien of een van hen dat probleem is tegengekomen.

#26 ·
Hier is een update over mijn twee problemen: 1) de Toyota-app rapporteert het niveau van de tractiebatterij niet en 2) mijn onvermogen om mijn profiel in te stellen in het multimediasysteem van mijn 2023 RAV4 Prime SE.

Ik heb de auto vandaag naar mijn dealer gebracht op instructie van Toyota Customer Care, die zei dat het probleem met de tractiebatterij zou worden opgelost door enkele DTC-codes te wissen. De servicemanager van mijn dealer zei: "We zijn monteurs en weten niets van de elektronica, die worden afgehandeld door de verkopers." Mijn verkoper van twee jaar geleden zei dat er geen codes zijn met betrekking tot het rapportagesysteem van de tractiebatterij, en hij concentreerde zich op het profielprobleem in het multimediasysteem.

Na het doorlopen van de normale stappen die hij volgt bij het afleveren van nieuwe auto's, waaronder de mijne, en het krijgen van een "communicatiefout"-bericht in één stap in het proces, verklaarde hij dat ik een nieuwe "head unit" nodig heb. (Het onderdeel met de SIM-kaart.)

Alles staat stil tot 7 april, wanneer ze de head unit zullen vervangen en hopelijk het profielprobleem zullen oplossen. Volgens de verkoper kan dat ook het probleem met de rapportage van het tractiebatterijniveau oplossen. Ik hoop het zeker, want zo niet, dan lijkt niemand te weten hoe dat probleem op te lossen.

Ik ga de servicemanagers van de andere Toyota-dealers in dit gebied bellen om te zien of een van hen dat probleem is tegengekomen.
De head unit verwijst meestal naar het infotainmentscherm en de bijbehorende elektronica. De simkaart maakt deel uit van de DCM (Data Communication Module). Ik geloof dat het losstaat van de head unit.

Ik weet niet zeker of dit de batterijniveauweergave zal oplossen, aangezien de DCM slechts een reeks gegevens naar de Toyota-servers stuurt. Deze gegevens worden vervolgens benaderd door de app. In die reeks gegevens zou het batterijniveau zitten. Het is echter mogelijk dat de computer in de auto die het verzamelen en verzenden van de gegevens bestuurt, is vergeten dat uw auto een plug-in is en dus het batterijniveau niet meer verzendt. Het dashboard geeft nog steeds de juiste EV-kilometers weer, toch?

#27 ·
Hier is nog een update. Op basis van een opmerking die volgens mij van gregeusa kwam, heb ik mijn account verwijderd en vervolgens contact opgenomen met de klantenservice van Toyota om er zeker van te zijn dat alles aan hun kant verwijderd was. Nadat we dat hadden bevestigd, probeerden we opnieuw het multimediasysteem en de link naar mijn telefoon in te stellen. We konden echter de QR-code of de reeks cijfers niet op het scherm in mijn auto krijgen om de telefoon met de auto te verbinden. We lieten het probleem onopgelost achter in frustratie.

Toen ik vanmorgen de auto startte, verscheen de QR-code op het scherm! Ik ging terug naar mijn telefoon, voegde het VIN-nummer van mijn auto toe en scande de code. Vanaf dat moment werkte zo ongeveer alles zoals verwacht. Mijn profiel stond er in plaats van GUEST, en ik krijg zelfs het niveau van de tractiebatterij in de app. Het enige vreemde is dat de kilometerstand van de brandstoftank onjuist is. Het lijkt een verouderde meting te zijn. (Ik neem aan dat het kilometergetal naast het brandstoftanksymbool alleen voor benzine is, niet voor benzine en batterij.) Al het andere lijkt te werken.

Het kan een paar uur duren voordat alles geregistreerd is, of misschien moet ik de brandstoftank vullen om de kilometerstand te resetten, maar voorlopig lijkt het erop dat ik geen nieuwe "head unit" nodig heb!

#28 ·
Zoals ik al zei, ik dacht dat ik hielp door de account aan te maken voordat ik de auto had, en de enige manier om dingen op te lossen was om de account te slopen naar "weg", de auto te resetten en helemaal opnieuw te beginnen.

Een heel slecht systeem, maar ik heb 7 jaar voor Nippondenso, nu Denso, gewerkt. Zij maken de elektronica. Het bedrijf en eigenlijk de cultuur denken niet zoals wij... ze beginnen helemaal opnieuw en volgen een procedure. Wij zouden zeggen dat er een manier moet zijn om dingen op te lossen als ze fout gaan, maar het antwoord is vaak om de klok terug te draaien naar een ongerepte staat, zonder iets in het proces te kunnen repareren.

Met een software-achtergrond zou ik het product niet zo hebben ontwikkeld, maar met een gezamenlijk project met Denso US, Denso Japan en AT&T heb ik veel geleerd.

Hoe dan ook, het klinkt alsof het aan het verbeteren is, en ik ben er zeker van dat de kilometerstand zich uiteindelijk vanzelf zal corrigeren.

