Toyota RAV4 Forums banner
Status
Not open for further replies.

Hoogspanningskabel Groot corrosieprobleem

1 reading
757K views 2.7K replies 229 participants last post by  Ters  
#1 · (Edited by Moderator)
Hallo, ik heb een RAV4 hybride uit 2019 met 80.000 mijl op de teller! Mijn auto is 28 maanden oud en ik verlaat het koude Canada. 2 weken geleden kreeg ik een hybride storing. Ik heb een inspectie bij de dealer laten uitvoeren.

Bij de achterwielaandrijving is de bedrading in zeer slechte staat en Toyota wil mijn hybride garantie van 100.000 mijl niet nakomen.

Ben ik de enige bij wie dit is gebeurd?

Wat was de totale rekening?

Onderdeelnummer van de draad is 821h10r011 4800 $ CAN + Arbeidstijd $

#6 ·
... hybride storingmelding. Ik heb een inspectie bij de dealer gedaan! Bij de achterwielaandrijving is de draad in zeer slechte staat en Toyota wil mijn hybride garantie van 100.000 mijl niet gebruiken!
+1 op bericht #5 @Maudie. Uw "zoute" winterwegen veroorzaakten de corrosie.

JA, de draad is gecorrodeerd. MAAR het is GEEN fabricagefout. Sorry.
3-4 jaar zout en duidelijk NIET regelmatig de onderkant van de auto spoelen tijdens die 3-4 zware zoute winters eisten hun tol van de bedradingsconnector/kabelboom.

1) ALS u in de VS zou zijn, zou u Toyota kunnen bellen om te klagen en/of om "Goodwill" service te vragen. Dit is 100% discretionair door Toyota. De bepalende factoren lijken te zijn hoe ver u buiten de garantie zit en of u BETAALDE service heeft gehad bij een Toyota-dealer. Als u NIET te ver buiten de garantie (tijd/kilometers) zit en u veel betaalde service heeft gehad, zijn uw kansen op "Goodwill" goed. Nogmaals, het is 100% naar goeddunken van Toyota. U moet uw dealer bellen en Toyota KAN om uw zaak te smeken/pleiten.
2) Het onderdeelnummer dat u opgeeft, ligt in de range van ongeveer $1600-$1700, afhankelijk van welke online Toyota-dealer het koopt. Een gebruikt onderdeel van een RAV4 hybrid op een sloop zou uw goedkoopste optie zijn. Online sites die gebruikte onderdelen verkopen, zouden uw op een na goedkoopste optie zijn.

Het zal een pijn zijn om die kabelboom te vervangen, maar het kan DIY worden gedaan, als je de neiging, vaardigheden, gereedschappen en Techstream hebt.

Succes.

#23 ·
+1 op bericht #5 @Maudie. Uw "zoute" winterwegen veroorzaakten de corrosie.

JA, de draad is gecorrodeerd. MAAR het is GEEN fabricagefout. Sorry.
3-4 jaar zout en duidelijk NIET regelmatig spoelen van de onderkant tijdens die 3-4 zware zoute winters eisten zijn tol van de bedradingsconnector/kabelboom.

1) ALS u in de VS zou zijn, zou u Toyota kunnen bellen om te klagen en/of te vragen om "Goodwill"-service. Dit is 100% naar goeddunken van Toyota. De bepalende factoren lijken te zijn hoe ver u buiten de garantie zit en of u BETAALDE service heeft gehad bij een Toyota-dealer. Als u NIET te ver buiten de garantie zit (tijd/kilometers) en u veel betaalde service heeft gehad, zijn uw kansen op "Goodwill" goed. Nogmaals, het is 100% naar goeddunken van Toyota. U moet uw dealer bellen en Toyota KAN uw zaak smeken/pleiten.
2) Het onderdeelnummer dat u opgeeft, ligt in de range van ongeveer $1600-$1700, afhankelijk van welke online Toyota-dealer u het koopt. Een gebruikt onderdeel van een RAV4-hybride op een sloopbedrijf zou uw goedkoopste optie zijn. Online sites die gebruikte onderdelen verkopen, zouden uw op een na goedkoopste optie zijn.

Het zal een pijn zijn om die kabelboom te vervangen, maar het kan zelf worden gedaan, als je de neiging, vaardigheden, gereedschappen en Techstream hebt.

Succes.
Is dit dezelfde connector die wordt gebruikt op de '20, '21 en nu '22 Rav 4 hybrid? En er staat een waarschuwing in de handleiding (bericht #11) dat men de onderkant van het voertuig niet met een hogedrukreiniger mag wassen?
Ik denk dat het dezelfde is!

#10 ·
niet gelukt door geen schuld van de eigenaar.
Ik wed dat er een sectie is over het onderhouden van de verzorging en het uiterlijk van het voertuig door het wassen/spoelen van de onderkant van het voertuig, vooral wanneer het wordt blootgesteld aan modder/sneeuw/zout.

