Toyota RAV4 Forums banner
1 - 19 of 291 Posts

rav4-2012

· Registered
162 Posts
Discussion starter · #1 ·
Ik bracht mijn 2020 RAV4 hybride naar de dealer om het probleem met de gecorrodeerde kabel te laten controleren. De auto vertoonde geen berichten op het scherm. De technicus kwam na 45 minuten terug en vertelde me dat er veel corrosie aan de kabel was, de auto was niet geslaagd voor hun tests. Kabel moet worden vervangen. Ze vertelden me dat ze onderdelen van Toyota zullen bestellen, wat een paar weken zal duren. Toyota dekt alles. De auto heeft geen 3 jaar garantie meer. Het is echt jammer dat een 3 jaar oude auto zo'n groot probleem heeft. Toyota had deze kabelverbinding weg moeten ontwerpen van sneeuw en zout! Is het nieuwe ontwerp / de vervanging beter? Zal het probleem over 3 jaar weer optreden?

Hmm. De verlengde garantie voor die kabel is momenteel niet van toepassing op het model van 2023. Betekent dit dat kabels die worden vervangen voor de modellen van 2019-2022 ook zijn uitgesloten van de verlengde garantie? En als het een tweede keer faalt, ben je dan de klos?

Het valt nog te bezien hoe de nieuwe kabel zich zal houden.

Ik ga het volgende week laten controleren, 2020 ook. Ik heb het AM statische probleem dat ik kan repliceren door de stappen te volgen in het NHTSA-document dat is geplaatst in de nu vergrendelde corrosiedraad. De TSB (voor de VS) toont een uitsparing op pagina 8 en dat lijkt de oplossing te zijn.

Ik zit 6.000 km over mijn garantie, dus we zullen zien wat ze zeggen. Een Reddit-gebruiker heeft me geholpen een garantiecode te verstrekken om met de dealer te argumenteren als sommigen tegen een muur aanlopen - zoek specifiek naar het Warranty Extension Program of (WEP65). Aangezien we geen officiële kennisgeving van Toyota corpo in handen hebben.

Je moet allebei vragen of de vervangende kabel ook onder de 8-jarige garantie valt.
Uit wat ik lees, moet Toyota door onderdelen tekorten prioriteit geven van 'onbestuurbaar' naar 'bestuurbaar met symptomen'. Een gebruiker die beweert voor een CA-dealer te werken op reddit, zegt toen ik vroeg dat de lokale dealer de HV-kabelboom niet kan bestellen, wat er ook gebeurt. Ze moeten worden vrijgegeven door Toyota Canada, en er is een achterstand. Toen ik gisteren naar de dealer ging om wat olie te halen, bevestigden ze dat de kabelboom een verkoopstop heeft, wat betekent dat ze hem niet kunnen bestellen. Hoe dan ook, een nieuwe kabel zou ideaal zijn voor mij, aangezien ik radiostoring heb die erger is dan slecht...

Car Care Nut lijkt te denken dat door de oriëntatie van MGR te veranderen en de beschermende plastic afdekking aan de onderkant van de auto direct boven de MGR-kabel toe te voegen, dit het corrosieprobleem zou kunnen afwenden. Bekijk deze video vanaf 8:50, waar hij een RAV4 hybride in de lucht heeft:

Ik ben gewoon benieuwd of iemand die dit probleem heeft gehad, de beschermende afdekking had. Ik overweeg in de toekomst een hybride RAV te kopen, maar ik woon aan een onverharde weg in de bergen met sneeuw van december tot minstens april. De Adventure ziet er steeds beter uit voor mij.

