Toyota RAV4 Forums banner

Locatie van de afvoer van de airconditioner

1 reading
34K views 10 replies 6 participants last post by  badtothebone4866  
#1 ·
Is er ergens een diagram zodat ik de locatie van de AC-afvoer op een 2015 RAV4 Limited kan vinden? Ik wil de AC niet aanzetten, want ik heb hem niet nodig (de winter komt eraan). Ik moet alleen weten waar ik moet zoeken om te zien of hij aan het einde verstopt zit.

#5 ·
Verstopt???....in deze tijd van het jaar in Drumheller is het waarschijnlijk bevroren....:wink

Serieus, als het nog niet te koud en droog is, zet dan de airco aan en zoek naar de condensdruppel onder de RAV, ongeveer waar de vorige poster suggereerde....
Hoop dat dit werkt

#6 ·
Bedankt. Nou, ik hoopte het te vinden zonder de airconditioning aan te hoeven zetten. :) Het dichtstbijzijnde dat ik ergens voor een diagram kan vinden, is hier: http://www.toyota.ca/cgi-bin/WebObj...bObjects.exe/WWW.woa/27/wo/Home.Owners-7GKwFz55l5thQjbRApvVdM/9.9?o600100e.html. En ook hier: http://www.toyotascionpartsstore.co...com/a/Toyota__RAV4/49323831__5948787/EVAPORATOR--HEATER-COMPONENTS/8450080.html. Er staat niets relevants op de TIS-site, alleen de handleiding die niet in detail treedt. Toyota heeft ze flink te pakken in deze: ze willen dat je alles naar een dealer brengt...meer geld voor de dealers. Hoe dan ook, misschien komt er over een paar jaar een servicehandleiding of iets dergelijks. Blijf zoeken! En kruip er nog wat meer onder om het te zoeken! Alle hulp wordt gewaardeerd.

#8 ·
Zag de A/C-afvoer onlangs bij het verversen van de olie. Hij zit verstopt naast de rechterkant (van de auto) van het rechter frame-element, dichter bij de voorkant en in de buurt van de onderkant van de vloer. Lag op een kruipbank en keek naar achteren vanuit het gebied van het oliefilter en de motorolie-aftap. Hij is ongeveer 1/2"+ in diameter en een paar centimeter lang met een achterwaartse hoek. De eerste keer dat ik het opmerkte in 3 olieverversingen.

#9 ·
Bedankt Robert. Ik zal kijken of ik het kan vinden. Is die van jou een model uit 2015? Ik heb geen natte plekken op de vloer opgemerkt, dus ik vraag me af of het verstopt zou kunnen zijn. Ik heb er in juli een coating op laten aanbrengen toen ik hem nieuw kocht, dus ik dacht dat het misschien verstopt zou kunnen zijn. Merkte een geur in het interieur op na het uitschakelen van de airconditioning. Als het echter een verstopte afvoer was, had ik het waarschijnlijk al eerder moeten opmerken.

#10 ·
Eindelijk dat verdomde ding gevonden. Zie foto's in de bijlage. De eerste toont de algemene locatie: het bevindt zich aan de binnenkant van het rechter frame-element, boven en achter de rubberen veerbushing. Je hebt een lamp nodig om het te vinden, want het is goed verborgen en van onderaf beschermd door een metalen pan.

De tweede foto toont de afvoerslang zelf. Hij verschijnt in het licht als het verticaal georiënteerde (maar naar achteren gekantelde) item dat met de gele pijl is aangegeven. Het uiteinde van de slang is onder een hoek afgesneden, zodat de opening verticaal is gericht op de achterkant van het voertuig. Het was niet verstopt. De kans op verstopping is minimaal vanwege de verborgen locatie en de bescherming van onderaf door de metalen pan.

Hoe dan ook, ik hoop dat dit helpt als iemand anders dit zoekt op een late build 2015 RAV4 Limited.

Attachments