Toyota RAV4 Forums banner

Een ongeluk gehad met mijn '23 Prime XSE. Naar Toyota brengen voor reparaties of naar de Geico-carrosseriebedrijf gaan?

14K views 60 replies 35 participants last post by  jazhanel  
#1 ·
Dit is de eerste keer dat ik een ongeluk heb gehad, dus ik weet niet wat ik moet doen met betrekking tot reparaties.

Geico zegt dat ik het voertuig naar een van hun "premier" / "5-sterren" carrosseriebedrijven kan brengen om de reparaties te laten uitvoeren, of ik kan het naar de garage van mijn keuze brengen. De reparaties die door hun garages worden uitgevoerd, worden gegarandeerd voor de levensduur van de auto. Ze konden echter niet garanderen dat de garage originele Toyota-onderdelen zou gebruiken.

Het is een nieuw voertuig. Ik heb het pas twee maanden.

Moet ik het naar een van hun garages brengen of naar mijn lokale Toyota-dealer? Mijn eigen risico voor aanrijdingen is $500.

#2 · (Edited)
Dealers doen doorgaans geen schade- en plaatwerk. Maar ze kunnen een schadeherstelbedrijf aanbevelen (dat mogelijk gelieerd is aan de eigenaar van de dealer of eraan verbonden is)
om Toyota-werk te doen, of bedrijven aanbevelen die ze vertrouwen om hun eigen reparaties uit te voeren voor demo's en lease-teruggaven... enz. Dus informeer een beetje rond voordat je je vastlegt op wat de
verzekeringsmaatschappij aanbeveelt.

Ziet eruit als 5.000+ euro werk aan dat ding. Parkeersensoren en radarsensoren kalibratie, wie weet wat
er onder de motorkap verborgen zit... De lichtunit zelf is duur en je moet daarvoor OEM gebruiken, want niets
anders is fotometrisch equivalent (geen enkele aftermarket koplampassemblage is fotometrisch conform).

#4 ·
Ga naar de plek waar de Toyota-dealer ze naartoe brengt. Ze hebben meestal afspraken om alle sensoruitlijningen uit te voeren na de carrosseriereparaties.
Dit. Deze auto's hebben zoveel technologie, sensoren, gadgets, enz., dat het herkalibreren van alles waarschijnlijk een enorme pijn in de kont is. Ik zou een willekeurige winkel niet vertrouwen om dat goed te kunnen doen.

#5 ·
Ik ben verzekerd bij Geico en heb in het verleden een van hun garages gebruikt nadat een hert ongeveer 10 jaar geleden een CRV had geraakt. Het was een oudere auto en de schade was minimaal. De reparatie was snel voltooid en ik kreeg een huurauto. Het was zeer goed vanuit het oogpunt van klantenservice. De afwerking en kwaliteit van de onderdelen waren echter slecht.

Met een nieuwe Prime raad ik u aan om naar een goede garage te gaan en aan te dringen op Toyota-onderdelen, zelfs als het u meer kost. Laat ze u geen aftermarket koplamp of mechanische onderdelen geven. De plastic onderdelen worden gewoon vastgeschroefd en ze zullen proberen de lak zo goed mogelijk te matchen. Ik had een aanrijding met een hert met een nieuwe Honda Passport en ze konden de spatbord redden en de plastic onderdelen vervangen en ze indien nodig spuiten. Sommige plaatsen wilden de hele zijkant van de auto spuiten, terwijl andere alleen het spatbord en de plastic onderdelen wilden spuiten. De lak was redelijk goed, maar ik was niet blij met een aftermarket koplamp, het is rommel, maar ik zit ermee opgescheept.

Als de toeleveringsketen nog steeds een puinhoop is, kan het even duren voordat u hem binnen heeft en dan het wachten op onderdelen. Succes.

#29 ·
Ik heb Geico en heb in het verleden een van hun garages gebruikt nadat een hert ongeveer 10 jaar geleden een CRV had geraakt. Het was een oudere auto en de schade was gering. De reparatie was snel voltooid en ze gaven me een huurauto. Het was zeer goed vanuit het oogpunt van de klantenservice. De afwerking en kwaliteit van de onderdelen waren echter slecht.

