Toyota RAV4 Forums banner
1 - 20 of 24 Posts

Jimbow

· Registered
423 Posts
Discussion starter · #1 ·
Ik heb net bij een plaatselijke uitlaatwinkel een trekhaak op mijn 06 RAV laten installeren...mooi werk...$220 dollar. De kabelboom kost bij Toyota $130. Om de kabelboom bij Toyota te installeren.........$330,00......... Geef me een pauze. Ik zal hem zelf installeren.

Lees de "sticky" trailer bovenaan de sectie 4.3 Exterior en je zult snel begrijpen waarom dealers honderden dollars vragen om de bedrading te installeren. In wezen moeten de meeste interieurpanelen aan de linkerkant worden verwijderd om een draad voor stroom terug naar de omvormerbox te laten lopen. De LED-achterlichten hebben op zichzelf niet genoeg stroom om aparte aanhangerverlichting te bedienen. Al dat verwijderen en opnieuw installeren van panelen omvat meerdere uren werk, zeg maar $75 tot $80 per uur? Dat loopt snel op.

Captain M said:
Lees de "sticky" trailer bovenaan in de 4.3 Exterior sectie en je zult snel leren waarom dealers honderden dollars vragen om de bedrading te installeren. In wezen moeten de meeste interieurpanelen aan de linkerkant worden verwijderd om een draad voor stroom terug naar de omvormerbox te laten lopen. De LED-achterlichten hebben op zichzelf niet genoeg stroom om aparte aanhangerverlichting te bedienen. Al die paneelverwijdering en herinstallatie omvat meerdere uren werk tegen wat... zeg $75 tot $80 per uur werk? Het loopt snel op.
Ik heb ook het vorige onderwerp gezien dat je noemt en vind het ongelooflijk hoe moeilijk het is. Nu een vraag voor de experts daar: er is stroom achterin (sigarettype adapter is in staat om meer dan 100 W te leveren), dus zouden we een set relais (of solid-state apparaten) kunnen hebben die het signaal van de achterlichten (lichten, remlichten en knipperlichten) zouden krijgen en deze signalen gebruiken om de stroom van de sigarettenaanstekeradapter te schakelen? Dan zou men niet de hele rommel van bedrading en het verwijderen van panelen, enz., enz. nodig hebben. (Ik zou niet echt willen dat iemand met die dingen knoeit)

Uw meningen????

:?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?:

Ik herinner me dat ik dit hier iemand heb zien doen, ze stopten een 12 volt stekker in het stopcontact als ze de bedrading wilden activeren, en als ze het niet gebruikten, stopten ze de stekker gewoon terug in het toegangspaneel. Dat is precies wat ik van plan ben te doen!

Octane said:
Ja, je zou een Modulite-relais kunnen kopen en het van stroom kunnen voorzien via de 12 V-aansluiting achter... Ik herinner me dat ik hier iemand dit heb zien doen, ze stopten een 12 volt stekker in het stopcontact als ze de bedrading wilden activeren, en als ze het niet gebruikten, stopten ze de stekker gewoon terug in het toegangspaneel. Dat is precies wat ik van plan ben te doen!
Dat is precies wat ik heb gedaan en ik heb geen problemen gehad......... Als iemand de Toyota-harnas wil kopen, is dat prima, ik denk gewoon dat het een verspilling van tijd en geld is........... En hebben we genoeg threads over dit ene onderwerp.......... Begin met zoeken............

Discussion starter · #6 ·
Captain M said:
Lees de "sticky" trailer bovenaan in de 4.3 Exterior sectie en je zult snel leren waarom dealers honderden dollars vragen om de bedrading te installeren. In wezen moeten de meeste binnenpanelen aan de linkerkant worden verwijderd om een draad voor stroom terug naar de converterbox te laten lopen. De LED-achterlichten hebben op zichzelf niet genoeg stroom om aparte aanhangerverlichting te bedienen. Al die paneelverwijdering en herinstallatie omvatten meerdere uren werk tegen wat... zeg $75 tot $80 per uur? Het loopt snel op.
Mijn God, wat een idiote concept. Op mijn GMC's trok ik twee connectoren uit elkaar en stak ze in een "Tee".. vijf minuten. De kabelboom was $30,00, ik bekijk misschien mijn eerste en laatste Japanse auto.

U moet een harnas gebruiken zoals de Modulite (?) of de OEM. De bedrading naar de LED-achterlichten van het voertuig kan de ampères die nodig zijn voor de aanhangerverlichting niet aan. Deze draden zijn erg klein. Daarom heeft de Modulite een aparte 12 VDC-voeding nodig en gebruikt hij vervolgens het signaal van de voertuigverlichting om solid state relais te activeren en de aanhangerverlichting te voeden.

Ik heb dit eindelijk met succes geĂŻnstalleerd (ik heb de eerste opgeblazen door verkeerde polariteit - Dah! - Ik ben ingenieur, maar soms stop ik met nadenken!)

Jimbow said:
Mijn God, wat een idiote concept. Op mijn GMC's trok ik twee connectoren uit elkaar en stak ze in een "T-stuk"... vijf minuten. De kabelboom was $30,00, ik kijk misschien naar mijn eerste en laatste Japanse auto.
hier is een foto van de draw-tite T-CONNECTOR ..........slechts vijftig dollar en kan in minder dan 1 uur worden geĂŻnstalleerd.........

/forums/album_pic.php?pic_id=4108

Ik heb de batterij niet als bron gebruikt.........Ik heb een mannelijke 12 volt aansluiting gebruikt die kan worden gekocht bij een lokale radio shack en deze aangesloten op de 12 volt accessoire-aansluiting indien nodig............Hier is een foto, het is degene aan de onderkant..........

