Toyota RAV4 Forums banner

TPMS-problemen! Hulp nodig!

1 reading
83K views 54 replies 12 participants last post by  2014rtcharger  
#1 ·
Mijn excuses als dit al aan de orde is geweest, ik heb het forum doorzocht maar geen antwoord gevonden (hier of elders).

Op 2 oktober heb ik de banden van mijn '13 RAV4 XLE vervangen. Dezelfde maat, etc. etc. Alle sensoren zijn actief en zenden uit (ik heb ze letterlijk een uur geleden nog laten controleren), ze zijn door 3 verschillende plaatsen gecontroleerd en ze zien allemaal hetzelfde. Ik kan echter het TPMS-lampje niet uitkrijgen. Wanneer we proberen de "registratie" van de sensoren te resetten, wordt dit geblokkeerd door DTC-code C2126... de code die zegt dat ze niet linken (duh... dat weet ik wel)! Ik ben naar 2 verschillende monteurs geweest (bovenop de 3 bandenbedrijven) die de DTC-codes hebben gewist en geprobeerd opnieuw te synchroniseren, maar de DTC-code verschijnt onmiddellijk weer (niet de vertraging waarvan de TPMS-handleidingen zeggen dat die zou moeten optreden). Ik ben ten einde raad!

Dit is al eens eerder gebeurd toen ik mijn remmen verving, maar die keer heb ik de remmen door Toyota laten vervangen en zij gingen erin en deden hun magie, wat nieuwe sensoren omvatte, gratis (zonder toe te geven dat er iets mis was natuurlijk, ze beweerden dat ze niet wisten wat er gebeurd was). Deze keer citeren ze me minimaal $130 alleen al om de diagnose uit te voeren om erachter te komen wat ik al weet. Ik kan me alleen maar voorstellen hoeveel hun "reparatie" zou kosten (ik gok minstens 5 nieuwe sensoren en misschien zelfs een glimmende nieuwe computer). UGH!!!!!! Ideeën over de volgende stappen zouden worden gewaardeerd.

Bedankt,
Wendy

#4 ·
De 2013 heeft een donut reservewiel, dus geen druksensor daar, maar ik heb er wel naar gezocht (en de druk) voor het geval dat. Ik rijd er ook al sinds 2 oktober in en hij is niet uitgevallen (zelfs niet met behulp van het wissen van codes, het opnieuw verzenden van sensor-ID's, etc.).

Ik ben vandaag weer naar een andere plek geweest en er verscheen een nieuwe code over een misvuursensor op mijn linker achterband. Dat is de eerste keer dat die code is verschenen. Ik breng hem morgen terug en we gaan er een beetje mee spelen. Iedereen is net zo gefascineerd als ik over het uitzoeken ervan, want alle sensoren lezen prima als ze niet via het systeem van de auto zijn gekoppeld, de TPMS-computer lijkt er gewoon een probleem mee te hebben. En dan heb ik het nog niet eens over het feit dat ik een voetbalmoeder ben die nu TPMS DTC-code definities uit haar hoofd kan opdreunen...

Bedankt voor de reacties! Ik zal er zeker voor zorgen dat ik een update geef als we er helemaal uit zijn.

#7 ·
Ik heb al moeten betalen om er twee van deze te laten vervangen op mijn 2014. Het is mogelijk dat Toyota de slechtste TPM-sensoren heeft die de mens kent.
Ze hadden een slechte serie O2-sensoren in 2004, het zou een slechte partij TPMS-sensoren kunnen zijn. Als een zending oververhit was (donkere container bovenop de stapel op de boot), zouden de batterijen beschadigd kunnen zijn.

Ik heb een sensor op mijn '16 Corolla die af en toe daalt tot ~10 psi. De temperatuurmeting is stabiel, zo niet een beetje laag, maar consistent. Ik heb twee keer gehad dat het TPMS-lampje aanging, ben gestopt en heb geen afwijkingen gevonden. Een maand of twee later heb ik mijn Entune vervangen door een Pioneer met een Maestro en dat vertelde me het verhaal.
Ik ga banden nodig hebben in de volgende 10.000 of zo, dus ik zal die sensor vervangen als ik die doe.

Het werkt voor het grootste deel, maar ik kan de TPMS "Alert"-functie van de Pioneer niet gebruiken, want als de sensor daalt, activeert hij de waarschuwing en springt het scherm van de kaart of radio naar het TPMS/CEL-scherm.

