Toyota RAV4 Forums banner

RAV4 2020 voor- en nadelen artikel in de media

7K views 20 replies 10 participants last post by  Ravvydoog19  
#1 ·
Ik wilde dit even delen om je mening over dit artikel te vragen.

#2 ·
Ik ben weliswaar bevooroordeeld, maar ik HAAT online autorecensies. Die worden gedaan door mensen met weinig tot geen kwalificaties, wiens hele doel in de wereld advertentieklikken zijn, geen onbevooroordeelde recensies.

Als je op online recensies wilt vertrouwen, vertrouw dan op a) amateurrecensies van mensen hier, die er elke dag een rijden, of b) geloofwaardige plaatsen, zoals Road and Track of vergelijkbaar (als je ze nog geloofwaardig kunt noemen).

Als je een RAV4 wilt, ga er dan een rijden. Die zijn niet zo moeilijk te vinden. Zeg tegen de dealer dat je een lange proefrit wilt maken en dat je wilt gaan waar je wilt - niet hun vooraf bepaalde route. Als ze het je niet laten doen, zoek dan een andere dealer.

#3 · (Edited)
Wat een vreselijk artikel. Het linkt alleen maar naar andere artikelen.

Ze citeren het artikel uit 2020 van Car and Driver als volgt:

de transmissie van ons testvoertuig leek te struikelen wanneer er om een terugschakeling werd gevraagd.

Het artikel uit 2019 van Car and Driver wordt als volgt geciteerd:

Een achttrapsautomaat schakelt soepel en helpt de brandstofbesparing te verbeteren.

Deze betaalde tijdschriften zijn totale oplichters. Ze zijn inconsistent en onwaarachtig. Hoe kan dezelfde publicatie de twee bovenstaande uitspraken schrijven? Is het een grap?

#4 · (Edited)
Gewoon een clickbait-artikel om verkeer te genereren op een onbekende site en aangezien dit de eerste post van de OP is, is het mogelijk dat het zijn site is. Een weggever dat deze post mogelijk spam is, is ook de avatar die eruitziet als een stockfoto van een beelddelingssite.

#8 ·
De belangrijkste overweging bij autorecensies is dat ze relatief weinig tijd met het voertuig doorbrengen. Dit betekent dat ze doorgaans de betrouwbaarheid over het hoofd zien, wat ik zeer waardeer. Het kan me niet schelen hoe geweldig een voertuig is als het niet betrouwbaar is. Honda CRV's scoren consequent zeer hoog, maar er wordt in weinig recensies gesproken over het probleem van olieverwatering. Ik heb nog nooit een Toyota gehad, maar ik zal binnenkort op de markt komen, dus daarom kom ik hier voor feedback van eigenaren.

Een deel van de recensie benadrukt: "Probleem: Concurreert niet met zijn rivalen....Dit kan voor sommigen een verrassing zijn, gezien alle geweldige dingen die het model heeft gedaan, maar de auto-industrie is er een die constante verbetering vereist"..... Ik vind dit een zeer vreemde uitspraak. De auto-industrie is er een die constante verbetering vereist, en ze hebben alle geweldige dingen opgemerkt die het model heeft gedaan. Concurreert niet met rivalen? Persoonlijk staat de 2020 Rav4 bovenaan mijn lijst.

#11 ·
Ik overwoog een Prius V toen ik een '16 Ltd HV kocht, maar de bodemvrijheid maakte dat idee onmogelijk. Vrouw heeft een '18 Prius Prime, bodemvrijheid is zelfs minder dan de Prius. :( Ze krijgt wel een fantastische brandstofbesparing op de snelweg, afgelopen zomer maakte ze met 2 van haar vriendinnen een reis van 1200 mijl die net geen 60 mpg bedroeg zonder in te pluggen.

#13 ·
Waarom heb je bodemvrijheid nodig? Ik zou liever 20 mpg extra hebben. Ongeveer 95 procent van de CUV-bezitters gaan nooit met hun CUV's offroad
Ik zie zoveel mensen dit soort opmerkingen maken. "95% van de CUV-bezitters gaan nooit met hun voertuig offroad". Ik spreek voor mezelf, maar ik stel me voor dat sommige andere mensen in hetzelfde schuitje zitten. Wat bodemvrijheid is fijn voor sneeuw en licht offroaden. Ik heb het niet over rotsklimmen, maar de Rav4 heeft sowieso niet ZĂ“ veel bodemvrijheid. Sommige mensen vinden het ook fijn om wat hoger van de grond te zitten. Ik hoef me ook niet zoveel zorgen te maken dat ik met mijn voorbumper op steile opritten kom of stoepranden schraap bij het parkeren.

Je kunt die redenen lezen, en dat is misschien niet logisch voor je, maar iedereen heeft een andere smaak. Sommige mensen hebben misschien de extra bodemvrijheid niet NODIG, maar het is wel handig.

#14 ·
De Toyota RAV4 Hybrid is gewoon een geweldige SUV. Sterker nog, hij stond op nummer 1 in hybride en elektrische voertuigen van U.S. News. Hij heeft een enorme laadruimte en een geweldige brandstofbesparing, zelfs voor een hybride SUV. Het is een geweldig alternatief voor de niet-hybride RAV4 dankzij zijn pk's en brandstofverbruik.

#21 ·
Als eigenaar van zowel een PriusV als een Rav4 hybride, vind ik ze over het algemeen allebei erg leuk. De Rav is gekocht om te dienen als een langere afstand en all-weather AWD wanneer we meer vervoerscapaciteit nodig hebben, inclusief onze fietsenrek. Helaas heeft hij duidelijk meer problemen gehad dan de veel oudere Prius.
Ik ben dol op de PriusV vanwege zijn ruimte/mpg/betrouwbaarheid en mijn vrouw rijdt er overal mee. Ik heb gemakkelijk een nieuwe vaatwasser in de Prius gepakt en ook een langere zomertrip gemaakt met 5 personen (2 volwassenen + 3 oudere kinderen) en al hun spullen. Ik beschouw het als een 'mini'-minivan.