Toyota RAV4 Forums banner

infotainmentsysteem - veel functies werken niet - HELP!

11K views 14 replies 7 participants last post by  tdecker363  
#1 ·
Welnu, dit is mijn eerste bericht, aangezien het mijn eerste Toyota (en daarmee eerste Rav4) is. Ik heb net een 2013 limited gekocht en hem gisteren opgehaald. Mooie auto en ik hou van de manier waarop hij rijdt etc, maar de voldoening (voorlopig) eindigt daar. Ik was behoorlijk teleurgesteld om te ontdekken dat veel of zelfs de meeste opties met betrekking tot het infotainmentsysteem niet lijken te werken! Dit heeft me echt verbaasd en ik denk dat er iets mis moet zijn (vooral als limited). Dit voertuig heeft zelfs het premium JBL-geluidssysteem en XM Sat / HD Radio, dus ik neem aan, gebaseerd op de verkoopbrochure, dat het dan navigatie zou hebben, correct?

Hier is wat ik tot nu toe heb gevonden:

1. Verrassend genoeg heb ik Sat-radio. Ik heb het nog nooit eerder gehad en ik neem aan dat je vooraf moet betalen voor abonnementen, en ik zou dan verwachten dat het aan het einde van het jaar afloopt.......vandaag, lol. Maar dat is alles wat ik heb. Er is geen AM-radio, FM-radio of een andere bronoptie wat dat betreft. Wanneer je op de SOURCE-knop drukt, gebeurt er niets behalve de pieptoon.

2. Wanneer je op de APPS-knop op de stereo drukt, gebeurt er helemaal niets, geen schermverandering, geen opties van welke aard dan ook etc.

3. Wanneer je op de telefoonknop op de stereo drukt, gebeurt er helemaal niets. Zoals punt 2.

4. Er is geen navigatie waar ik toegang toe heb.

5. Wanneer je op de SETUP-knop drukt, doen de BLUETOOTH- en PHONE-knoppen absoluut niets, behalve een hoorbare pieptoon.

6. Bluetooth werkt helemaal niet. Als je op een van de 3 knoppen op het stuur drukt, gebeurt er absoluut niets, inclusief de spraakopdrachtknop, die op dit model aanwezig is.

7. Als je op de MODE-knop op het stuur drukt, krijg je een hoorbare pieptoon en vervolgens een rode cirkel met een streep erdoor op het display. Het geluid (SAT Radio) verdwijnt dan. Als je nog een keer op MODE drukt, komt het geluid terug. De cyclus herhaalt zich als je vaker op MODE drukt.

Dus ligt het aan mij of is er hier echt iets mis? Enig idee wat het zou kunnen zijn? Eerlijk gezegd, ik heb nog nooit een voertuig gehad zonder ten minste AM- of FM-radio, wat best dom is! En ik neem aan dat ik morgen, als SAT verloopt, niets meer zal hebben wat betreft audio.

Ideeën? Is er een software-flash nodig of zoiets?

Alle hulp zou worden gewaardeerd, want ik probeer te voorkomen dat ik naar een dealer ga en een hoop geld uitgeef aan diagnose en reparatie voor iets dat al zou moeten werken.

Bedankt.

#3 ·
Bedankt voor de reactie.

Ik kan proberen een foto te maken, maar het is absoluut af fabriek en niet aftermarket. Het heeft het Toyota opstartscherm en ziet er absoluut identiek uit aan de foto die je hebt geplaatst, met uitzondering van het JBL-logo rechtsonder (en "Green" iets?). Het heeft de HD- en XM-logo's zoals die linksonder. Het heeft ook zeker het JBL-systeem.

Als ik op de SOURCE-knop op je foto, rechtsboven in het scherm, druk, gebeurt er niets behalve een piep.

#6 ·
Blijkbaar heeft de 2013 geen SD-kaartsleuf, hier is de Entune-ondersteuningspagina voor uw head unit. Ik vermoed dat u helaas de dealer zult moeten bezoeken. U kunt een handmatige herstart proberen: met de stroom aan en de radio aan, houdt u de aan/uit/volumeknop ingedrukt tot deze opnieuw opstart. Dit heeft enkele kleine glitches opgelost voor zowel mijn 2015 als 2016 premium head units. Een korte druk zet hem gewoon aan of uit. Entune-ondersteuning voor eigenaren!