#9 ·
Ik heb een vergelijkbaar probleem met mijn '13 RAV4 XLE AWD. Het lampje voor lage bandenspanning ging af en toe aan, ik dacht dat ik gewoon wat lucht moest bijvullen (nu het winter is). Eindelijk vanochtend tijd voor gehad; banden stonden rond de 29 of 30 PSI en ik heb ze allemaal opgepompt tot 33.

Na het oppompen lekte echter een van de banden via het ventiel! Ik draaide de dop stevig vast (stopte de lekkage tijdelijk) en reed ermee naar de dichtstbijzijnde banden-/autoshop. Ze vertelden me dat er een onderdeel in het ventiel kapot was en dat ze het hele ventiel en de drukmeter moesten vervangen (ongeveer $100 - ik neem aan dat het dit onderdeel is). Nou, dat hebben ze gedaan, en de band lekt niet meer, maar hij kan de druklezing niet "koppelen" aan de computer en het dashboardlampje brandt permanent.

Iemand ideeën? Lost dit zichzelf op na een tijdje rijden? Is er ergens een TPMS-resetknop?
Bedankt

#11 ·
De nieuwe TPMS-sensor moet in het systeem worden geregistreerd, wat alleen kan met Techstream op een laptop of door de Toyota-service.
Verdomme.. Ik hoopte dat dat alleen voor nieuwere modellen was. Ik denk dat de jongens in de werkplaats geen TechStream hadden... hij gebruikte iets anders. Kortom, ik MOET TechStream gebruiken? Denk je dat de dealer me alleen kosten in rekening zou brengen om een nieuwe sensor te registreren? Zou ik dit op de een of andere manier zelf kunnen doen (gratis)?

#13 ·
Er zijn andere tools die kunnen werken, zoals de https://www.amazon.com/ATEQ-QuickSet-TPMS-Reset-Tool/dp/B008SCWXN4. Als je naar de dealer gaat, liggen de kosten tussen gratis en ongeveer $100, omdat ze alleen een vast tarief in rekening brengen. Mijn dealer heeft me geen kosten in rekening gebracht bij het aanbrengen van aanpassingen in combinatie met een reguliere service, maar elke dealer is anders. Je hebt het serienummer van de nieuwe sensor nodig, deze moet voor de installatie worden geregistreerd, voor zover ik weet, kan niet meer worden gezien als deze eenmaal in het wiel zit, hopelijk heeft de installateur dat voor je gedaan.

#15 ·
Zeg tegen de bandenwinkel dat u het Sensor-ID-nummer NODIG heeft. Ze hebben het erin gezet, dus ze zouden de band moeten demonteren om het voor u te krijgen. Zodra u het ID-nummer heeft, kunt u het registreren met Techstream wanneer u het krijgt. Zorg ervoor dat u ALLE sensor-ID-nummers opschrijft voordat u de nieuwe sensor registreert.

U kunt ook andere dingen doen met Techstream, zoals het toevoegen van een andere sleutel. Zoek hier naar Techstream om veel threads te vinden over wat het kan doen.

Succes. Laat ons weten hoe het gaat.

#19 ·
Houd er rekening mee dat Techstream een 32-bits laptop vereist. Er zijn oplossingen om het op een Win10 64-bits machine te laten werken, maar het is veel eenvoudiger op een XP- of Win7 32-bits laptop als je er een hebt. Ik heb zelf net een gebruikte laptop gekocht, waarop alleen Techstream is geĂŻnstalleerd.

#20 ·
Houd er rekening mee dat Techstream een 32-bits laptop vereist, er zijn oplossingen om het te laten werken op een Win10 64-bits machine, maar het is veel eenvoudiger op een XP- of Win7 32-bits laptop als je er een hebt, ik heb zelf net een gebruikte laptop gekocht, Techstream is alles wat erop is geladen.
Interessant. Hoe zit het met het draaien van Win7 32-bits via VMWare?

#22 ·
De driver moet anders worden geĂŻnstalleerd op een 64-bits machine. Ik heb het werkend gekregen op Windows 10 64bit.

Je kunt v12 hier downloaden. Het heeft ook een bestandssleutel om te registreren.