Met een nieuwe Prime raad ik je aan om naar een goede garage te gaan en aan te dringen op Toyota-onderdelen, zelfs als het je meer kost. Laat ze je geen aftermarket koplamp of mechanische onderdelen geven. De plastic onderdelen worden gewoon vastgeschroefd en ze zullen proberen de lak zo goed mogelijk te matchen. Ik had een aanrijding met een hert met een nieuwe Honda Passport en ze konden de spatbord redden en de plastic onderdelen vervangen en ze indien nodig schilderen. Sommige plaatsen wilden de hele zijkant van de auto schilderen, terwijl andere alleen de spatbord en de plastic onderdelen wilden schilderen. De lak zat er dichtbij, maar ik was niet blij met een aftermarket koplamp, het is rommel, maar ik zit ermee opgescheept.

Als de toeleveringsketen nog steeds een puinhoop is, kan het even duren voordat het binnenkomt en dan het wachten op onderdelen. Succes.
Ik had jaren geleden een soortgelijke ervaring met Geico. Ik zou voor Toyota gaan.

#8 ·
Mijn ervaring door de jaren heen is dat de vervangende metalen onderdelen nooit zo goed bestand zijn tegen roest. Als je in een sneeuw-, ijs- en zoutzone zit, zorg er dan voor dat je het goed tegen roest beschermt........
is er een reden voor? Is het materiaal dat voor vervangende onderdelen wordt gebruikt anders? Ik zou denken dat het voordelig zou zijn om de vervangende onderdelen voor zoiets nieuws gewoon op dezelfde lijn als het voertuig zelf te maken.

#11 ·
Dus ik sprak met de serviceafdeling van mijn dealer en zoals sommigen van jullie al zeiden, doen ze zelf geen carrosseriewerk. Ze verwezen me door naar de werkplaats waar ze hun auto's naartoe brengen en zeiden dat de werkplaats het carrosseriewerk zou doen en dat ik het daarna naar hen toe zou moeten brengen om de kalibratie / heruitlijning van sensoren, enz. te doen.

Ik heb de beoordelingen van hun werkplaats op Yelp bekeken en het heeft eigenlijk een lagere gemiddelde beoordeling dan de plek waar Geico me naartoe probeerde te sturen.

#19 ·
Dus ik sprak met de serviceafdeling van mijn dealer en zoals sommigen van jullie al zeiden, doen ze zelf geen carrosseriewerk. Ze verwezen me door naar de werkplaats waar ze hun auto's naartoe brengen en zeiden dat de werkplaats het carrosseriewerk zou doen en dat ik het daarna naar hen toe zou moeten brengen om de kalibratie / heruitlijning van sensoren, enz. te doen.

Ik heb de beoordelingen van hun werkplaats op Yelp gecontroleerd en het heeft eigenlijk een lagere gemiddelde beoordeling dan de plek waar Geico me naartoe probeerde te sturen.
Ik zou Yelp niet vertrouwen. Bedrijven kunnen betalen om negatieve beoordelingen te laten verwijderen. (Het maakt deel uit van hun businessmodel dat mensen kunnen betalen om negatieve beoordelingen te laten verwijderen.)

#12 ·
Het spijt me zeer te horen over het ongeluk. Ik had een ernstige schaafwond op mijn eerste prime met ongeveer 2k op de teller. Het is klote.

Mijn advies: Carrosserie is kunst. Vraag rond en vind de allerbeste, meest gerenommeerde werkplaats. Dit zal waarschijnlijk niet een zijn die uw dealer aanbeveelt, en ze staan hoogstwaarschijnlijk NIET op de voorkeurslijst van uw verzekeraar (werkplaatsen sluiten deals met verzekeraars om op hun lijst te komen en dat speelt zeker een rol in de afwerking en de zorg die ze kunnen leveren).

Veel succes met de reparatie.

#13 ·
Sorry dat je dat hebt moeten ervaren.
Wat betreft je vraag, het is een moeilijke: ik denk dat het het beste is om het naar degene te brengen waar de dealer mee werkt, maar omdat hun klantbeoordeling lager is, zou ik het opnieuw overwegen.
Zoals iemand al zei, kun je originele onderdelen eisen, maar het kost waarschijnlijk veel meer.
Ik ben het 100% eens met wat chuckles70 zei.
Trouwens, grote dealers hebben wel hun eigen carrosseriebedrijf, zij het op een andere locatie. Zou het een probleem zijn om het naar een andere dealer te brengen?

