Is het echt veilig om uw motorruimte te wassen, en zo ja, welke maatregelen neemt u om uw motor niet te beschadigen, ....
Dat is streng. Wat is de reden die wordt opgegeven, en wat denk je dat de echte reden voor de witte handschoen test is?Het eerste wat ze doen is de auto op een lift zetten, een witte handschoen aantrekken en de onderkant aanraken. Als het vuil is, ben je gezakt voor de APK-keuring (of hoe het in de VS heet).
Dan doen ze hetzelfde met de motor, om te zien of hij echt glimt. Dan controleren ze de binnenkant, die moet ook schoon zijn.
Dan gaan ze de mechaniek controleren...
Ik maak geen grap...
Ik haat het om het te zeggen, maar één woord komt in me op: Verwend, erg verwend.Zwitserland produceert geen auto's, de meeste auto's die op straat rijden zijn:
Porsche (de SUV!)
Mercedes Benz
BMW
Audi,
VW
Toyota's (en Japanse auto's) zijn helemaal niet populair, ze zijn goedkoper dan hun Duitse tegenhangers, maar ik denk dat ze niet veel imago geven zoals een MB of een beemer. Dus de gemiddelde Zwitser rijdt liever een VW Touareg, betaalt 3 keer meer en heeft waanzinnige onderhoudsrekeningen... Maar hij koopt geen Toyota!
Addendum: Breng het naar een dealer en laat het voor $$$$ doen.Volgens de handleiding van 2012, sectie 4-1. Onderhoud en verzorging
Bij het wassen van het voertuig
Breng geen water aan in de binnenkant van het motorcompartiment. Dit kan ertoe leiden dat de elektrische componenten etc. vlam vatten.