Ik bracht mijn 2020 RAV4 hybride naar de dealer om het probleem met de gecorrodeerde kabel te laten controleren. De auto vertoonde geen berichten op het scherm.
De technicus kwam na 45 minuten terug en vertelde me dat er veel corrosie op de kabel zat, de auto was niet geslaagd voor hun tests. Kabel moet vervangen worden. Ze vertelden me dat ze onderdelen bij Toyota zullen bestellen, wat een paar weken zal duren. Toyota zal alles dekken. De auto heeft geen 3 jaar garantie meer.
Het is echt jammer dat een 3 jaar oude auto zo'n aanzienlijk probleem heeft. Toyota had deze kabelverbinding moeten ontwerpen weg van sneeuw en zout!
Is het nieuwe ontwerp / de vervanging beter? Zal het probleem over 3 jaar weer optreden?
Toyota heeft de garantie voor de modellen 2019-2022 verlengd, wat een goede zaak is. Het ontwerp is ronduit dom.
Ik had laatst de kans om er een te onderzoeken die defect was. Vanuit mijn perspectief zijn er twee oorzaken van falen (die beide met dezelfde twee foutcodes optreden), de eerste is in het ontwerp van het onderste mannelijke deel van de connector op de motor. Deze is volledig omhuld door een plastic behuizing. Water, klein zand/zout kan gemakkelijk in deze gesplitste plastic behuizing infiltreren en vervolgens worden samengeperst in de radiofrequentieafscherming en natuurlijk de HV-kabels.

De tweede is de infiltratie in de daadwerkelijke aluminium naaf van het vrouwelijke deel van de connector.

In het eerste geval van het mannelijke deel van de connector leek er corrosie/bevriezing van water te zijn opgetreden. In het voorbeeld dat ik zag, was de mannelijke aluminium behuizing daadwerkelijk gescheurd door bevriezing en was de plastic behuizing bol geworden door vuil, bevriezing en corrosie.

Hoewel ik geen voorbeelden heb gezien van het falen van het vrouwelijke deel, heb ik er een video van gezien in de andere thread die nu is vergrendeld.

Ik heb een 2022 Rav besteld, maar vanwege productiebeperkingen heb ik nu het 23-model. Ik weet niet of er al een echte oplossing is voor de nieuwe aangepaste kabel. De technici met wie ik sprak, zijn niet zeker, aangezien het enige verschil in uiterlijk is dat de nieuwe kabel een uitsparing heeft op de plastic afdekking op het mannelijke deel van de connector.

Als ik mijn "denkpet" opzet, kan ik zien hoe de uitsparing kan helpen om het probleem te elimineren dat de mannelijke connector zich ophoopt met water/vuil en zout, maar het probleem van migratie van zout/water in de vrouwelijke behuizing kan optreden. Ik denk dat het probleem op het vrouwelijke verbindingspunt een kwestie is van slechte materialen van de interne rubberen pakking.

De connector die ik zag, hoewel het het mannelijke uiteinde was dat faalde, was het rubber op de vrouwelijke connector gekrompen en gescheurd. Het is er rechtstreeks vanaf het mannelijke deel afgegleden en zat als het ware gewoon in de vrouwelijke behuizing. Ik hoop dat ze bij de vervangende kabel deze rubberen pakking hebben aangepakt. Misschien was het origineel van slechte kwaliteit en had het niet dezelfde uitzettings-/samentrekkingssnelheden als de aluminium behuizing waarin het is geplaatst?

De tijd zal leren of dit een oplossing is, of dat er storingen blijven optreden en de garantieverlenging ook van toepassing zal zijn op de 2023-modellen.

Ik moet ook toevoegen dat de vervanging van de volledige kabelboomcomponenten is. Inclusief de kabelboom erboven die in de elektromotor wordt aangesloten. Maar gezien de levensduur van de originele kabel, als er geen grote herontwerp was, geeft dat de gemiddelde sneeuw-/zout-/winterrijders ongeveer twee jaar.

Net gesproken met mijn monteur (onafhankelijke garage) die de HV-kabel heeft vervangen op een Rav 4 Hybrid met 120.000 mijl. Toyota USA heeft deze reparatie niet vergoed.
Toyota USA wilde de kabel, die de eigenaar moest betalen, pas verzenden nadat de garage een foto van de foutcodes en een foto van de gecorrodeerde kabel had laten zien.
De klus kostte de eigenaar $5000 US.

