Ik wilde een subwoofer toevoegen aan de bestaande achterdeurlocatie, aangezien de ruimte al beschikbaar is en niets extravagant nodig had, alleen iets om de lage tonen op te vullen die de 6,5" niet kunnen. Ik weet dat ik beperkt was tot een 8" ondiepe subwoofer, idealiter die gebruikt kan worden voor free air-toepassing. De Pioneer TS-A2000LD2 was mijn eerste keuze, maar wilde er niet bijna de volle prijs voor betalen, evenmin voor de Kicker 48CWRT82, Kicker 48CWRT84, of Rockford Fosgate P3SD2-8. De vorige Pioneer TS-SW2002D2 was gespecificeerd voor free-air gebruik, dus ik dacht dat de TS-A2000LD2 het ook zou ondersteunen, maar het bleek dat niet meer het geval te zijn. Dit waren de onderdelen die ik heb gebruikt.
Al die subwoofers die hierboven worden vermeld, werken met de spacer, hier is de MB Quart.
Er was een ruimteprobleem met de spacer vanwege de manier waarop de luidsprekerpalen naar buiten wezen, dus ik moest hem een beetje inkorten.
Oorspronkelijk had ik een 8" luidsprekergrille die ik als sjabloon gebruikte om het eerste gat in het paneel te maken.
Ik dacht dat het in het midden goed zou zijn geweest, maar het bleek dat de werkelijke positie naar rechts was verschoven. Dus heb ik het groter gemaakt en in plaats daarvan de 10" grille gekregen.
De MBQ is een dual 4-ohm, dus ik heb beide spreekspoelen parallel bedraad, waardoor het een 2-ohm belasting kreeg. De eerste AMP-achtige connector toegevoegd voor gemakkelijk in- en uitpluggen.
Subwoofer gemonteerd in de achterdeur. Nog een stuk luidsprekerkabel door de doorvoer getrokken en extra AMP-achtige connectoren toegevoegd.
Ik had het hele onderste binnenpaneel aan de achterkant eruit en de luidsprekerkabel langs het bestaande pad geleid.
- Rockford Fosgate 150.1 mono versterker opgehaald op eBay, met alle bedrading en basregelaar inbegrepen
- MB Quart DS1-204, de constructie is zeker niet zo goed als de Pioneer, Kicker of RF, maar het is betaalbaar
- 10" luidsprekergrille
- AMP-achtige connectoren
- 3/4" houten spacer gemaakt van subwoofer adapterring (past ook op de RAV4)
- Extra achterdeurpaneel opgehaald bij een sloopbedrijf
- Bestaande bedrading, onderdelen en gereedschap
Al die subwoofers die hierboven worden vermeld, werken met de spacer, hier is de MB Quart.
Er was een ruimteprobleem met de spacer vanwege de manier waarop de luidsprekerpalen naar buiten wezen, dus ik moest hem een beetje inkorten.
Oorspronkelijk had ik een 8" luidsprekergrille die ik als sjabloon gebruikte om het eerste gat in het paneel te maken.
Ik dacht dat het in het midden goed zou zijn geweest, maar het bleek dat de werkelijke positie naar rechts was verschoven. Dus heb ik het groter gemaakt en in plaats daarvan de 10" grille gekregen.
De MBQ is een dual 4-ohm, dus ik heb beide spreekspoelen parallel bedraad, waardoor het een 2-ohm belasting kreeg. De eerste AMP-achtige connector toegevoegd voor gemakkelijk in- en uitpluggen.
Subwoofer gemonteerd in de achterdeur. Nog een stuk luidsprekerkabel door de doorvoer getrokken en extra AMP-achtige connectoren toegevoegd.
Ik had het hele onderste binnenpaneel aan de achterkant eruit en de luidsprekerkabel langs het bestaande pad geleid.