Als OP dit regelmatig had gedaan, zou OP deze ongelukkige ervaring nooit hebben gepost.

#12 ·
IP-classificaties zeggen niets over zout water.
IP 66 is beschermd tegen stof en waterstralen uit alle richtingen. Het punt is dat dit niet het gevolg is van directe waterstralen.
Het is een direct gevolg van het binnendringen van zouthoudend water dat corrosie en defecten veroorzaakt. Zo simpel is het. Toyota had het beter moeten afdichten.

#14 ·
Hoi

2019 rav4 hybrid met 80.000 mijl erop! Ik verlaat het koude Canada en 2 weken geleden kreeg ik een hybride storingsmelding. Ik heb een inspectie laten uitvoeren bij de dealer! Bij de achterste aandrijfeenheid is de draad in zeer slechte staat en Toyota wil mijn hybride garantie van 100.000 mijl niet toepassen!

Ben ik de enige bij wie dat gebeurt?
Wat heb je gedaan om de totale rekening betaald te krijgen?

Onderdeelnummer van de draad is 821h10r011 4800$ CAN + werktijd $
View attachment 176398 View attachment 176401
View attachment 176400
Een vriend van me heeft vorig winter zijn achterste HV-kabel laten vervangen. Garantie!

#15 ·
Ik ben het eens met de anderen die zeggen dat dit aan Toyota ligt en dat het beter afgedicht/beschermd zou moeten zijn. Simpelweg "spoelen" van uw onderstel is niet genoeg om het zout en magnesiumchloride te verwijderen, en veel succes met het uitspoelen van precies deze plek. Het zou beter afgedicht/beschermd moeten zijn, punt. Verschrikkelijk ontwerp.

#16 ·
Ik heb nog niet goed kunnen kijken, maar het lijkt erop dat de aansluiting anders is dan bij de 4.4 Hybrid, waar de aansluitingen hoger op de behuizing van de achterasaandrijving lijken te zitten.
Ik zal beter kijken en mogelijk een foto maken als ik kan.

#17 ·
Dit is het beste wat ik voorlopig kon doen.
De aansluitingen op de 4.4 lijken op een betere plek te zitten.
Ze zitten aan de linkerkant (bestuurderskant) van de unit, helemaal bovenaan.
Het lijkt erop dat er nauwelijks spray komt.

De verandering die Toyota heeft doorgevoerd voor de nieuwe achteraandrijving is in dit opzicht dus niet zo goed uitgepakt.

#560 ·
Dit is het beste wat ik voorlopig kon doen.
De aansluitingen op de 4.4 lijken op een betere plek te zitten.
Ze zitten aan de linkerkant (bestuurderskant) van de unit, helemaal bovenaan.
Het lijkt erop dat er nauwelijks spray komt.

De verandering die Toyota heeft doorgevoerd voor de nieuwe achterwielaandrijving is in dit opzicht dus niet zo goed uitgepakt.

Image
Bedankt voor het bevestigen dat de MGR-connector van de 4e generatie hybride mogelijk niet zo gevoelig is voor corrosie.

Zeer gewaardeerd.
-----
Maar als iemand anders iets weet, laat het dan de eigenaren van de 4e generatie hybride weten, want ik was me niet bewust van dit 5e generatie probleem totdat iemand er deze week over postte in een YouTube-video (streaming type) van Car Care Nut.

Save
#21 · (Edited)
Als ik de connector loskoppel om hem schoon te maken op een auto die is uitgeschakeld, krijg ik dan foutcodes?
Waarmee moet ik hem schoonmaken? Luchtmassameterreiniger?
Zou het aanbrengen van stopverf rond de connector om hem af te dichten helpen?
Ik zou afraden om stopverf te gebruiken, of iets anders dat geen perfecte afdichting creëert. Het zou gewoon vocht en dooichemicaliën daarin kunnen opsluiten. Een beetje zoals dit concept www.youtube.com/watch?v=nXvl9nt57Kg en ook zoals zijn meest recente remslangvideo

Ik vind zijn video's leuk, ik heb hem fluid film vaak zien gebruiken op blootliggende verbindingen en grote ultra seal soms ook (vid). Dat gezegd hebbende... Ik zou een beetje terughoudend zijn om op dit moment iets aan te brengen op een hoogspanningsverbinding zoals die. Toyota is zich bewust van het probleem, ik wed dat ze met een soort oplossing zullen komen of bereid zullen zijn om er een soort officieel goedgekeurde coating op aan te brengen.

#27 ·
Dat is het ding. Hybrides zijn leuk, maar als ze kapot gaan, kost het een fortuin om ze te repareren. Ik ging onlangs naar een dealer voor een controle en hij zegt 150$, oh sorry het is 320$ want je hebt een hybride. Een hybride op lange termijn houden is een gok. Doet me nu denken dat ik een Mercedes bezit.
Tenminste een spatbord zou helpen. En periodiek schoonmaken.