Discussion starter · #10 ·
Toyota heeft de garantie voor de modellen 2019-2022 verlengd, wat een goede zaak is. Het ontwerp is meer dan dom gebrekkig.
Ik had onlangs de kans om er een te onderzoeken die defect was. Vanuit mijn perspectief zijn er twee oorzaken van falen (die beide met dezelfde twee foutcodes verschijnen), de eerste is in het ontwerp van het onderste mannelijke deel van de connector op de motor. Deze is volledig omhuld door een plastic behuizing. Water, klein zand/zout kan gemakkelijk in deze gespleten plastic behuizing binnendringen en vervolgens daarbinnen worden samengeperst waar de radiofrequentieafscherming en natuurlijk de HV-kabels zich bevinden.

De tweede is de infiltratie in de daadwerkelijke aluminium naaf van het vrouwelijke deel van de connector.

In het eerste geval van het mannelijke deel van de connector leek er corrosie/bevriezing van water te zijn opgetreden. In het voorbeeld dat ik zag, was de mannelijke aluminium behuizing daadwerkelijk gescheurd door bevriezing en was de plastic behuizing bol geworden door vuil, bevriezing en corrosie.

Hoewel ik geen voorbeelden heb gezien van het falen van het vrouwelijke deel, heb ik er een video van gezien in de andere thread die nu is vergrendeld.

Ik heb een 2022 Rav besteld, maar vanwege productiebeperkingen heb ik nu het 23-model. Ik weet niet of er al een echte oplossing is voor de nieuwe gewijzigde kabel. De technici met wie ik sprak, zijn niet zeker, aangezien het enige verschil in uiterlijk is dat de nieuwe kabel een uitsparing heeft op de plastic afdekking op het mannelijke deel van de connector.

Als ik mijn "denkpet" opzet, kan ik zien hoe de uitsparing kan helpen om het probleem te elimineren dat de mannelijke connector zich ophoopt met water/vuil en zout, maar het probleem van migratie van zout/water in de vrouwelijke behuizing kan optreden. Ik denk dat het probleem op het vrouwelijke verbindingspunt een van de slechte materialen van de interne rubberen pakking is.

De connector die ik zag, hoewel het het mannelijke uiteinde was dat faalde, was het rubber op de vrouwelijke connector gekrompen en gescheurd. Het is er direct van het mannelijke deel afgegleden en zat als het ware gewoon in de vrouwelijke behuizing. Ik hoop dat ze op de vervangende kabel deze rubberen pakking hebben aangepakt. Misschien was het origineel van slechte kwaliteit en had het niet dezelfde uitzettings-/samentrekkingssnelheden als de aluminium behuizing waarin het is geplaatst?

De tijd zal leren of dit een oplossing is, of dat er storingen blijven optreden en de garantieverlenging ook van toepassing zal zijn op de modellen van 2023.

Ik moet ook toevoegen dat de vervanging van de volledige kabelboomcomponenten is. Inclusief de kabelboom erboven die in de elektromotor wordt aangesloten. Maar gezien de levensduur van de originele kabel, als er geen grote herontwerp was, geeft dat de gemiddelde sneeuw-/zout-/winterrijders slechts ongeveer twee jaar.
Ik woon in Canada, Saskatchewan, waar veel sneeuw valt van november tot mei. Ik zet de auto in een garage waar de temperatuur in de winter 5 °C is. Buiten in de winter kan het -40 °C bereiken. Ik weet niet of smeltende sneeuw dit probleem sneller veroorzaakt. Ja, ze gebruiken zout in het gebied waar ik woon!

Om commentaar te geven op de bovenstaande RE weersomstandigheden. Ik ben uit zuidelijk Ontario, ik merkte deze soortgelijke AM statische 'tijdens' een nare sneeuwstorm die we begin februari hadden. Ik heb er geen aandacht aan besteed omdat ik dacht dat de storm het signaal verstoorde. De auto stond toen 1 week in de garage (werkreis) met de kans om te drogen en ik vergat het. Het was 3 weken regen toen ik terugkwam en ik had geen problemen tijdens de regenritten.

Flash forward naar een andere sneeuwstorm onlangs, en toen 2 weken in de garage (werkreis), kwam thuis en reed gisteren op een blauwe vogeldag met dezelfde intense AM statisch.