Free Download and install Toyota Techstream 12.20.024 on Windows 7 | OBDII365.com Official Blog

instructies voor 64bit
https://obd2016.wordpress.com/2017/0...s-7-pro-64bit/

mcvi 64 reg downloaden als je het nog niet hebt. Je kunt het toevoegen aan de eerste downloadmap.

https://www.dropbox.com/sh/mztf3wrqa...i5qy1xpoa?dl=0

je moet de eerste 2 stappen uit de tekst in de eerste download uitvoeren en vervolgens de instructies van de 2e download (obd2016 wordpress) gebruiken om de mvci-driver te installeren.

PS. Sommige mensen hebben meer succes gehad met een eerdere versie van Techstream zoals V10 in plaats van V12

#23 ·
De driver moet anders worden geĂŻnstalleerd op een 64-bits machine. Ik heb het werkend gekregen op Windows 10 64bit.
Idem.

Ik kon het niet aan de praat krijgen op mijn oude XP-machine.
Ik kocht een 64-bits Win 7-machine voor Waze-bewerking in het veld, en Techstream werkte prima.
Een paar maanden later werd de machine geĂĽpgraded naar Windows 10 en het bleef prima werken.

#29 ·
Wanneer ik Techstream open, vraagt het om mijn locatie, waarna ik naar het volgende scherm (bijgevoegd) word gebracht. Vul ik gewoon wat willekeurige informatie in?

EDIT: Ik heb gewoon één teken in elk vak gezet en het programma opende.

Ook hoefde ik geen drivers te updaten. Toen ik de Mini-VCI-kabel aansloot, leek de driver correct te installeren. Geen gele uitroeptekens in Apparaatbeheer. Nu heb ik een "Vehicle Interface Module" in mijn lijst met apparaten. Moet ik dit specifiek wijzigen naar de XHorse-driver? Windows lijkt te denken dat de DENSO-driver geschikter is.

Attachments

#30 ·
Wanneer ik Techstream open, vraagt het om mijn locatie, waarna ik naar het volgende scherm (bijgevoegd) word gebracht. Vul ik gewoon wat willekeurige informatie in?
EDIT: Ik heb gewoon één teken in elk vakje gezet en het programma opende.

Ook hoefde ik geen drivers te updaten. Toen ik de Mini-VCI-kabel instak, leek de driver correct te installeren. Geen gele uitroeptekens in Apparaatbeheer. Nu heb ik een "Vehicle Interface Module" in mijn lijst met apparaten. Moet ik dit specifiek wijzigen naar de XHorse-driver? Windows lijkt te denken dat de DENSO-driver geschikter is.
Dit zijn mijn instellingen op die pagina:

Dealernaam 111
Dealercode 111
Dealertelefoon 111

Dealerregio VERENIGDE STATEN

Gebruikerstype US DEALER 1

De rest is leeg... OK-KNOP

Je weet of de driver is geĂŻnstalleerd wanneer je de kabel in de auto steekt en op "verbinden met voertuig" klikt. Als het niet verbindt, dan is de driver niet correct geĂŻnstalleerd.

#32 ·
Ik beloofde een update en hier is die. Ik kon Techstream (versie 12.20.024) succesvol installeren op mijn Windows 10 64-bit laptop. Het herkent mijn kabel en communiceert met het voertuig. Ik kon alle ECU's bekijken, verschillende instellingen wijzigen, enz. Kudos aan 2011rav4 voor de hulp.

Echter, toen ik probeerde de TPMS-instellingen bij te werken (volgens de video-instructies), kreeg ik de foutmelding "ID-registratie mislukt vanwege een communicatiefout met de ECU in de initialisatiemodus". Blijkbaar is dit een veelvoorkomende fout. Ik vond een TSB die laat zien hoe je TC en GC kunt verbinden (ik gebruikte gewoon een paperclip), wat ik deed en nog steeds dezelfde fout kreeg. Ik vond een forum post die suggereerde dat dit te wijten zou kunnen zijn aan de firmwareversie van de VCI-kabel (de mijne was 1.4.1). Ik kocht een andere kabel van eBay met 2.0.4 firmware en de fout bleef aanhouden. Ik probeerde opnieuw TC en GC te overbruggen gedurende 30+ seconden en kreeg nog steeds de fout.