#14 ·
Na een aanrijding met een hert ging ik naar een werkplaats die aan een dealer vastzat en zich voordeed als een dealer.
Ik had er diep spijt van.
Als de reparatie niet optimaal is, kan Geico de kwaliteit van de reparatie niet verbeteren.
Als u na klachten voor een Geico-werkplaats kiest, zal Geico dezelfde werkplaats opdracht geven om het beter voor u te repareren.
Ik heb mijn reparatie laten uitvoeren in de Plaza Collision-werkplaats in Brooklyn en het was een puinhoop.
Misschien heb je meer geluk.
Verwacht niet dat de panelen perfect overeenkomen, want de medewerkers van de werkplaats zijn geen robots in Japan.
In mijn geval gaf de manager me onderdelen zodat ik ze zelf kon vervangen en de auto liet me in de steek omdat ze de luchtslang niet hadden aangedraaid.

#15 ·
Na een aanrijding met een hert ging ik naar een werkplaats die aan een dealer was verbonden en zich voordeed als een dealer.
Ik had er diep spijt van.
Als de reparatie suboptimaal is, kan Geico de kwaliteit van de reparatie niet verbeteren.
Als u na klachten voor een Geico-werkplaats kiest, zal Geico dezelfde werkplaats de reparatie beter voor u laten uitvoeren.
Ik liet mijn reparatie uitvoeren in de Plaza Collision-werkplaats in Brooklyn en het was een puinhoop.
Misschien heb je meer geluk.

Verwacht niet dat de panelen perfect overeenkomen, want de werkplaatsmedewerkers zijn geen robots in Japan.

In mijn geval gaf de manager me onderdelen zodat ik ze zelf kon vervangen en de auto liet me in de steek omdat ze de luchtslang niet hadden aangedraaid.
Het komt allemaal neer op het doen van je huiswerk. Ik heb goede ervaringen gehad met de carrosseriebedrijf dat door de dealer wordt gerund. Ze garanderen de lak voor het leven en de kleurmatch is altijd perfect. Ik heb er oog voor.
Mijn vrouw heeft een vriendin die haar hele leven in de autolakkerij heeft gewerkt. Hij raadde een werkplaats aan om een nieuwe laklaag aan te brengen op de Camry van mijn kinderen, waar iemand tegenaan was gereden. De kleur is zilver, waarvan ik heb gehoord dat het moeilijk te matchen is. De kleurmatch is perfect. Je zult het alleen merken als je kleurverschillen hebt in direct zonlicht. Tenzij het echt slecht is. Zonnige dag, geen bewolkte dag. Of met een ScanGrip-lamp. Ik heb er drie voor het detailleren van auto's. De foto's hieronder zijn van de auto van mijn kinderen en de nieuwe laklaag. Het is perfect. De kwaliteit van de match op uw lak hangt helemaal af van de vaardigheid van de schilder. In tegenstelling tot de overtuiging dat u nooit een fabriekslak zult evenaren. De achterklep is nieuw vervangen door een Toyota-exemplaar, niet gerepareerd. En alleen de achterklep is gelakt zonder enige blending.

Attachments

#16 ·
Het spijt me te horen over het ongeluk met uw nieuwe R4P.
Breng uw R4P absoluut naar een Toyota-dealer met een eigen, door Toyota gecertificeerde carrosseriewerkplaats. Het nadeel is dat de wachttijd voor reparatie veel langer kan zijn.

Zoals anderen hierboven al hebben vermeld, wilt u niet dat een lokale werkplaats met de moderne auto-elektronica knoeit. Bovendien kunt u bij een eigen werkplaats van de verzekering originele onderdelen eisen, maar in sommige staten en de meeste verzekeringsmaatschappijen hebben clausules in de polis die de eis van onderdelenherkomst versoepelen.

U kunt mijn andere berichten bekijken voor mijn achtergrond. Ik zou die aanbevelingen negeren die u vertellen om naar de werkplaatsen van de verzekering te gaan, tenzij het een Toyota-dealer is met een eigen, door Toyota gecertificeerde carrosseriewerkplaats.

#18 ·
Het spijt me te horen over het ongeluk met je nieuwe R4P.
Breng je R4P absoluut naar een Toyota-dealer met een eigen, door Toyota gecertificeerde carrosseriewerkplaats. Het nadeel is dat de wachttijd voor de reparatie veel langer kan zijn.

Zoals anderen hierboven al hebben gezegd, wil je niet dat een lokale werkplaats met de moderne auto-elektronica rommelt. Bovendien kun je bij een eigen werkplaats van de verzekering wel originele onderdelen eisen, maar in sommige staten en de meeste verzekeringsmaatschappijen hebben clausules in de polis die de eis van de herkomst van onderdelen opheffen.

