We hebben de Rav4 van mijn tante uit 2010 gekocht. Hij heeft ruim 20.000 km op de teller en is bijna een showroomauto. Hoe langer we hem hebben, nu een maand, hoe meer ik zijn eigenschappen begin te leren kennen. Het meest irritante aan deze auto is de manier waarop hij stuurt. Omdat hij veel in de garage heeft gestaan voordat we hem kregen, heb ik er een set banden op laten zetten. Ik zou moeten kijken welke het zijn, maar het zijn Goodyear Touring banden van 800,00 dollar met uitlijning. Dus... Hij rijdt alsof de caster ver uit het lood staat. Hij heeft een zeer snel reagerende, gevoelige besturing bij snelwegsnelheden en het lijkt erop dat een kleine stuurcorrectie om recht te blijven de wielen overstuurt. Het is geen auto waar je graag in rijdt, je moet er moeite voor doen om een goede, rechte rit te krijgen. Het voelt alsof je erin rijdt in een situatie met harde wind of op een weg die door vrachtwagens is uitgesleten door constant gebruik van de rijstrook! Ik heb de auto laten uitlijnen toen de banden werden gemonteerd en heb het specificatieblad met een kleine aanpassing. Heeft een Rav4 aanpassingen die alleen volgens fabrieksspecificaties kunnen worden gedaan, of kan een aangepaste uitlijningswerkplaats aanpassingen doen die verder gaan dan wat de fabriek suggereert en uiteindelijk de kenmerken van de manier waarop de auto stuurt veranderen? Ik ben dol op de auto, maar begin te denken aan inruil...