Kortom, het lijkt erop dat ik alles kan doen wat een dealer kan met Techstream, BEHALVE de verdomde TPMS-instellingen wijzigen, wat de reden was dat ik dit project in de eerste plaats op me nam :/

Nu ben ik meer dan $30 kwijt en vraag ik me af of ik gewoon de echte kabel had moeten kopen om mee te beginnen:
Originele Xhorse MVCI 3 IN 1Toyota Nieuwste Versie V10.30.029

Heeft iemand suggesties om deze "ID-registratie" fout te omzeilen?
Bedankt

In ander nieuws, is er iemand geĂŻnteresseerd in het kopen van een zo goed als nieuwe VCI-kabel? :)

Attachments

#33 ·
Ik beloofde een update en hier is hij dan. Ik kon Techstream (versie 12.20.024) succesvol installeren op mijn Windows 10 64-bit laptop. Het herkent mijn kabel en communiceert met het voertuig. Ik kon alle ECU's bekijken, verschillende instellingen wijzigen, etc. Kudos aan 2011rav4 voor de hulp.

Echter, toen ik probeerde de TPMS-instellingen bij te werken (volgens de video-instructies), kreeg ik de foutmelding "ID-registratie mislukt vanwege een communicatiefout met de ECU in de initialisatiemodus". Blijkbaar is dit een veelvoorkomende fout. Ik vond een TSB die laat zien hoe je TC en GC kunt verbinden (ik gebruikte gewoon een paperclip), wat ik deed en toch dezelfde fout kreeg. Ik vond een forum post die suggereerde dat dit te wijten zou kunnen zijn aan de firmwareversie van de VCI-kabel (de mijne was 1.4.1). Ik kocht een andere kabel van eBay met 2.0.4 firmware en de fout bleef aanhouden. Ik probeerde opnieuw TC en GC te kortsluiten gedurende 30+ seconden en ik kreeg nog steeds de fout.

Kortom, het lijkt erop dat ik alles kan doen wat een dealer kan met Techstream, BEHALVE de verdomde TPMS-instellingen wijzigen, wat de reden was dat ik dit project in de eerste plaats op me nam :/

Nu ben ik meer dan $30 kwijt en vraag ik me af of ik gewoon de echte kabel had moeten kopen om mee te beginnen:
Originele Xhorse MVCI 3 IN 1Toyota Nieuwste Versie V10.30.029

Heeft iemand suggesties om deze "ID-registratie" fout te omzeilen?
Bedankt

In ander nieuws, is er iemand geĂŻnteresseerd in het kopen van een zo goed als nieuwe VCI-kabel? /forums/images/smilies/icon_smile.gif
Heb je een andere versie van techstream geprobeerd? Misschien v10 en kijk of je hetzelfde probleem hebt? Misschien is het gewoon een foutje in de software.

#34 ·
[quote @2011RAV4;2557577]Heb je een andere versie van techstream geprobeerd? Misschien v10 en kijk of je hetzelfde probleem hebt? Misschien is het gewoon een clitch in de software.[/quote]Ik heb dat overwogen. Maar de software werkt verder wel, dus voordat ik dingen ga veranderen, wilde ik horen of iemand anders dit probleem op de een of andere manier heeft omzeild. @2011RAV4 kon je TPMS-sensoren registreren via je Techstream?Een bericht hier suggereert dat ik eerst een volledige ECU-gezondheidscontrole moet uitvoeren. Dit is het forum dat meldde dat een nieuwere VCI-firmwareversie het probleem mogelijk kan verhelpen. Ten slotte is dit het forum waar anderen hebben gemeld dat ze geen geluk hebben, ongeacht wat ze doen.Ik zal morgen de ECU-controle proberen. Het laatste wat ik ga proberen is een andere TS-versie. Te oordelen naar al het bewijs op internet, gok ik dat ik SOL ben. Ik hoopte dat iemand een oplossing had.

#35 ·
[quote @2011RAV4 ;2557577]Heeft u een andere versie van techstream geprobeerd? Misschien v10 en kijk of u hetzelfde probleem heeft? Misschien is het gewoon een foutje in de software.
Dat heb ik overwogen. Maar de software werkt verder wel, dus voordat ik dingen ga veranderen, wilde ik horen of iemand anders dit probleem op de een of andere manier heeft omzeild. @2011RAV4 kon u TPMS-sensoren registreren via uw Techstream?

Een bericht hier suggereert dat ik eerst een volledige ECU-gezondheidscontrole probeer uit te voeren.

Dit is het forum dat meldde dat een nieuwere VCI-firmwareversie het probleem mogelijk kan verhelpen.

Ten slotte, dit is het draadje waar anderen hebben gemeld dat ze geen geluk hebben gehad, ongeacht wat ze doen.

