Toyota RAV4 Forums banner
21 - 23 of 23 Posts
Ik heb een 2020 RAV4 Limited Hybrid. Ik ben net geweest om mijn auto te laten onderhouden en daar vroeg ik de onderdelenafdeling naar de prijs van de trekhaak en ontvanger. $295 voor de trekhaak en $160 voor de kabelboom.
Ik sprak met een serviceadviseur over hoeveel de arbeidskosten zouden zijn voor de installatie. De adviseur vertelde me dat zij (Toyota) niet aanbevelen om een trekhaak op een hybride te installeren en deze niet voor mij kunnen installeren.
Is dit waar?
Negatief. Kocht in februari 2021 een RAV4 en had een 2” door de dealer geïnstalleerde trekhaak voor aflevering. $595.
Gebruik hem de hele tijd om twee elektrische fietsen te vervoeren.

Ik had het gevoel dat ze dat waren. Ik denk dat ik het bij een andere dealer ga proberen.
Ik heb een aftermarket trekhaak op mijn 2020 RAV4 Hybrid Limited van eTrailer geïnstalleerd (er werden daar verschillende merken aangeboden). Minder dan $200 en een vriend hielp me het in minder dan een uur te installeren. Ik heb geen voetgestuurde achterklep. Werkt perfect voor mijn fietsenrek. Ik heb echter geen bedradingsharnas aangesloten.

Attachments

Hier is een link om te laten zien waar de bedrading van de kicksensor zich achter de bumper bevindt. De video laat eigenlijk zien hoe je deze kunt aanpassen om de OEM trekhaak te kunnen installeren. Ik neem aan dat Toyota hier geen officiële oplossing voor heeft, dus de enige manier om de OEM trekhaak met de kicksensor-optie te installeren, is door je eigen installatie te doen en deze video te volgen om de aanpassingen zelf te doen.

21 - 23 of 23 Posts