Toyota RAV4 Forums banner
1 - 16 of 16 Posts

tabfam

· Registered
2010 Rav4
Joined
·
2 Posts
Discussion starter · #1 ·
Goedemorgen,

Nieuw op de site, maar ik heb de afgelopen week al veel rondgekeken.

We hebben vorige week een Rav4 uit 2010 met 127.000 mijl opgehaald voor mijn dochter. De auto reed geweldig en zonder problemen. Er zat een beetje koelvloeistof bij de pomp en we waren van plan deze te vervangen, evenals een tune-up te doen. De transmissievloeistof was aan de donkere kant, dus we waren van plan om te spoelen, er een tijdje mee te rijden en dan de carterpan te laten zakken om de filter te vervangen.

We hebben hem gisteren opgehaald en de auto reed geweldig. Onze monteur had er de hele dag mee gereden om de koelvloeistof op temperatuur te krijgen en ervoor te zorgen dat de pomp en de thermostaat correct werkten. We reden ongeveer een uur en toen voelde het ineens alsof hij terugschakelde en de motor toeren maakte. We stopten aan de kant en de auto stotterde met een paar harde klappen (ongeveer alsof je in de 4e/5e versnelling wegrijdt). Ik kon ermee naar de monteur rijden als ik onder de 20 mph bleef.

Iemand ideeën over wat de spoeling in de transmissie kan hebben verplaatst? Zou een solenoïde vast kunnen zitten? Of kijken we naar het ergste scenario?

Bedankt voor alle input
 
Aftappen en vullen wordt meestal aanbevolen boven spoelen, maar als u het niet kunt oplossen door de klepbehuizing eruit te halen en de solenoĂŻden schoon te maken, kost het vervangen ervan ongeveer $150 per stuk - SL1, SL2 & SL3 (zelfde onderdeelnummer als SL2) en SLT-solenoĂŻden die meestal defect kunnen raken. Betekent niet dat de transmissie naar de knoppen is, maar hoe sneller u deze schoonmaakt/vervangt, hoe sneller u weer op de weg kunt zijn.

De klepbehuizing kan in ongeveer 2-3 uur of minder uit het carter worden gehaald en weer worden teruggeplaatst. Het is echt een eenvoudige service.
 
Welkom op het forum - ik wou dat het onder betere omstandigheden was!

De eerste vraag is: heeft de ECU foutcodes gegenereerd? Ik weet dat je de transmissie verdenkt, maar er kan een andere fout zijn die zich voordoet als een transmissieprobleem. Als je kunt, raad ik je ten zeerste aan om de computer te scannen op codes, wat kan helpen bij het diagnosticeren van het probleem. Hier vermijden we meestal spoelingen onder druk om die reden en raden we in plaats daarvan een spoeling onder lage druk van de retourleiding aan.

Dat gezegd hebbende, welke methode is er gebruikt voor de spoeling/vloeistofwissel? Als er meer kilometers zijn gereden en een drukmachine is gebruikt, kan dit wat slib of vijlsel hebben losgemaakt, waardoor een magneetventiel of een doorgang in de klepbehuizing kan vastlopen. Zoals je het beschrijft, klinkt het alsof de transmissie in een hogere versnelling vastzit. En welke vloeistof is er gebruikt - een incompatibele vloeistof kan allerlei problemen veroorzaken. Toyota's WS is een zeer dunne conventionele basisolie en ze hebben de specificatie niet gepubliceerd, dus het is moeilijk om een ​​geschikte directe alternatieve vloeistof te vinden. Ik en vele andere leden hebben echter succes gehad met Valvoline MaxLife.

2012 RAV4 Base FWD.
Opgewaardeerd naar grote voorremmen en veren van de 3e rij achter.
 
Discussion starter · #4 ·
Bedankt TEKSMRT & Foryota voor jullie input.

Allereerst zou ik mijn monteur alles toevertrouwen. Hij is nauwgezet en grondig!

Nadat ik het gisteravond terugbracht, heeft hij er een proefrit mee gemaakt en gevoeld wat ik beschreef. Hij kon de parameters resetten met de ECU en het leek te helpen. Het kostte hem even om een code te genereren en het kwam terug met de solenoĂŻde 3.

Hij zou vandaag kijken of hij de solenoĂŻde kon testen, maar het klinkt alsof de volgende logische stap is om de carterpan te laten zakken en te hopen dat het alleen de solenoĂŻde is voor het beste scenario!
 
In een perfecte wereld misschien, maar soms kun je je niets anders veroorloven. En je laat het omdat het te riskant is om het te veranderen na 100k
Geloof me, ik ben er geweest. Maar je kunt de vloeistof thuis verversen voor de kosten van 2-3 kannen MaxLife (35 dollar per stuk in Canada, veel minder in de VS) en ongeveer 20 dollar voor een filter voor de V6. Het beste is dat als het geld krap is, je beetje bij beetje kunt kopen.

We hebben de afgelopen twee jaar met één inkomen geleefd met twee kinderen en collegegeld terwijl mijn vrouw op school zit. Hoewel we er nog steeds beter voor staan dan velen, hebben we ook moeten opletten.


2012 RAV4 Base FWD.
Opgewaardeerd naar grote voorremmen en veren van de 3e rij achter.
 
Geloof me, ik ben er geweest. Maar je kunt de vloeistof thuis verversen voor de kosten van 2-3 kannen MaxLife (35 dollar per stuk in Canada, veel minder in de VS) en ongeveer 20 dollar voor een filter voor de V6. Het beste is dat als het geld krap is, je beetje bij beetje kunt kopen.