#544 ·
dat is het ding. Hybrides zijn leuk, maar als ze kapot gaan, kost het een fortuin om te repareren. Ik ging onlangs naar een dealer voor een controle en hij zegt 150$, oh sorry, het is 320$ omdat je een hybride hebt. Het houden van een hybride op de lange termijn is een gok. Doet me nu denken dat ik een Mercedes bezit.
Tenminste een spatbord zou helpen. En periodiek schoonmaken.
Je eerste fout was om het naar de dealer te brengen. Ze houden van mensen die niets weten, zodat ze kunnen vragen wat ze willen! Ga naar Facebook en vraag de community om een goede lokale monteur.

#43 ·
Ik ben sceptisch dat dit onder de aandrijflijn garantie valt. Dit probleem lijkt op een 'elektrisch' onderdeel van de auto. Aandrijflijn vind ik mechanisch, mogelijk inclusief de elektrische motor achterin, maar exclusief de elektrische bedrading.
Van Kia: “Een aandrijflijn is een samenstel van elk onderdeel dat uw auto in beweging zet. Het omvat motor, transmissie, aandrijfas, assen en differentieel.”

Bij een auto met alleen een ICE is de aandrijflijn alles wat de energie van de energiebron naar de wielen brengt.

Waarom is dit niet hetzelfde?

#44 ·
Lees de 1e paragraaf van de opsteller!

2019 rav4 hybrid met 80.000 mijl erop! Mijn auto is 28 maanden oud en ik verlaat het koude Canada. 2 weken geleden kreeg ik een hybride storing melding. Ik heb een inspectie laten uitvoeren bij de dealer! Bij de achterwielaandrijving is de draad in zeer slechte staat en toyota wil mijn hybride garantie van 100.000 mijl niet toepassen!

Het is beter om dit nader te onderzoeken, want de duivel zit in de details.

Toyota Certified Used Vehicle Garantie

Elk Toyota Certified Used Vehicle wordt geleverd met een beperkte uitgebreide garantie van 12 maanden/12.000 mijl, ingaande op de aankoopdatum. Toyota Certified Used Hybrid voertuigen ontvangen ook nog steeds de 8-jaar/100.000 mijl Factory Hybrid Vehicle Battery Garantie. Toyota Certified Used Vehicles ontvangen ook een beperkte aandrijflijn garantie van 7 jaar/100.000 mijl. Onderdelen die onder deze garantie vallen, zijn onder meer motoronderdelen, handgeschakelde versnellingsbak, automatische transmissie, assembly-onderdelen en hybride componenten.

#45 ·
Lees de 1e alinea van de OP

2019 rav4 hybride met 80.000 mijl erop! Mijn auto is 28 maanden oud en ik verlaat het koude Canada. 2 weken geleden kreeg ik een hybride storing melding. Ik heb een inspectie laten uitvoeren bij de dealer! Bij de achterste aandrijfeenheid is de draad in zeer slechte staat en toyota wil mijn hybride garantie van 100.000 mijl niet toepassen!

Het is beter om dit nader te onderzoeken, want de duivel zit in de details

Toyota Certified Used Vehicle Garantie

Elk Toyota Certified Used Vehicle wordt geleverd met een beperkte uitgebreide garantie van 12 maanden/12.000 mijl, ingaande op de aankoopdatum. Toyota Certified Used hybride voertuigen ontvangen ook nog steeds de 8-jaar/100.000 mijl fabrieksgarantie voor hybride voertuigaccu's. Toyota Certified Used voertuigen ontvangen ook een beperkte aandrijflijn garantie van 7 jaar/100.000 mijl. Onderdelen die onder deze garantie vallen, zijn onder meer motoronderdelen, handgeschakelde versnellingsbak, automatische transmissie, assembly-onderdelen en hybride onderdelen.
Wat in de berichten van de OP vertelt u dat het een gebruikt voertuig is?

Waarom valt het niet onder de 96 maanden 160 km hybride componenten garantie? Nieuwe Voertuig Garantie en Dekking - Toyota Canada

Toyota verkoopt de voertuigen voor service/gebruik in dit klimaat.

#48 ·
Het zou eenvoudig genoeg zijn om de connector en draden in te pakken met siliconenvet. Dat gebruiken ze op alle gloeilampen. Ik denk dat het storingslampje oplicht voordat de weerstand te hoog wordt en brand veroorzaakt.
Er is niet veel brandgevaar. Het omvormerpakket detecteert fase-onbalans of aardfout en activeert een foutcode. Ik ben van plan de mijne volgend voorjaar te controleren en als er tekenen van corrosie zijn, neem ik contact op met de Toyota-service. Als ze niets doen, zal ik het schoonmaken, overspoelen met diëlektrisch vet en afdichten.

Status
Not open for further replies.
You have insufficient privileges to reply here.