#7 ·
Dus hier is wat geĂĽpdatet vreemd nieuws.....mijn schoonvader was op bezoek en wilde het 11 speakersysteem horen, dus ik pakte een cd. Het werkte, maar opnieuw deed het indrukken van SOURCE niets. Je kunt de cd dus niet eens stoppen, alleen uitwerpen, maar als je dat doet, kun je dan op de modus op het stuurwiel drukken en ik kreeg daadwerkelijk AM-radio. Druk er nogmaals op, FM, nogmaals, SAT, maar dan zit hij weer vast op SAT met MODE of SOURCE die niets doen. Als je de cd erin doet en hem er weer uitwerpt, kun je terug naar FM-radio, maar op geen enkele andere manier. Dat is toch raar!

#9 ·
Probeer dit om de head unit opnieuw op te starten. Het komt uit het technische bulletin voor het corrigeren van de helderheid van het scherm.

Binnen 15 seconden na het starten van het voertuig (nadat het Toyota-scherm verschijnt), houdt u de "Media"- of "Audio"-knop ingedrukt, bedient u de lichtschakelaar: de koplampen 4 keer aan en uit (zeer snel).
Ik ben er vrij zeker van dat de deur open moet zijn als je het doet.

#12 ·
Hallo,
Welnu, dit is mijn eerste bericht, aangezien het mijn eerste Toyota (en daarmee eerste Rav4) is. Ik heb net een 2013 limited gekocht en hem gisteren opgehaald. Mooie auto en ik hou van de manier waarop hij rijdt etc., maar de voldoening (voorlopig) eindigt daar. Ik was behoorlijk teleurgesteld toen ik ontdekte dat veel of zelfs de meeste opties met betrekking tot het infotainmentsysteem niet lijken te werken! Dit heeft me echt verbaasd en ik denk dat er iets mis moet zijn (vooral als limited). Dit voertuig heeft zelfs het premium JBL-geluidssysteem en XM Sat / HD Radio, dus ik neem aan, op basis van de verkoopbrochure, dat het dan navigatie zou hebben, toch?

Hier is wat ik tot nu toe heb ontdekt:

1. Verrassend genoeg heb ik Sat-radio. Ik heb het nog nooit eerder gehad en ik neem aan dat je vooraf moet betalen voor abonnementen, en ik zou dan verwachten dat het aan het einde van het jaar afloopt.......vandaag, lol. Maar dat is alles wat ik heb. Er is geen AM-radio, FM-radio of een andere bronoptie wat dat betreft. Als je op de SOURCE-knop drukt, gebeurt er niets, behalve de pieptoon.

2. Als je op de APPS-knop op de stereo drukt, gebeurt er helemaal niets, geen schermverandering, geen opties van welke aard dan ook etc.

3. Als je op de telefoonknop op de stereo drukt, gebeurt er helemaal niets. Hetzelfde als punt 2.

4. Er is geen navigatie waar ik ergens toegang toe heb.

5. Als je op de SETUP-knop drukt, doen de BLUETOOTH- en PHONE-knoppen absoluut niets, behalve een hoorbare piep.

6. Bluetooth werkt helemaal niet. Als je op een van de 3 knoppen op het stuur drukt, gebeurt er absoluut niets, inclusief de spraakopdrachtknop, die op dit model aanwezig is.

7. Als je op de MODE-knop op het stuur drukt, krijg je een hoorbare piep en dan een rode cirkel met een streep erdoor op het display. Het geluid (SAT Radio) verdwijnt dan. Als je MODE nog een keer indrukt, komt het geluid terug. De cyclus herhaalt zich als je MODE vaker indrukt.

Dus ligt het aan mij of is er hier echt iets mis? Enig idee wat het zou kunnen zijn? Eerlijk gezegd, ik heb nog nooit een voertuig gehad zonder ten minste AM- of FM-radio, wat best dom is! En ik neem aan dat ik morgen, als SAT verloopt, niets meer heb wat betreft audio.

Enige ideeën? Is er een software-flash nodig of zoiets?

Alle hulp wordt gewaardeerd, want ik probeer te voorkomen dat ik naar een dealer ga en een hoop geld uitgeef aan diagnose en reparatie voor iets dat al zou moeten werken.

Bedankt.
Heb je een oplossing gevonden? Hetzelfde is net gebeurd op mijn 2013 Rav4.

#15 ·
Je reageerde lol. Hoe dan ook, ik was op zoek naar een antwoord, kwam nergens en begon willekeurige dingen te proberen. Nadat ik mijn Android-telefoon in de USB-sleuf had gestoken (zorg ervoor dat je naar de instellingen gaat en kiest dat het apparaat het mag besturen), bracht het de kop weer tot leven, alle functies die niet meer werkten, kwamen terug. Succes!