Toyota RAV4 Forums banner

TPMS-problemen! Hulp nodig!

1 reading
83K views 54 replies 12 participants last post by  2014rtcharger  
#1 ·
Mijn excuses als dit al aan de orde is geweest, ik heb het forum doorzocht maar geen antwoord gevonden (hier of elders).

Op 2 oktober heb ik de banden van mijn '13 RAV4 XLE vervangen. Dezelfde maat, etc. etc. Alle sensoren zijn actief en zenden uit (ik heb ze letterlijk een uur geleden nog laten controleren), ze zijn door 3 verschillende plaatsen gecontroleerd en ze zien allemaal hetzelfde. Ik kan echter het TPMS-lampje niet uitkrijgen. Wanneer we proberen de "registratie" van de sensoren te resetten, wordt dit geblokkeerd door DTC-code C2126... de code die zegt dat ze niet linken (duh... dat weet ik wel)! Ik ben naar 2 verschillende monteurs geweest (bovenop de 3 bandenbedrijven) die de DTC-codes hebben gewist en geprobeerd opnieuw te synchroniseren, maar de DTC-code verschijnt onmiddellijk weer (niet de vertraging waarvan de TPMS-handleidingen zeggen dat die zou moeten optreden). Ik ben ten einde raad!

Dit is al eens eerder gebeurd toen ik mijn remmen verving, maar die keer heb ik de remmen door Toyota laten vervangen en zij gingen erin en deden hun magie, wat nieuwe sensoren omvatte, gratis (zonder toe te geven dat er iets mis was natuurlijk, ze beweerden dat ze niet wisten wat er gebeurd was). Deze keer citeren ze me minimaal $130 alleen al om de diagnose uit te voeren om erachter te komen wat ik al weet. Ik kan me alleen maar voorstellen hoeveel hun "reparatie" zou kosten (ik gok minstens 5 nieuwe sensoren en misschien zelfs een glimmende nieuwe computer). UGH!!!!!! Ideeën over de volgende stappen zouden worden gewaardeerd.

Bedankt,
Wendy

#4 ·