Je kunt mijn andere berichten bekijken voor mijn achtergrond. Ik zou die aanbevelingen negeren die je vertellen om naar de werkplaatsen van de verzekering te gaan, tenzij het een Toyota-dealer is met een eigen, door Toyota gecertificeerde carrosseriewerkplaats.
Ja, ik ben huiverig voor de werkplaatsen van Geico. Ik weet niet waarom. Een rare vooringenomenheid.

Hoe dan ook, ik ontdekte dat je kunt zoeken naar door Toyota gecertificeerde schadeherstelcentra op de site van Toyota:

Er is er een bij mij in de buurt die wordt gerund door Autonation. Nadat Geico hun schatting heeft gemaakt, zeiden ze dat ik de Prime daarheen kan brengen voor reparaties.

De auto is waarschijnlijk te nieuw om er aftermarket onderdelen voor te hebben.
Dat dacht ik ook, maar de carrosseriewerkplaats van Geico zei dat, aangezien de meeste externe onderdelen hetzelfde zijn als die van de RAV4's van de afgelopen paar jaar, ze hoogstwaarschijnlijk aftermarket vervangende onderdelen kunnen vinden die hen minder kosten.

#20 ·
Ik weet niets over reparaties in de VS, maar hier in Canada zullen de verzekeringsmaatschappijen geen onderdelen op uw auto plaatsen die ouder zijn dan uw auto, bijvoorbeeld het plaatsen van onderdelen uit 2021 op een auto uit 2022 is niet toegestaan en meestal zullen ze bij een zo nieuwe auto nieuwe OEM-onderdelen gebruiken. Wat betreft de levenslange garantie op reparaties, LEES DE KLEINE LETTERTJES over wat het dekt, veel beperkingen, bijvoorbeeld u moet nog steeds bij dezelfde verzekeringsmaatschappij zitten, de garantie op onderdelen is de garantie die Toyota geeft op de vervangende onderdelen. Dus in feite dekt het de lak en het vakmanschap.

#21 ·
Dit is de eerste keer dat ik bij een ongeluk betrokken ben geweest, dus ik weet niet wat ik moet doen met betrekking tot reparaties. Geico zegt dat ik het voertuig naar een van hun "premier" / "5-sterren" carrosseriebedrijven kan brengen om de reparaties te laten uitvoeren, of ik kan het naar de garage van mijn keuze brengen. De reparaties die door hun garages worden uitgevoerd, worden gegarandeerd voor de levensduur van de auto. Ze konden echter niet garanderen dat de garage originele Toyota-onderdelen zou gebruiken. Het is een nieuw voertuig. Ik heb het pas twee maanden. Moet ik het naar een van hun garages brengen of naar mijn lokale Toyota-dealer? Mijn eigen risico voor aanrijdingen is $500. View attachment 192258 View attachment 192257
De mijne is precies zo geraakt. Veel, veel sensoren en technische dingen. $13.500 bij een Toyota-dealer. Deze primes zijn extreem afhankelijk van een getrainde Toyota-dealer met een goede relatie met de distributeur en fabrieksmatige ondersteuning. Reken op een paar weken om alle high-end technische onderdelen te laten arriveren. Sommige moeten mogelijk uit Japan komen. Zorg ervoor dat ze goed kijken naar frameschade. Het plaatwerk is de minste zorg.

#24 ·
Neem contact op met een deskundige letselschadeadvocaat als een verzekeringsmaatschappij u probeert te dwingen aftermarket-onderdelen te gebruiken voor de reparatie van uw voertuig. Uw verzekeringsmaatschappij zou zich schuldig kunnen maken aan kwade trouw bij het afwikkelen van schadeclaims.

Het is een geavanceerd voertuig, OEM is een must imho*

*behalve plaatwerk en bumpers/kunststof

**OEM is een must voor de koplampassemblage. Niets anders voldoet aan de fotometrie, tenzij specifiek getest op hetzelfde model. Niemand doet dat behalve Toyota.

'DOT-goedgekeurd' is een betekenisloze term, is altijd al zo geweest.