Ik woon in Canada, Saskatchewan, waar veel sneeuw ligt van november tot mei. Ik zet de auto in de garage waar de temperatuur in de winter 5 °C is. Buiten kan het in de winter -40 °C worden. Ik weet niet of smeltende sneeuw dit probleem sneller laat ontstaan. Ja, ze gebruiken zout in het gebied waar ik woon!
Smelten versnelt het proces zeker... Heeft uw Rav een schild eronder? Ik geloof dat de vroege modellen er geen hadden.

Heeft Toyota een openbare verklaring afgegeven waarin staat dat ze de garanties van alle RAV4 Hybrids uit 2019-2022 specifiek verlengen voor het H/V-kabelprobleem? Zo ja, kunt u dan een link plaatsen naar die verklaring van Toyota. Bedankt!
wat betreft bepaalde voertuigen
KLANTENONDERSTEUNINGSPROGRAMMA 22TE09

Bepaalde Rav4 HV (alleen AWD) van modeljaar 2019 – 2022
Dekking voor HV-vloer onder kabelboom en corrosie van de achterste tractiemotorkabel

Model / Jaar Productieperiode Geschatte totaal aantal voertuigen
2019 – 2022 Rav4 HV AWD Midden augustus 2018 – Midden november 2022 437.140

Voertuigen die onder de dekking vallen
Er zijn ongeveer 473.100 voertuigen die onder dit Customer Support Program vallen.
Er zijn 3.400 voertuigen in Puerto Rico die betrokken zijn bij dit Customer Support Program.

Klanten met aanvullende vragen of opmerkingen worden verzocht contact op te nemen met het Toyota Brand Engagement Center (1-888-270-9371) - maandag t/m vrijdag, van 8.00 tot 20.00 uur, zaterdag van 9.00 tot 19.00 uur Eastern Time.

Dit is voor Canada, ik weet niet zeker of het in de VS van toepassing is.

De mijne is 10 dagen oud....heb hem nog nooit op een hefinrichting gehad, dus ik weet het niet zeker, maar voor zover ik begrijp zijn ze in 2020 begonnen met het plaatsen van de "kleine" pan.
De mijne is 3 maanden oud, dus ik denk dat we een paar jaar de tijd hebben om erachter te komen hoe effectief die bescherming en een open design connector zijn.

De mijne is 3 maanden oud, dus ik denk dat we een paar jaar de tijd hebben om erachter te komen hoe effectief die afscherming en een open ontwerpconnector zijn.
Nou, verticals met de afscherming hebben ook corrosieproblemen gehad. Ik probeer hier niet pessimistisch te zijn, maar het is moeilijk om een oplossing te bedenken voor een slecht ontwerp.

Heeft Toyota een openbare verklaring afgegeven waarin staat dat ze de garanties van alle RAV4 Hybrids uit 2019-2022 specifiek voor het H/V-kabelprobleem verlengen? Zo ja, kunt u dan een link plaatsen naar die verklaring van Toyota. Bedankt!
"V6: Wat als een eigenaar deze toestand NIET heeft ervaren, maar de reparatie wel wil laten uitvoeren?

A6: Dit Customer Support Program is alleen van toepassing op voertuigen die de hierboven beschreven toestand hebben vertoond en zijn gediagnosticeerd door een erkende Toyota-dealer.

Als een eigenaar de toestand niet heeft ervaren, wordt hij/zij gevraagd het blad in de brief van de eigenaar af te scheuren en in het garantie-informatieboekje van de eigenaar te plaatsen voor toekomstige referentie.

"V8: Wat als ik eerder heb betaald voor reparaties die verband houden met dit Customer Support Program?
A8: Instructies voor vergoeding worden verstrekt in de brief van de eigenaar.

V9: Hoe verkrijgt Toyota mijn postadres?

A9: Toyota gebruikt een brancheprovider die samenwerkt met de afdelingen Motorvoertuigen (DMV) van elke staat om registratie- of titelgegevens te ontvangen, op basis van de DMV-records.

Zorg ervoor dat uw registratie- of titelgegevens correct zijn.
V10: Wat als ik aanvullende vragen heb?

Moet de meeste vragen beantwoorden....

met betrekking tot onderdelen
Prioriteit
proces

Voor degenen die het werk op eigen kosten hebben laten uitvoeren, wordt dit ook behandeld.

Attachments

1 - 19 of 291 Posts