Greg

#29 ·
Ik besloot de benzinetank te vullen en nu toont de app het juiste brandstofbereik, naast het batterijniveau en de kilometerstand. Ik weet echter niet of het brandstofbereik zichzelf heeft gecorrigeerd omdat ik de tank heb gevuld of gewoon omdat er meer tijd is verstreken sinds ik mijn account opnieuw heb aangemaakt en de auto opnieuw met mijn telefoon heb verbonden. Ik zal mijn serviceafspraak pas maandag annuleren om er zeker van te zijn dat alles in orde is, maar het lijkt erop dat ik GEEN nieuwe head unit nodig heb. Niemand bij Toyota of mijn dealer had enig idee wat er mis was, maar de hulp die ik hier van Greg en anderen heb gekregen, lijkt het probleem te hebben opgelost.

#30 ·
Ik besloot de benzinetank te vullen en nu toont de app het juiste brandstofbereik, naast het batterijniveau en de kilometerteller. Ik weet echter niet of het brandstofbereik zichzelf heeft gecorrigeerd omdat ik de tank heb gevuld of gewoon omdat er meer tijd is verstreken sinds ik mijn account opnieuw heb aangemaakt en de auto opnieuw met mijn telefoon heb verbonden. Ik zal mijn serviceafspraak pas maandag annuleren om er zeker van te zijn dat alles in orde is, maar het lijkt erop dat ik GEEN nieuwe head unit nodig heb. Niemand bij Toyota of mijn dealer had enig idee wat er aan de hand was, maar de hulp die ik hier van Greg en anderen kreeg, lijkt het probleem te hebben opgelost.
Ik speculeer dat de correctie komt doordat je de tank hebt gevuld. Dat roept echter de vraag op naar de nauwkeurigheid van het bereik als je minder benzine tankt dan vol.

/Jim

#31 ·
Zoals ik al zei, ik dacht dat ik hielp door de account aan te maken voordat ik de auto had, en de enige manier om dingen op te lossen was om de account af te breken tot "verdwenen", de auto te resetten en helemaal opnieuw te beginnen.

Een heel slecht systeem, maar ik heb 7 jaar voor Nippondenso, nu Denso, gewerkt. Zij maken de elektronica. Het bedrijf en eigenlijk de cultuur denken niet zoals wij... ze beginnen helemaal opnieuw en volgen een procedure. Wij zouden zeggen dat er een manier moet zijn om dingen op te lossen als ze fout gaan, maar het antwoord is vaak om de klok terug te draaien naar een ongerepte staat, zonder in staat te zijn om iets in het proces te repareren.

Met een software-achtergrond is het niet de manier waarop ik het product zou hebben ontwikkeld, maar met een gezamenlijk project met Denso US, Denso Japan en AT&T heb ik veel geleerd.

Hoe dan ook, het klinkt alsof het aan het verbeteren is, en ik ben er zeker van dat de kilometerstand zich uiteindelijk vanzelf zal corrigeren.

Greg

#44 ·
Ik heb vandaag iets "ontdekt" dat ik vergeten was en dat mogelijk de oorzaak is geweest van het verlies van de informatie over het batterijniveau van de tractieaccu in de app.

Ik woon in de staat New York en ons lokale energiebedrijf, National Grid, heeft een programma waarbij je $15 per maand krijgt als 80% van de energie die wordt gebruikt om je EV op te laden, wordt gebruikt tussen 23.00 en 7.00 uur, en als de totale energie aan een bepaalde vereiste voldoet. Om de energie die wordt gebruikt voor het opladen te controleren, heeft National Grid een app genaamd Charge Smart NY die je verbindt met je Toyota-account om het opladen te controleren.

Omdat ik alleen de Level 1-lader heb die bij de auto werd geleverd en die is aangesloten op een 120 Volt-stopcontact, duurt het 10 tot 11 uur om de batterij volledig op te laden. Daarom vereist het bereiken van het 80%-niveau tussen 23.00 en 7.00 uur een precieze timing. Ik heb echter besloten om het uit te proberen.

Ik denk nu dat het mogelijk is dat een mislukte interactie tussen Charge Smart NY en de Toyota-app de gegevens over het batterijniveau van de tractieaccu op de Toyota-servers heeft verstoord. (De fout lijkt te zijn opgetreden kort nadat ik de Smart Charge NY-app met mijn Toyota-account had verbonden.)

Ik kan proberen de Charge Smert NY-app opnieuw te verbinden met mijn Toyota-account om te zien of de fout met de tractiebatterij opnieuw optreedt, of ik kan het voorlopig gewoon laten.

#45 · (Edited)
Uh, denk je dat Charge Smart NY de gegevens die Toyota je van je auto stuurt, kan verstoren? Nee... CSNY kan de gegevensverbinding tussen je auto en de Toyota-app niet verstoren, ze zouden radio-jamming van je auto "mobiele telefoon" hebben moeten doen. CSNY kan niet naar Toyota gaan en je gegevens vernietigen, en ik weet zeker dat Toyota dat niet zou toestaan.