#25 ·
In Canada gebruiken de meeste verzekeringsmaatschappijen aftermarket-onderdelen voor ongevalreparaties, zelfs bij gloednieuwe auto's. Ik heb altijd de metaaldikte van de nieuwe onderdelen vergeleken met de originele. Eenvoudig proces met een ultrasone diktemeter. Controleer altijd het werk van reparatiewerkplaatsen, ongeacht wat het reparatierapport zegt.

#28 ·
Au!! Balen, man. Zo spijtig. Aan de positieve kant is het links voor gebeurd en niet rechts voor. Van wat ik heb gelezen en bij de mijne heb waargenomen, is de reden dat de echt hightech spullen inclusief HVAC rechts voorin zitten en dat zou het dan wel geweest zijn... total loss.
Dit ziet er kostbaar maar repareerbaar uit.
Succes welke kant je ook opgaat!

#30 ·
Op basis van mijn ervaring zou ik de carrosseriebedrijf vermijden dat de verzekeringsmaatschappij aanbeveelt. Na een aanrijding met een hert in mijn Subaru ging ik naar de door de verzekeringsmaatschappij aanbevolen garage voor een offerte. Na het bekijken van de kwaliteit van de lak op afgewerkte auto's zei ik: Nee. Ik vond een garage die alleen OEM-onderdelen gebruikt en kwaliteitslakwerk verricht, geen gemakkelijke taak. Natuurlijk kosten ze meer, wat de verzekeringsmaatschappij niet blij maakt, maar je mag elke garage gebruiken die je wilt. Ze hebben de Subaru Eyesight prima opnieuw gekalibreerd en sindsdien heb ik geen problemen meer gehad. Sindsdien hebben ze mijn Miata gerepareerd na een aanrijding met een hert, de lak past perfect.

#32 ·
Op basis van mijn ervaring zou ik de schadeherstelwerkplaats die de verzekeringsmaatschappij aanbeveelt, vermijden. Na een aanrijding met een hert in mijn Subaru ging ik naar de werkplaats die door de verzekeringsmaatschappij werd aanbevolen voor een offerte. Na de kwaliteit van de lak op afgewerkte auto's te hebben bekeken, zei ik Nee. Ik vond een werkplaats die alleen OEM-onderdelen gebruikt en kwalitatief goed schilderwerk doet, geen gemakkelijke taak. Natuurlijk kosten ze meer, wat de verzekeringsmaatschappij niet blij maakt, maar je mag elke werkplaats gebruiken die je wilt. Ze hebben de Subaru Eyesight prima opnieuw gekalibreerd en sindsdien heb ik geen problemen meer gehad. Sindsdien hebben ze mijn Miata gerepareerd na een aanrijding met een hert, de lak past perfect.
Klinkt als een goed advies over de reparatie, dus ik vraag me af wat je favoriete importauto is om mee te jagen; Subaru of Mazda? Ik heb ooit een bok in VA geschoten met mijn Crown Vic, maar daarna was er geen reparatie nodig! 😉😜😂😂😂

#31 ·
Dit is de eerste keer dat ik een ongeluk heb gehad, dus ik weet niet wat ik moet doen met betrekking tot reparaties.

Geico zegt dat ik het voertuig naar een van hun "premier" / "5-sterren" carrosseriebedrijven kan brengen om de reparaties te laten uitvoeren, of ik kan het naar de garage van mijn keuze brengen. De reparaties die door hun garages worden uitgevoerd, worden gegarandeerd voor de levensduur van de auto. Ze konden echter niet garanderen dat de garage originele Toyota-onderdelen zou gebruiken.

Moet ik het naar een van hun garages brengen of naar mijn lokale Toyota-dealer?
Mijn eigen risico voor aanrijdingen is $500.

View attachment 192258
View attachment 192257
Ik raad aan om het naar een Toyota-dealer te brengen, en dan specifiek een dealer die een door Toyota erkende carrosserie heeft. Ik was productiemanager in een carrosseriebedrijf en de verzekeringsmaatschappijen bepalen de regels. Ze verplichten de garage om gebruikte onderdelen te gebruiken, aangeduid als LKQ of gelijkwaardige kwaliteit, aftermarket-onderdelen die vergelijkbaar kunnen zijn maar gemaakt zijn van metaal van mindere kwaliteit in lichtere materialen. Dit zijn feiten en algemeen bekende praktijken in de carrosseriebranche. De dealers kopen alleen OEM- of Original Equipment Manufacturers-onderdelen. Ze hebben door Toyota gecertificeerde carrosserietechnici. Er is een verschil. Iedereen die iets anders beweert, heeft geen idee hoe deze branche werkt en baseert zijn mening op zijn beperkte ervaring. Ik ben een gepensioneerde meestertechnicus, Icar-gecertificeerde carrosserieproductiemanager en manager van de spuiterij.

