Toyota RAV4 Forums banner
1 - 20 of 27 Posts

snaphappy

· Registered
3 Posts
Discussion starter · #1 ·
De 2.5lt van mijn vrouw uit 2014 moet de brandstoffilter vervangen. Ik heb de filter gekocht, maar waar zit hij? Ik heb overal op het net gezocht, maar kan geen informatie vinden. Het is een filter in de tank en ik heb de achterbank van de passagier eruit gehaald, omdat ik dacht dat hij daar onder het tapijt zou zitten, maar dat is niet zo. Ik vraag me af of hij onder de voorstoel van de passagier zit? Kan iemand mij vertellen waar hij zit en eventueel extra advies geven dat nodig is om hem te vervangen? Ik weet niet zeker of de vorige eigenaar het heeft gedaan wanneer het nodig was, dus ik dacht dat het het beste was om het nu te doen. Bedankt

Als u onder de achterbank kijkt, ziet u dan iets met een draad die in de vloer gaat? Ik zie foto's van een kleine ronde afdekking op oudere RAV4's met een draad die eruit komt, maar nieuwere modellen kan ik geen foto's vinden.

Als u het niet binnenin ziet, dan moet het bovenop de brandstoftank zitten, die alleen van buitenaf toegankelijk is.

Het brandstoffilter in de tank is ontworpen om de levensduur van het voertuig mee te gaan en mag alleen worden vervangen als er een probleem optreedt. Het is helemaal geen onderhoudsitem. Als u onder de achterbank aan de bestuurderszijde kijkt, ziet u een uitgesneden patroon in het tapijt. Trek dat patroon opzij en het toegangspaneel van de brandstoftank moet eronder zitten. Verwijder vervolgens de bouten om het paneel te verwijderen. Vaker wel dan niet is er een speciale tool nodig om de tankvergrendelingsring te verwijderen. Bedek het gebied met handdoeken en ander gas-/olieabsorberend materiaal, want gas komt nooit uit de stoelen of het tapijt. Houd er echter rekening mee dat het hoogst onwaarschijnlijk is dat dit filter vervangen moet worden.

Bedankt. Ik zal nog eens kijken, maar ik had de stoel uit het tapijt gehaald en kon zoiets niet zien. Onderdeel van de 80.000 km service zegt dat de filter vervangen moet worden.
Zoals gezegd, zijn de filters in de tank niet zoals de kleine externe filters die we vroeger op auto's met carburateurs hadden. Ik heb er nog nooit een vervangen op een Honda of Toyota met brandstofinjectie. Onze RAV4 heeft de originele filter bij 130.000 mijl. Dat is 210.000 km en de V6 heeft zeker geen brandstoftekort gehad! Dus, waar je ook de 80.000 km interval hebt gevonden, zou ik het negeren. Klinkt als een verkoopschema van de dealer.

Voor mijn Rav4 uit 2014 is dit wat de 80.000 mijl service vermeldt: Controleer de installatie van de vloermat van de bestuurder
Inspecteer en pas alle vloeistofniveaus aan
Inspecteer de ruitenwissers
Vervang motorolie en oliefilter
Banden roteren
Visueel inspecteer remvoeringen/trommels en
remblokken/schijven
Extra onderhoudsitems voor
Speciale bedrijfsomstandigheden
Rijden op onverharde wegen of stoffige wegen:
Inspecteer kogelgewrichten en stofkappen
Inspecteer aandrijfasmanchetten
Inspecteer motorluchtfilter
Inspecteer stuurstangen en manchetten
Geen melding van gasfilter. Dit is de Toyota-lijst - soms geven dealers hun eigen lijsten en zoeken ze naar meer werk.

Voor mijn 2014 Rav4 is dit wat de 80.000 mijl service vermeldt: .....
Geen melding van gasfilter. Dit is de Toyota-lijst - soms geven dealers hun eigen lijsten en zoeken ze naar meer werk.
Ja, meer onnodig en vaak duur werk. Denk er eens over na - met het filter in de tank, hoe zou je ooit weten of ze het vervangen hebben?

Voor zover ik me herinner, moet de tank worden laten zakken om bij de brandstofpomp en het filter te komen. Het filter is niet meer dan een "sok" over de inlaat. Er is geen reden om het filter te vervangen, het is geen regulier onderhoud.

