Toyota RAV4 Forums banner

Stabilisatorstang eindbussen

935 views 6 replies 5 participants last post by  Panda1 rav4 xse  
#1 ·
Ik heb deze 48817-12H01 gekocht en ben niet zeker van de oriëntatie. Ik heb de originele versie lange tijd geleden vervangen door moog, dus ik heb geen referentie om naar te kijken. Ik neem aan dat het groen bovenop komt voor de uitlijning, maar ik kan me vergissen.

#2 · (Edited)
Het lijkt erop dat groen bovenaan staat volgens eBay-foto's.

Metalen plaat - Bus (Wijst omhoog naar de onderkant van de arm) - Bus (Wijst omlaag naar de bovenkant van de arm) - Metalen plaat

#5 ·
Toyota kan de kussen #1 (48817-0R013, onder) en kussen #2 (48817-0R043, boven) afzonderlijk verkopen voor de stabilisatorstang. Ze kunnen echter beide onderdelen als een kit samenvoegen en een nieuw onderdeelnummer creëren voor minder kosten, wat uiteindelijk 48817-12H01 wordt. De "R"-aanduiding geeft een herziene versie aan, die meestal nieuwere ontwerpen heeft dan die in post #2 worden getoond.

Het kussen met de groene band is het bovenste deel (#2) en de witte band is het onderste deel (#1). Verward genoeg?

#6 ·
Toyota kan het kussen #1 (48817-0R013, onder) en kussen #2 (48817-0R043, boven) afzonderlijk verkopen voor de stabilisatorstang. Ze kunnen echter beide onderdelen als een kit samenvoegen en een nieuw onderdeelnummer creëren voor minder kosten, wat uiteindelijk 48817-12H01 wordt. De "R"-aanduiding geeft een herziene versie aan, die meestal nieuwere ontwerpen zal zijn dan die in bericht #2.

Het kussen met de groene band is het bovenste deel (#2) en de witte band is het onderste deel (#1). Verward genoeg?
View attachment 211284
Ik waardeer het inzicht. Ik heb de fout gemaakt om de achterste eindverbindingen te vervangen door het merk trq en de meegeleverde bussen zijn na 2 weken gespleten en geruïneerd. Correct aangedraaid met 22 ft lbs op een vlakke ondergrond tijdens het belasten, goedkoop rubber. Nog nooit een mannelijke en vrouwelijke bus gezien. Dacht dat ze allemaal dezelfde maat hadden als de aftermarket-exemplaren.

#7 ·
Ik heb deze 48817-12H01 gekocht en ik ben niet zeker van de oriëntatie. Ik heb de oem lange tijd geleden vervangen door moog, dus ik heb geen referentie om naar te kijken. Ik neem aan dat het groen bovenop gaat voor de uitlijning, maar ik kan me vergissen.
View attachment 211262
Ja, dat klopt, de groene bus met de lip gaat bovenop. Het wordt gebruikt om de bus op zijn plaats te houden.