#34 ·
Onze Toyota-dealer heeft een eigen aparte carrosseriebedrijf en het is waarschijnlijk dat uw dealer er een heeft of er een kan aanbevelen. De carrosseriebedrijf is ook een goedgekeurde carrosseriebedrijf voor mijn verzekeringsmaatschappij Nationwide. In gesprek met de carrosseriebedrijf houden ze niet van aftermarket-onderdelen, maar dat was geen probleem, aangezien ik in mijn polis een clausule heb voor OEM-onderdelen om ervoor te zorgen dat ik geen aftermarket-onderdelen krijg, maar dat kan de claim soms bemoeilijken als u geen schuld heeft en een andere verzekeringsmaatschappij betaalt. Het was geen probleem in mijn geval, hoewel de andere schuldige bestuurder geen OEM-onderdelenclausule had, maar wel dezelfde verzekeringsmaatschappij als wij. We moesten lang wachten om ingepland te worden bij de dealer en daarna wachten op onderdelen, dus veel succes.

Onze dochter heeft net werk laten uitvoeren aan haar Prius door een niet-Toyota carrosseriebedrijf en ze hebben de lak de eerste keer niet goed afgestemd en ze moest hem terugbrengen om opnieuw te laten spuiten.

Bekijk dit artikel voor het perspectief van een carrosseriebedrijf op "fabrieksmatige reparaties" en verzekeringsmaatschappijen. North Carolina Body Shop Files Six Lawsuits Against Multiple Insurance Companies - BodyShop Business

Succes.

#35 ·

Mijn eigen risico voor aanrijdingen is $500.

View attachment 192258
View attachment 192257
Informeer bij uw verzekeringsmaatschappij naar de dekking van OEM-onderdelen. Er zijn nog geen aftermarket-onderdelen voor de koplamp of de voorbumper. De voorspatbord... weet ik niet zeker. Ik zou hiervoor naar de dealer gaan.
Eis dat het voorwiel wordt gecontroleerd op kromtrekken en balanceren en een 4-wiel uitlijning. Als het meer dan rubberafzetting heeft, eis dan een nieuwe velg en band. Vraag de dealer of de spuiterij levenslange garantie geeft op lak en blanke lak. (Zo niet, kijk dan of je een spuiterij kunt vinden die dat wel doet en verdeel de reparatie. Het zou vervelend zijn om over 3 jaar een verbleekte of doffe spatbord / motorkap te hebben.
Laat een maand nadat je hem terug hebt een keramische coating op de hele auto aanbrengen.

Ik heb mijn verzekeringsmaatschappij ook verteld dat als er een aftermarket-onderdeel niet perfect zou passen, ik het zou weigeren en dat ze het opnieuw zouden moeten vervangen. Ze gaven toe en kochten een nieuwe OEM-achterklep. $8700 voor de achterklep / bumper skin / en achterlichten.

Mijn 22 Rav4 prime leefde slechts ongeveer 5.000 mijl voordat ik werd uitgeschakeld door een vrachtwagen van 80.000 pond met een geladen oplegger. Hij raakte mij en 6 anderen die gestopt waren. Ik haalde mijn 23 de volgende dag op. Blij met de upgrade.
Ik voel je pijn.
Laat de verzekering en de reparatiewerkplaats weten wie de leiding heeft!

#36 ·
Ik weet niet of het Toyota Autonation Certified Collision Center bij mij in de buurt een Geico-netwerk carrosseriebedrijf is, maar daar breng ik hem naartoe nadat mijn schade-expert de schatting heeft geüpload. Iedereen heeft me bang gemaakt om het NIET naar een Toyota-werkplaats te brengen vanwege alle elektronica.

#37 ·

Mijn aanrijdingsschade eigen risico is $500.

View attachment 192258
View attachment 192257
Gebruik een Toyota-dealer die Collision diamond doet

View attachment 192258
View attachment 192257
Maak het niet zoals ik! Neem je

View attachment 192258
View attachment 192257
Neem contact op met de Toyota-dealer en gebruik de garages die zij gebruiken of aanbevelen voor schade door aanrijdingen. U moet de door de verzekeringsmaatschappijen aanbevolen reparatiewerkplaatsen vermijden.