We hebben de afgelopen twee jaar met één inkomen geleefd met twee kinderen en collegegeld, terwijl mijn vrouw op school zit. Hoewel we er nog steeds beter voor staan dan velen, hebben we ook moeten opletten.


2012 RAV4 Base FWD.
Opgewaardeerd naar grote voorremmen en achterveren van de 3e rij.
Ja, maar als de vloeistofwissel problemen aan het licht brengt, dan is het repareren of een andere auto kopen. Riskante zaak
 
Ik geef er de voorkeur aan om gewoon te draineren met intervallen van 30.000 tot 40.000. Ik laat de carterpan zakken en vervang het filter de derde keer (2009 I4 heeft een filter). Ik heb te veel verhalen gehoord over een volledige spoeling die problemen veroorzaakt. Hoewel ik altijd nieuwe vloeistof meng met een beetje oude vloeistof in de converter/koeler, blijft het toch redelijk schoon, vooral als je vroeg in de levensduur van het voertuig begint. Zelfs voor een oude die verwaarloosd is, zou ik nog steeds dezelfde procedure volgen, behalve dat ik het eerste interval verkort tot 5.000 tot 10.000 mijl (de filter de eerste 2 keer doen) en dan het 30.000 mijl verversingsinterval begin.
 
  • Like
Reactions: Foryota
Ja, maar als de vloeistofwissel problemen aan het licht brengt, dan is het repareren of een andere auto kopen. Riskante onderneming
Als de vloeistof op tijd wordt vervangen, ontstaan er geen problemen. Minder risico [emoji846] 2012 RAV4 Base FWD. Opgewaardeerd naar grote voorremmen en achterveren van de 3e rij.
 
Ja, maar je hebt het deel van het kopen van een auto voorbij de 100k gemist :(
Ik ben het eens met @jbwood5 ; in dat geval - doe het zo snel mogelijk, zelfs een carterpan en een halve wissel. Als het niets heeft gesleept en het geen grote stad is zoals NYC of LA, dan is het waarschijnlijk in orde. Verandert echter niets aan de prijs van de vloeistofwissel. Het is soms mogelijk om in ieder geval een carterpanwissel te krijgen als voorwaarde voor aankoop, maar ik zal nooit een mechanische spoeling onder druk doen, alleen de retourleidingmethode of talrijke afvoer/vulling.

Maar ik begrijp je. Ik heb ook mijn deel van oudere voertuigen gekocht, 10-15 jaar oud toen ik ze kreeg. Transmissiefalen is de reden dat ik nooit meer een automatische Ford zal aanraken - had er drie die binnen een jaar na aanschaf de geest gaven (of bijna), en elk had ongeveer 100.000 mijl toen ze er mee stopten. De druppel was mijn 2002 Exploder. Heb die eigenlijk ingeruild voor een Hyundai om een betere betrouwbaarheid te krijgen! (En laten we het draadje niet in dat konijnenhol laten afdwalen!)


2012 RAV4 Base FWD.
Opgewaardeerd naar grote voorremmen en veren van de 3e rij achter.
 
Ja, maar je hebt het deel gemist van het kopen van een auto van meer dan 100.000 dollar :(
Als je geen andere keuze hebt dan een voertuig met een hoge kilometerstand te kopen omdat je alleen een goedkopere prijs kunt betalen, is het beste advies om ervoor te zorgen dat je weet dat de eigenaar de ATF regelmatig heeft vervangen. Dit vermindert het risico op een transmissiefout als gevolg van verwaarlozing. Je kunt ook zien wat de conditie van de ATF is aan de kleur.
 
Als je geen andere keuze hebt dan een voertuig met een hoge kilometerstand te kopen omdat je alleen een lagere prijs kunt betalen, is het beste advies om ervoor te zorgen dat de eigenaar de ATF regelmatig heeft vervangen. Dit vermindert het risico op een defecte transmissie als gevolg van verwaarlozing. Je kunt ook zien wat de conditie van de ATF is aan de kleur.
Het is zwart. Dus nogmaals 50/50 kans als ik het verander. Maar als ik het uitrijd, waarschijnlijk nog eens 20/30 duizend mijl.
 
Its black. So again 50/50 chance if i change it. But if i ride it out most likely another 20/30 thousand miles on it
Het is zwart. Dus nogmaals 50/50 kans als ik het verander. Maar als ik het uitzit, waarschijnlijk nog eens 20/30 duizend mijl ermee.
Als het zwart is, neem je de kans niet. Het risico is groter als het type rijden plaatsvond in: bergachtige wegen, stoffige omstandigheden, slepen, het dragen van een dakdrager, korte ritten en voornamelijk stadsritten.
De aanvullende handleiding voor de eigenaar (verkrijgbaar in Canada) stelt dat de ATF-verversingsintervallen vaker moeten worden gewijzigd (dwz ongeveer 30.000 mijl) als u dat soort rijomstandigheden heeft.
Transmissiereparaties zijn erg duur, dus daarom kom je in de eerste plaats niet in dit soort situaties terecht.
Als uw transmissie zwart is en u de ATF nooit zult verversen, zal deze defect raken en waarschijnlijk op het slechtste moment.
 
1 - 16 of 16 Posts