Toyota RAV4 Forums banner

Zal de ECO-trekhaak de grond raken met de aanhanger?

4.8K views 5 replies 5 participants last post by  v6ixy  
#1 ·
Ik zie veel aanbevelingen voor de OEM-trekhaak vanwege het vastlopen of schrapen met aftermarket-trekhaken. Het lijkt erop dat het meestal verwijst naar een fietsenrek. Ik zou alleen een aanhanger trekken, waarschijnlijk 5x8. Ik zou geen fietsendrager of bagagedrager gebruiken, alleen af en toe een aanhanger. Zou ik problemen hebben met de ECO-trekhaak in het trailerscenario?

#3 ·
Ik heb een Curt trekhaak op mijn Sienna en hij zit een paar centimeter lager dan de Curt op een Rav4. Moet ik een beetje voorzichtig zijn op een steile oprit met een fietsdrager? Ja, maar met een aanhanger gebruik ik gewoon een kogel op een iets hogere arm en dat is geen probleem, kettingen kunnen over een oprit slepen, maar verder geen problemen.

#4 ·
Ik heb gereageerd op een van uw eerdere berichten over de vertrekhoek en/of de bodemvrijheid. Ter verduidelijking: de Curt trekhaak op mijn 2010 Rav4 raakt de grond, zelfs zonder fietsenrek. Een fietsenrek maakt het probleem alleen maar erger. Het probleem is dat de trekhaak zowel laag hangt als verder uit de bumper steekt dan de OEM trekhaak. Het probleem is nog erger als ik volwassen passagiers achterin heb, omdat de achterveren inzakken - waardoor de bodemvrijheid en de vertrekhoek verder afnemen.

Vergeleken met de OEM trekhaak, met de nieuwe Rav4 en een ECOhitch heb je nog steeds een lagere bodemvrijheid (1,5 lager) en vertrekhoek - maar het zal veel beter zijn dan de Curt trekhaak. Ik denk niet dat je je zorgen hoeft te maken over trailering met een. Wees gewoon voorzichtig op steile opritten of bospaden met grote kuilen.

#5 ·
Ik heb gereageerd op een van uw eerdere berichten over de vertrekhoek en/of de bodemvrijheid. Ter verduidelijking: de Curt-trekhaak op mijn Rav4 uit 2010 raakt de grond, zelfs zonder fietsenrek. Een fietsenrek maakt het probleem alleen maar erger. Het probleem is dat de trekhaak zowel laag hangt als verder uit de bumper steekt dan de OEM-trekhaak. Het probleem is nog erger als ik volwassen passagiers achterin heb, omdat de achterveren inzakken - waardoor de bodemvrijheid en de vertrekhoek verder afnemen.

Vergeleken met de OEM-trekhaak, met de nieuwe Rav4 en een ECOhitch heb je nog steeds een inferieure bodemvrijheid (1,5 lager) en vertrekhoek - maar het zal veel beter zijn dan de Curt-trekhaak. Ik denk niet dat je je zorgen hoeft te maken over trailering met een. Wees gewoon voorzichtig op steile opritten of bospaden met grote kuilen.
Er is absoluut geen verlies van bodemvrijheid met de ECOhitch. Maar je verliest ongeveer 3-4 graden vertrekhoek. En natuurlijk, afhankelijk van hoe ver de kogeladapter uitsteekt, verlies je meer, afhankelijk van hoe lang deze is. Dat geldt natuurlijk voor elke trekhaak, vooral met de fietsenrekken die ongeveer 15 inch recht naar achteren uitsteken. Ze maken wel fietsenrekken die omhoog komen zodra ze de ontvanger verlaten, daar zou ik naar kijken als ik me zorgen maakte over bodemvrijheidsproblemen. Ze maken ook zoiets als dit, als je een fietsenrek een beetje wilt verhogen: