De dealer vertelde me dat ze het hadden geïnspecteerd en dat het er goed uitzag, maar het klonk alsof ze het waren vergeten en me dat misschien gewoon vertelden, ook al hadden ze er niet naar gekeken, dus ik weet het niet zeker...
Als het zo koud wordt waar ik woon, heb ik ECHT medelijden met de rest van jullie...... Ook zegt een serviceafdeling dat als men banden oppompt tot 32 psi en het weer plotseling afkoelt, zodat de druk daalt, het bandenspanningscontrolesysteem geactiveerd zou kunnen worden, dus ze bevelen 35 psi aan, maar ik weet niet hoe valide die evaluatie van de serviceafdeling is.
Als hij een Sport-model uit 2011 heeft, zou er geen reservewiel moeten zijn om te controleren!? Zou hij geen run-flats moeten hebben???De aanbevolen bandenspanning staat altijd op een plaatje dat meestal op de portierstijl van de bestuurder is bevestigd. Ik geloof dat het voor alle soorten wielen 32 PSI koud is.
Als u een TPMS-waarschuwing voor lage druk krijgt, controleer dan ook het reservewiel.
In 2007 kocht mijn vrouw een gebruikte Solara uit 2006. We maakten er een kerstvakantie mee van de omgeving van Seattle, via CA, NV, AZ en naar NM. Eén ding dat ons opviel, was dat wanneer de temperaturen behoorlijk koud werden bij het beklimmen van de bergpassen, het waarschuwingslampje uitging (aan?). De banden waren qua spanning in orde - het leek een symptoom van de temperatuur te zijn.Als kanttekening: mijn waarschuwingslampje voor de bandenspanning gaat om de paar dagen aan en uit. Ik DENK dat het gebeurt als het extreem koud is buiten, maar ik weet het niet zeker.
De dealer vertelde me dat ze het hadden geïnspecteerd en dat het er goed uitzag, maar het klonk alsof ze het waren vergeten en me dat misschien gewoon vertelden, ook al hadden ze er niet naar gekeken, dus ik weet het niet zeker...
Controleer de druk in de reserveband in de 2006 Solara.Een ding dat we merkten was dat wanneer de temperaturen behoorlijk koud werden bij het beklimmen van de bergpassen, het waarschuwingslampje aanging (aan?). De banden waren prima qua druk - het leek een symptoom van temperatuur te zijn.
Ik denk dat je het sportmodel moet hebben om SAP te krijgen, waardoor je de runflats krijgt en het reservewiel verwijdert. In onze omgeving komen, denk ik, vrijwel alle sportmodellen op deze manier, maar dat komt alleen omdat de lokale dealers er blijkbaar op uit zijn om ze op deze manier te bestellen.If he's got a 2011 Sport model, there shouldn't be a spare to check!? Shouldn't it have run-flats???
Goed punt. Hij zegt dat het een Sport-model is, maar hij vermeldt geen reservewiel (tenzij ik het in de thread gemist heb), dus ik ging er gewoon van uit dat het runflat was.Ik denk dat je het sportmodel moet hebben om SAP te krijgen, waardoor je de runflats krijgt en het reservewiel verwijdert. In onze regio komen praktisch alle sportmodellen op deze manier, maar dat komt alleen omdat de lokale dealers er blijkbaar op uit zijn om ze op deze manier te bestellen.
Absoluut correct, maar de vraag is: op welk punt zou overinflatie optreden? Mijn mening is dat tot 40 lbs prima zou zijn voor een auto waarvoor de fabrikant 32 aanbeveelt.Overinflatie is een geweldige manier om het midden van je banden te verslijten!