Ik zal morgen de ECU-controle proberen. Het laatste wat ik ga proberen is een andere TS-versie. Te oordelen naar al het bewijs op internet, gok ik dat ik SOL ben. Ik hoopte dat iemand een oplossing had.[/QUOTE]

Ja, ik heb mijn TPMS-sensoren geregistreerd toen ik er een moest vervangen. Geen probleem. Ik gebruikte de video die ik gepost heb, ik moest er een paar kilometer mee rijden om het lampje uit te krijgen.

Kon u alle sensorinformatie in Techstream zien?

Ik doe altijd de gezondheidscontrole als ik hem opstart. Geen reden waarom, gewoon iets wat ik altijd doe.

#39 ·
Op die pagina deed hij precies hetzelfde als in de video. Ik geloof dat Denso de OEM-onderdelen maakt. Maar als aftermarket niet werkt, geeft me dat nog meer reden om mijn originele sensor terug te halen en hem zelf te repareren.

Niets met de batterij geprobeerd.

#40 ·
Op die pagina deed hij precies hetzelfde als in de video. Denso maakt de OEM-onderdelen, geloof ik. Maar als aftermarket niet werkt, geeft me dat nog meer reden om mijn originele sensor terug te halen en hem zelf te repareren.

Heeft niets met de batterij geprobeerd.
Ik kan niet garanderen dat dat de oorzaak is van de fout die u in techstream krijgt. Ik geef alleen door wat ik heb gelezen. Ik gebruikte een oem-sensor (Denso maakt ze) die ik een paar jaar geleden op ebay voor 28,00 dollar kreeg. Als je hem van Toyota krijgt, is het 80 dollar of meer. Je kunt hier je denso-sensornummer vinden

Vind mijn onderdeel

Als je de originele sensor had die in je auto zat, kun je misschien een DENSO TMPS SERVICE KIT krijgen die op je sensor past.

Het origineel zou al geregistreerd moeten zijn voor je auto, dus dat zou je probleem moeten oplossen (ik betwijfel echt of ze je oude nog hebben).

Ik zou je willen aanraden de batterij een paar minuten los te koppelen. Je weet wel, soms moeten computers gewoon opnieuw opstarten om onbekende problemen op te lossen.

Of installeer een eerdere versie om te zien of de fout verdwijnt.

Een paar mensen hier hebben onderdelen van V12 techstream gemist na de installatie. zoals de Healthcheck-knop die niet werkt en iemand anders had een probleem toen ze een nieuwe sleutel probeerden toe te voegen. In beide gevallen verdween het probleem toen ze een eerdere versie probeerden. Ik herinner me niemand met de fout die je hebt.

Ik weet niet wat ik je verder moet vertellen. Succes en laat me weten hoe het gaat.

#44 ·
Welnu, mijn probleem is hetzelfde maar anders. Mijn 15 XLE rav4 kreeg C2177 “initialisatie onvolledig” en het TPMS-lampje brandt. Dit is de ENIGE actieve code. Op Techstream zie ik alle sensor-ID's en drukken met temperaturen. Om een of andere reden staan er in de ECU 5 sensor-ID's en ik heb een donut reservewiel met wat lijkt op een rubberen ventiel. Hmmm...hier. Dit alles nadat ik de originele banden terug heb geplaatst na het rijden op winterbanden. Ik heb ook de tpms gereset met de knop ZILLION keer. Wat te doen? Iemand met dezelfde problemen?

#45 ·
Welnu, mijn probleem is hetzelfde maar anders. Mijn 15 XLE rav4 kreeg C2177 "initialisatie onvolledig" en het TPMS-lampje brandt. Dit is de ENIGE actieve code. Op Techstream zie ik alle sensor-ID's en drukken met temperaturen. Om de een of andere reden staan er in de ECU 5 sensor-ID's en ik heb een donut reservewiel met wat lijkt op een rubberen ventiel. Hmmm...hier. Dit alles nadat ik de originele banden terug heb geplaatst na het rijden op winterbanden. Ik heb ook de TPMS met de knop ZILLION keer gereset. Wat te doen? Iemand met dezelfde problemen?
Het klinkt alsof het geprogrammeerd was voor 5 sensoren en je hebt er maar 4. Gebruik Techstream om die 5e spooksensor te verwijderen en het zou goed moeten zijn.

#47 ·
Welnu, hoe doe ik dat in Techstream? En waarom zou iemand 5 sensoren programmeren? Is dat niet de fabrieksinstelling?
Ik weet het niet - ik heb het nog nooit gedaan. Voor zover ik weet, hadden de 4.4-modellen NOOIT een TPMS-sensor op het donut-reservewiel, dus er zouden maar 4 sensoren moeten zijn. Maar ik kan me vergissen.