Ik kocht het trekhaakpakket op mijn Rav en toen ik hem naar een trailerwinkel bracht om de trekhaak te laten installeren, vertelden ze me dat ze de verlichting niet zouden doen vanwege het L E D-probleem. Ik bracht hem terug naar mijn dealer nadat de trekhaak was geĂŻnstalleerd en maakte zoveel ophef over het feit dat ze me niet vertelden dat ik geen aansluiting achterin had voor aanhangerverlichting, dat ze de bedrading gratis installeerden. Dreig ze gewoon met de enquĂŞte die je van Toyota krijgt over de service, het werkte voor mij.

RAVXD said:
Ik heb niet vanaf de batterij gerouteerd.........Ik heb een mannelijke 12 volt-aansluiting gebruikt die kan worden gekocht bij een lokale radioshack en deze aangesloten op de 12 volt-accessoire-aansluiting wanneer nodig............Hier is een foto, het is degene aan de onderkant..........

/forums/album_pic.php?pic_id=2444
Ik heb mijn 12 volt ook van de achterste 12V-voedingsbron gehaald, behalve dat ik de hele 12V-aansluiting eruit heb gehaald en in de bedrading daarachter heb gesplitst.

Jimbow,

Je zou dit probleem tegenkomen bij alle nieuwe voertuigen met LED-achterlichten. Zoals RAVXD al zei, $50 voor de modulite van Draw-Tite en ongeveer een uur werk en het is geĂŻnstalleerd.

Captain M said:
RAVXD said:
ik heb het niet van de batterij gehaald.........ik heb een mannelijke 12 volt aansluiting gebruikt die je kunt kopen bij een lokale radio shack en die in de 12 volt accessoire-aansluiting steken wanneer dat nodig is............hier is een foto, het is die aan de onderkant..........

/forums/album_pic.php?pic_id=2444
Ik heb mijn 12 volt ook van de achterste 12V-voedingsbron gehaald, behalve dat ik de hele 12V-aansluiting eruit heb gehaald en de bedrading daarachter heb gesplitst.

Jimbow,

Je zou dit probleem tegenkomen met alle nieuwe voertuigen die LED-achterlichten hebben. Zoals RAVXD al zei, $50 voor de modulite van Draw-Tite en ongeveer een uur werk en het is geĂŻnstalleerd.
Hallo! Leuk idee ook. Kunt u mij vertellen welk model u precies voor de modulite heeft gebruikt? Heeft u ook foto's van de installatie en/of een handleiding? (waar u de signalen vandaan haalt, is het nodig om andere kabels te splitsen, etc.). Bij voorbaat dank!

dtown40 said:
Ik kocht het trekhaakpakket op mijn Rav, en toen ik hem naar een aanhangwagenbedrijf bracht om de trekhaak te laten installeren, vertelden ze me dat ze de lichten niet zouden doen vanwege het L E D-probleem. Ik bracht hem terug naar mijn dealer nadat de trekhaak was geĂŻnstalleerd en maakte zoveel ophef over het feit dat ze me niet vertelden dat ik geen aansluiting achterin had voor aanhangerverlichting, dat ze de bedrading gratis installeerden. Dreig ze gewoon met de enquĂŞte die je van Toyota krijgt over de service, het werkte voor mij.
ik heb nu al meer dan een jaar 2 ravs en heb tot op de dag van vandaag nog geen enquĂŞte gezien............

Ik heb mijn installatie vanavond gedaan met dezelfde kit als RAVXD, een fluitje van een cent! Het duurde minder dan 20 minuten!

Octane said:
Ik heb het vanavond geĂŻnstalleerd met dezelfde kit die RAVXD gebruikte, een fluitje van een cent! Het duurde minder dan 20 minuten!
dat is de reden waarom ik niet begrijp waarom iemand honderden dollars zou willen uitgeven om een ​​harnas te installeren dat slechts iets meer dan 50 dollar kost en minder dan 45 minuten arbeid.............

Merk op dat er aan de passagierszijde twee compatibele stekkers zijn (model 2007). Gebruik de stekker niet die samen met een andere grotere stekker is gemonteerd. De juiste stekker zit direct achter het achterlicht.

De jongens die mijn bedrading hebben gedaan (ik liet de dealer trekhaak en bedrading toevoegen toen ik de auto kocht), hebben het zo achtergelaten dat de bedrading in feite uit de achterklep zou moeten hangen om verbinding te maken met de aanhanger... Het zit in het passagierscompartiment in de verborgen opbergruimte en is lang genoeg om naar achteren te reiken. Mijn project voor dit weekend zou moeten zijn om een manier te vinden om de bedrading opnieuw te leiden van de stroommodule door het grommetgat achter het linker achterpaneel en naar beneden naar het trekhaakpunt aan de buitenkant, maar ik had geen gereedschap dat geschikt was om het paneel te verwijderen...:p vervloekt.

Het is makkelijk. Ik heb een platte koevoet gebruikt. Verwijder eerst het paneel voor de bumper. Schuif het platte gereedschap over de rubberen lijst en onder het paneel. Schuif in de buurt van de bevestigingsmiddelen (je voelt waar ze zitten). Til omhoog. Er zijn 4 bevestigingsmiddelen. Verwijder de borgogen en de andere moeren en bouten op de zijpanelen. Ik heb de sierlijst rond de stoelhendels verwijderd. Gebruik dan het platte gereedschap op de zijpanelen op een vergelijkbare manier als op het onderste paneel. Er zijn 3 bevestigingsmiddelen als ik het me goed herinner.

1 - 20 of 24 Posts