Discussion starter · #9 ·
Je hebt gelijk dat het niet in het onderhoudsschema voor de VS staat, maar ik ben in Australië en het staat wel in het onderhoudsschema voor 80.000 km, niet mijlen. Er staat: “vervang brandstoffilter (inclusief het filter in de tank) benzine”. Ik heb de vervangende filter al gekocht en het is niet zomaar een sok, maar een complete filtereenheid. Ik zal in het weekend goed kijken of ik eruit kan komen.
Bedankt voor alle hulp.

Jullie hebben allemaal gelijk dat het niet in het onderhoudsschema voor de VS staat, maar ik ben in Australië en het staat in het onderhoudsschema voor 80.000 km, niet mijlen.
Wauw, elke 50.000 mijl! :egad: Dat is gek! Herinnert me eraan om nooit een Australische RAV4 te importeren. :wink

Ik zal in het weekend eens goed kijken of ik het kan uitzoeken. Bedankt voor alle hulp.
Helaas is OP niet meer ingelogd. Bekijk dit eens
Dus het onderhoud van het brandstoffilter is belangrijk, vooral in landen zoals het mijne, waarvan de benzine aanzienlijke verontreinigingen bevat (een van de redenen waarom mijn motorolie vrij snel donker wordt) Voor bijvoorbeeld mijn 2006 Rav4 I4 2az-fe motor Toyota AZ series engine
"Brandstofsysteem - zonder retourleiding, met de drukregelaar en het in de pompmodule ingebouwde brandstoffilter, de brandstofdruk - ongeveer 325 kPa..."
Dus ik gok dat het voor nieuwere Rav4's hetzelfde is.

De 2,5 liter van mijn vrouw uit 2014 moet de brandstoffilter vervangen. Ik heb de filter gekocht, maar waar bevindt deze zich?
Ik heb overal op het net gezocht, maar kan geen informatie vinden.
Het is een in-tank filter en ik heb de achterbank van de passagier eruit gehaald, denkend dat het daar onder het tapijt zou zitten, maar dat is het niet. Vraag me af of het onder de voorstoel van de passagier zit?
Kan iemand me vertellen waar het zich bevindt en eventueel extra advies geven dat nodig kan zijn bij het vervangen ervan?
Weet niet zeker of de vorige eigenaar het had gedaan wanneer het nodig was, dus dacht dat het het beste was om het nu te doen.
Bedankt
Hoi, ik ben de brandstoffilter aan het vervangen voor mijn RAV4 2014 bij 70000 KM, je moet de brandstoftank eraf halen en de filter bevindt zich in de tank. Er zijn geen manieren als je het niet onder je stoel had gevonden.

Goedemorgen, ik heb een RAV4 2018 met 33000 mijl... Nog geen brandstofproblemen... Maar ik ben in het buitenland in een derde wereldland. Mijn vraag is: kan het brandstoffilter nog veel meer kilometers meegaan?... Welk additief moet ik aan de brandstoftank toevoegen?..

Goedemorgen, ik heb een RAV4 2018 met 33000 mijl... Nog geen brandstofproblemen... Maar ik ben in het buitenland in een derde wereldland. Mijn vraag is: kan het brandstoffilter nog veel meer mijlen meegaan?... Welk additief moet ik aan de brandstoftank toevoegen?..
Het brandstoffilter in de tank is ontworpen om de levensduur van het voertuig mee te gaan en mag alleen worden vervangen als er een probleem optreedt. Het is helemaal geen onderhoudsitem. Als je onder de achterbank aan de bestuurderskant kijkt... Vaker wel dan niet is er een speciale tool nodig om de tankvergrendelingsring te verwijderen. .... Houd er echter rekening mee dat het hoogst onwaarschijnlijk is dat dit filter vervangen moet worden.
Er is nooit een additief of filtervervanging nodig. Tenzij je vuil in je tank dumpt, is het nog steeds prima bij 333.000 mijl.
De vervangingsvereiste van 80.000 km zoals hierboven vermeld, moet een overblijfsel zijn uit de carburatordagen. Het staat niet in de Amerikaanse handleidingen en ik kan niet geloven dat Toyota een ander filter in de tanks van andere landen plaatst. Klinkt voor mij als een afzetterij van de dealer. Raden ze ook aan om bougies, contactpunten en condensator elke 20.000 km te vervangen?

1 - 20 of 27 Posts