#49 ·
Update
Beste broeders en zusters, mijn TPMS-lampje is eindelijk UIT. Ik wil gewoon mijn oplossing delen. Ik heb geprobeerd om nieuwe 4 ID's opnieuw te registreren, maar de ECU accepteert ze om de een of andere reden niet. Dus, als je 5 band-ID's hebt, wis dan gewoon de codes! Zodra ik de codes wist, was alles in orde en heb ik een paar dagen met de auto gereden met verschillende snelheden.
Ik vermoed dat ik afgelopen winter de hele winter op 4 sneeuwbanden reed zonder hun ID's te registreren en dat de ECU op de een of andere manier een extra ID oppikte. Hoe dan ook, een RAV4 uit 2015 zou maar 4 tegelijk geregistreerd moeten hebben. Bedankt!
PS. Als ik het had geweten, had ik 4 kloonbare/programmeerbare tpms in mijn sneeuwbanden gestopt en had ik NOOIT te maken gehad met het registreren van elk seizoen!

#53 ·
Ik heb wat verder gezocht en ben misschien gestuit op een technische reden waarom deze namaakkabels niet werken.
Volgens de post hier, "Afwezigheid van (L) line verbinding betekent geen ondersteuning voor ECU re-flashing". Ongeveer halverwege staat een screenshot voor het kabelcontroleprogramma (ook bijgevoegd).
Image

Nou, ik kijk nu naar mijn kabel en ik zie maar vier kleine draadjes die uit het zilveren kabelgedeelte komen en naar de printplaat gaan - rood, groen, wit en zwart. Dat zou overeenkomen met de resultaten van de kabelcontrole van de poster, met vier actieve pinnen voor +B, K, GND en GND (pinnen # 16, 7, 4 en 5, respectievelijk). Afwezigheid van een actieve pin # 15 (de (L) line verbinding), verhindert ons vermoedelijk het flashen van de TPMS ECU omdat er geen manier is voor de computer om de informatie naar het voertuig over te brengen.

Misschien hebben degenen die succes hebben gehad met het registreren van TPMS ID's met een namaakkabel er toevallig een gevonden met een actieve pin 15?

Attachments

#54 ·
Ik verontschuldig me als dit al behandeld is, ik heb het forum doorzocht maar geen antwoord gevonden (hier of elders).

Op 2 oktober heb ik de banden van mijn '13 RAV4 XLE vervangen. Dezelfde maat, etc. etc. Alle sensoren zijn actief en zenden (ik heb ze letterlijk een uur geleden opnieuw laten controleren), ze zijn door 3 verschillende plaatsen gecontroleerd, en ze zien allemaal hetzelfde. Ik kan echter het TPMS-lampje niet uitkrijgen. Wanneer we proberen de "registratie" van de sensoren te resetten, wordt dit geblokkeerd door DTC-code C2126... de code die zegt dat ze niet linken (duh... dat weet ik)! Ik ben naar 2 verschillende monteurs geweest (bovenop de 3 bandenbedrijven) die de DTC-codes hebben gewist en geprobeerd opnieuw te synchroniseren, maar de DTC-code verschijnt onmiddellijk weer (niet de vertraging waarvan de TPMS-handleidingen zeggen dat die zou moeten gebeuren). Ik ben ten einde raad!

Dit is al eerder gebeurd toen ik mijn remmen verving, maar die keer heb ik de remmen door Toyota laten vervangen en zij gingen naar binnen en lieten hun magie werken, wat nieuwe sensoren omvatte, gratis (zonder toe te geven dat er iets mis was natuurlijk, ze beweerden dat ze niet wisten wat er gebeurd was). Deze keer citeren ze me minimaal $130 alleen al om de diagnose uit te voeren om erachter te komen wat ik al weet. Ik kan me alleen maar voorstellen hoeveel hun "reparatie" zou kosten (ik gok minimaal 5 nieuwe sensoren, en misschien zelfs een glimmende nieuwe computer). UGH!!!!!! Ideeën over de volgende stappen zouden worden gewaardeerd.

Bedankt,
Wendy
Ik heb hetzelfde probleem, ik heb alle 4 de sensoren vervangen en de tpms ecu werkt nog steeds niet, heeft u het probleem opgelost?